Broj registrovanih putničkih vozila u Evropskoj uniji porastao je martu 2017. godine za značajnih 11,2 odsto, na ukupno 1,89 miliona jedinica, saopštilo je Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA).

Broj novoregistrovanih automobila u Italiji porastao je u martu za 18,2 posto, u Španiji za 12,6 odsto, u Nemačkoj za 11,4, Velikoj Britaniji za 8,4 i u Francuskoj za 7,0 procenata.

Nemački Folksvagen je ostao najveći evropski proizvođač, s obzirom na to da je broj novih registracija njegovih brendova: VW, Audi, Škoda, Seat i Porše porastao za 6,5 posto. Ovaj proizvođač dominira na tržištu sa udelom od 21,3 odsto.

Pročitajte: Šta se u Srbiji više vozi - dizelaši ili benzinci

Francuski PSA Pežo Sitroen je zabeležio rast prodaje od 6,9 odsto u prav tri meseca ove godine, dok je broj novih registracija rivalskog Renoa napredovao za 14,4 posto. Obe francuske automobilske grupacije imaju tržišne udele od po 9,5 odsto.

Broj novoregistrovanih vozila Opela i Vokshola, evropskih ogranaka američkog giganta Dženeral Motorsa koje preuzima PSA, porastao je za 3,1 procenat.

Šta se najbolje prodavalo na Sajmu automobila u Beogradu

S druge strane, američki konkurent Ford zabeležio je strelovit rast prodaje u Evropi od 16,7 posto, Fijat Krajsler za 17,7 procenata, Daijmlerova prodaja je povećana za 12,7 odsto a BMW-ova za 7,7 odsto.

Japanska Tojota, drugi najveći proizvođač u svetu, takođe je registrovao skok prodaje za 19,2 procenta, dok je njegov suparnik Nisan upisao rast od 18,2 posto.

Evropsko tržište novih automobila je prošle godine zabeležilo ekspanziju oz 6,8 posto, na 14,64 miliona jedinica, što je gotovo na nivou iz 2008. godine, kada je počela ekonomska kriza. Ovo tržište je 2013. godine palo na samo 11,8 miliona komada novih vozila, navodi francuska agencija.