
Glumac Predrag Miki Manojlović izjavio je da je petočlani žiri 62. Sterijinog pozorja u Novom Sadu kojim je predsedavao odlučivalo slobodno, iskreno i bez ikakvih uticaja kada je rešio da nijednu od predstava ne proglasi najboljom.
"Došli smo do zaključka da nije dobro praviti kompromise, podeliti te i takve nagrade u toj i takvoj selekciji .." rekao je Manojlović za današnju "Politiku".
Odlučivši da ni jednu od devet takmičarskih predstava ne proglasi najboljom, žiri je dodelio samo dve nagrade - Sterijinu nagradu svim učesnicima 62. Pozorja i specijalnu Sterijinu nagradu festivalskoj publici.
MONDO aplikacija ponovo na Google Play Store! PREUZMITE JE!
Prema njegovim rečima, članovi žirija stoje iza svoje odluke sa željom da otvore pitanje - zašto nam je pozorište takvo i zašto je u padu, kako bi se ti uzroci locirali i otklonoiti.
"Nismo želeli da podržimo negovanje postojećeg stanja koje iz dana u dan daje sve tanje rezultate," rekao je Manojlović.
Publika je na odluku žirija reagovala zvižducima a režiser Kokan Mladenović je na svom Facebook profilu napisao da je reč o besmislenom terorističkom aktu protiv pozorišta i onih koji ga čine.
U žiriju koji je odlučivao o nagradama na Sterijinom pozoriju osim Manojlovića bili su Isidora Žebeljan, Nikita Milivojević, Emina Elor i Aleksandar Popovski.
Manojlović je u intervjuu istom listu rekao je da još nije upoznat sa strategijom kulturne politike, ali da je važno da je ona doneta.
"Mislim da je važno da postoji, da je najzad napravljena kultuna strategija. Mislim da je neophodna, da je davno prošao trenutak kada je trebalo da se donese i to pohvaljujem," rekao je on u intervjuu "Politici".
On kaže da mu funkcija ministra kulture nikada nije ponuđena kao što se spekulisalo.
"Nikada mi funkcija ministra kulture nije ponuđena, i to je jedina istina. Mislim da mi imamo ministra i da je Vukosavljević čovek koji poznaje državnu upravu, funkcionisanje države," rekao je on.
Manojlović kaže da je sve ministre do sada sam podržavao sa nadom da će nešto uraditi.
"Ako bih ikada bio u takvoj situaciji, verujem da bih pokušao ne da objasnim, već da sprovedem u delo strateški značaj, strateško blago kulturnog stvaralaštva, jer bez njega nema države," kaže beogradski glumac.
Na pitanje kako odgovara na zamerke dela javnosti kada je reč o njegovim političkim stavovima on kaže da te insinuacije ne počivaju ni na kakvim činjenicama niti javnim govorima.
"Od trenutka kad sam rekao da nas je Aleksandar Vučić podržao, da bez njega ne bi bilo predstave 'Romeo i Julija' u Narodnom pozorištu u Beogradu, počinje hajka na mene. Zašto je problem u govoru istine i danas to ponavljam: Da Vučića nije bilo, ne bi bilo te predstave, ne bi bilo Srba i Albanaca u nacionalnom teatru zajedno. A onda mašta radi svašta," rekao je Manojlović.
Manojlović, koji ovih dana završava dramu "Kos", koja prati priču o zloupotrebi maloletne devojciče od strane starijeg muškarca kaže da je komad koji mu je preporučila Beka Vučo je jako ambivalentan.
"Pročitavši komad, shvatio sam da ne mogu da ga režiram i da igram u isto vreme u toj predstavi. Pozvao sam Borisa Isakovića i on je prihvatio ulogu Reja".
Prema njegovim rečima, drama "Kos" se uklapa u ovogodišnji koncept radionice Integracije naslovljen "Udarac", a tiče se svega što ulazi u bilo kakvu manipulaciju i nasilje nad ženama.
"Naravno, nemamo mogućnosti da sve aktivnosti koje smo želeli realizujemo, novac smo pozajmili od Željka Tomića, direktora i jednog od osnivača kompanije "OSA". Taj novac ćemo vratiti," napomenuo je on.
"Naravno, nemamo mogućnosti da sve aktivnosti koje smo želeli realizujemo, novac smo pozajmili od Željka Tomića, direktora i jednog od osnivača kompanije "OSA". Taj novac ćemo vratiti," napomenuo je on.