• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OVO JE TRASA: Tunelom od Savamale do Palilule

Izvor mondo.rs

U priči o tunelu od Savske do Dunavske padine, infrastrukturnom projektu koji se najavljuje decenijama, konačno je načinjen pomak.

Kako prenosi list "Politika", juce je doneta odluka o buducoj trasi ove beogradske saobracajnice koja bi trebalo da bude duga 1,9 kilometara.

Za tunel od Savskog amfiteatra i buduceg "Beograda na vodi" do Palilule odabrana je varijanta idejnog rešenja sa dve razvdojene tunelske cevi.

One ce imati po dve saobracajne trake i ulaze odnosno izlaze u Ulici Gavrila Principa u zoni Kamenicke i Bulevaru despota Stefana kod Policijske uprave Beograda.

Da li ce biti rušen Stari savski most?Evo odgovora

"Rec je o modernom tunelu koji ce rešiti veliki saobracjani problem i spojiti dva dela grada koji imaju veoma frekventan saobracaj. Do kraja godine ocekujemo usvajanje projekta da bi poslednjih meseci 2018. mogla da pocne gradnja", rekao je gradonacelnik Beograda Siniša Mali, a saopštio je Beoinfo.

Tunel ce biti dužine 1.993 metara, a njegova najveca dubina bice ispod Terazija i iznosice oko 38 metara.

Ukupna širina poprecnog profila u jednoj tunelskoj cevi bice 9,56 metara sa saobracajnim trakama širokim po 3,5 metara i pešackim od 0,93 metra. Predvidena su i dva evakuaciona izlaza za vozila.

Ovu varijantu idejnog rešenja ponudila je projektantska kuca "Ces Cowi", koja je na tenderu Direkcije za gradevinsko zemljište dobila posao vredan 24,5 miliona dinara.

VELIKI PROJEKAT: Tunelom od Savamale do Pancevca

On ce biti osnov za izradu plana detaljne regulacije, koji je ugovoren sa Urbanistickim zavodom Beograda. Taj dokument propisace parametre za dobijanje lokacijskih uslova, izradu projekta za gradevinsku dozvolu i za izvodenje radova.

Izgradnja tunela, procene su, mogla bi da potraje 30 meseci.

Kao i kod svih velikih infrastrukturnih projekata, na ulazima i izlazima tunela, morace da se poruše neki obejekti – u ovom slucaju 21 ukupne površine 4.671 kvadratnog metra.

Analize su pokazale, tvrde u gradu, da ce primenom izabranog rešenja nadzemna mreža saobracajnica na ovom potezu biti rasterecena za 3.120 vozila po satu.

Izdigle se dve kule u Beogradu na vodi (FOTO)

O svemu tome juce je gradonacelnik Siniša Mali razgovarao sa predstavnicima Direkcije za gradevinsko zemljište, Urbanistickog zavoda i Sekretarijata za saobracaj.

Ranije procene govorile su da bi ovaj projekat mogao da košta izmedu 100 i 130 miliona evra, a poslednja je, tvrde u gradu, da ce za tunel biti potrebno 78 miliona. Uslov za gradnju je da se prošire Cvijiceva i Dunavska ulica kako bi se unapredila saobracajna mreža u toj zoni.

Ako sve bude po planu, za cetiri godine ocekuje se da broj automobila u centralnom delu prestonice bude smanjen 10 do 15 odsto, a vreme putovanja i emisija ugljen-monoksida za desetak procenata.

Zamajac ovom tunelu dao je projekat od nacionalnog znacaja "Beograd na vodi" sa 1,8 miliona kvadrata.

Komentari 20

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Zoro od Srbiju

Šta će biti kad se sretnu ovaj tunel i metro ? Pa još kad se umešaju arheolozi ? Ima da ga grade najmanje 60 godina (žute patkiste ,žene u crnom i LGBT populaciju podrzumevam).

Valensa

Neka bude dovoljno visok da prodje Mali

Branko Borota

Samo da ne bude prenizak kao ovaj poslednji pa da moraju da skidaju beton.... profesionalci..

special image