Da li i vas ovo muči?

Autor:

Ciklus nesanice. Evo kako da ga prekinete jednom zauvek.

3
A- A A+
nesanica, san, spavanje Foto: Guliver/Getty images, Thinkstock

Nervirate se jer ne možete da se naspavate, onda ne možete da zaspite, nervirate se još više i eto ga, nebo počinje da "sivi", čuju se i prve ptičice a vi ste potpuno budni.

Problem je u tome što vas stres zbog činjenice da ne spavate dovoljno samo sprečava da se konačno naspavate.

Na nesreću, taj ciklus nespavanja, jednom kad ga započnete, vrlo brzo se pretvara u lavinu nerviranja i samooptuživanja koju više ne možete da kontrolišete.

Zašto se to dešava? Kada organizam ne zadovolji svoju potrebu za kvalitetnom, dubokom, REM fazom sna, hormoni sreće se ne stvaraju. I tu na scenu stupaju hormoni sreće, koji 'uskaču' na njihovo mesto.

Dobra vest? Postoji način da to promenite i izađete iz tog začaranog kruga nespavanja. Pogledajte video:

Više stresa - manje sna. Manje stresa - više sna.

Da li zbog stresa ne možete da spavate, ili ste pod stresom zbog manjka sna? To je opaka vrteška, i nije toliko jednostavna koliko vam možda deluje.

Studije pokazuju da je glavni okidač za stres nedostatak sna. Ali, ako ste pod stresom generalno, sve su šanse da nećete uspeti da zaspite uopšte.

To je dvosmerna ulica, a da biste uspeli da se snađete u njoj, potreban vam je - odmor u toku noći. Zašto? Prosečna osoba tokom noći prođe kroz 4, 5, ponekad i 6 ciklusa sna u toku noći. Raniji ciklusi generalno obezbeđuju dublji san, dok oni kasniji uglavnom uključuju više REM faza. Dubok san nam je neophodan da bismo obnovili 'zalihe' hormona sreće, dopamina i serotonina, i da bismo blokirali lančanu hormonsku reakciju koja nastupa kad smo pod stresom.

Ako ne možete da zaspite jednu, dve noći, onda počinjete da se plašite da nećete moći da spavate ni sledeće noći. Taj strah onda vodi u stres, koji nas sprečava da zaspimo, što onda pojačava stres, koji nas sprečava da zaspimo i tako u krug.

Kad telo nema dovoljno energije, nagriza sopstvena tkiva da bi dobio 'gorivo'.

Ako ste zaglavljeni u cikusu nespavanja zbog stresa, pokušajte nekako da 'uglavite' dodatnih dvadesetak minuta odmora. To može biti popodnevna dremka, ili raniji odlazak na spavanje.

Osim toga, posvetite svakog dana petnaestak minuta nekoj opuštajućoj aktvnosti. Odaberite nešto što znate da vam prija, čitanje, malo vežbi istezanja, lagana šetnja...

Pa iako nećete moći da potpuno uklonite stresne faktore iz svoje svakodnevice, ako malo bolje budete spavali, malo ćete se bolje nositi sa tim stresom.

San "za lepotu" stvarno radi

Evo kako da se (konačno) naspavate

Ovo je zajedničko ljudima koji dobro spavaju

Da li stvarno možemo da "nadoknadimo" san

------------------------------------------------------------------------------

MONDO aplikacija ponovo na Google Play Store! PREUZMITE JE!

Tagovi:
Sve vesti