Hrana koja se (ne) jede na prazan stomak

Autor:

Nije važno samo šta jedemo, već i kada konzumiramo određene namirnice. Pogledajte šta se jede i ne jede na prazan stomak...

Hrana koja se (ne) jede na prazan stomak Foto: Guliver/Getty images, Thinkstock/shoot_nik

OVSENA KAŠA

Odlično jelo za početak dana, dakle za prazan stomak, zašto što stvara zaštitni sloj koji želudac čuva od loših kiselina.

PECIVO

Često ga jedemo za doručak i ne znamo koliko je to štetno zato što hrana koja sadrži kvasac iritira naš stomak, a može i da izazove nadutost i da oteža varenje.

HELJDA

Odličan izvor proteina, gvožđa i vitamina, ne opterećuje stomak i zato se preporučuje konzumiranje na prazan stomak.

SLATKIŠI

Unošenje slatke hrane na prazan stomak naglo povećava nivo insulina u krvi, a od toga mogu da stradaju mnogi naši unutrašnji organi, pre svega pankreas.

KAČAMAK

Odličan je za prazan stomak zato što čisti naš stomak od toksina, teških metala i nomralizuje crevnu mikrofloru.

JOGURT I MLEČNI PROIZVODI

Mlečni proizvodi čine dobro našem organizmu samo ako ih unosimo zajedno sa nekom drugom hranom, jer prazan stomak uništava sve što valja u jogurtu, mleku, siru.

PŠENIČNE KLICE

Dve kašike ovih klica obezbeđuju našem organizmu oko 15 odsto dnevno potrebne količine vitamina E, kao i oko 10 odsto dnevno potrebne količinie folne kiseline. Međutim, da bi naš organizam bio u stanju da iz pšeničnih klica iskoristi ono najbolje, potrebno je da ih jedemo na prazan stomak.

CRVENO VOĆE, JABUKE i KRUŠKE

Slično kao i slatkiši, i voće naglo povećava nivo insulina u našoj krvi, zato ga nikako ne bi trebalo jesti za doručak.

JAJA

Istraživanje je pokazalo da jaja za doručak mogu znatno da umanje našu potrebu za kalorijama kasnije tokom dana, što je dobro ukoliko želite da smršate.

PARADAJZ

Visok nivo taninske kiseline u paradajzu može da uzrokuje želudačni čir.

LUBENICA

Lubenica za doručak će vam obezbediti dovoljnu količinu tečnosti za početak dana, ali pazite da ne preterate i da ne pojedete količinu koja ne može da stane u jedan dubok tanjir.

ZELENE PAPRIKE I ZELENO POVRĆE

Ovo povrće može da izazove gorušicu, ako ga jedete na prazan stomak, ali i grčeve i bolove u stomaku.

BOROVNICE

Nemaju mnogo šećera, a odličan su izvor gvožđa, regulišu krvni pritisak, povoljni utiču na memoriju i ubrzavaju metabolizam.

BANANE

Mogu naglo da povećaju nivo magnezijuma, što je veoma štetno za naše srce.

HLEB OD CELOG ZRNA

Karbohidrati i druge korisni sastojci u hlebu od celog zrna su višestruko dobri za naš organizam, naročito ako na taj način započnemo dan.

LJUTO

Ljuta hrana na prazan stomak može ozbiljno da iritira naš stomak i da naglo povisi količinu kiseline.

Šta vi jedete za doručak? Pišite nam u komentarima...

Pročitajte i ovo:

Šta doručkuju nutricionisti

------------------------------------------------------------------------------------

MONDO aplikacija je ponovo na Google Play Store! PREUZMITE JE!

Sve vesti