
Sedište će biti u Beču i dozvoliće komapniji da leti istovremeno širom Evrope kao domaća firma kada Velika Britanija napusti EU, bez obzira šta bude dogovoreno oko budućeg vazdušnog sporazuma Velike Britanije i EU, navodi se u saopštenju britanske aviokomanije čije sedište je u Lutonu, na severu Londona.
Na osnovu Bregzita Velika Britanija bi mogla da izađe iz jedinstvenog evropskog vazdušnog prostora, po kome se komapnijama baziranim u uključenim zemljama dozvoljava da lete bez prepreka širom cele Evrope.
Viš o tome:
Čim je objavljena odluka Britanaca da žele da napuste EU, na referendumu 23. juna 2016. godine, Izidžet je saopštio da će pokušati da dobije dozvolu za obavljanje vazdušnog saobraćaja u nekoj drugoj zemlji EU da bi mogao bez ometanja da koristi evropske linije.
U današnjem saopštenju kompanija Izidžetje je navela navela da je ranije ove godine podnela zahtev kod Austro Kontrola (Austro Control) za dobijanje sertifikat za vazdušni saobraćaj (CTA) i kod austrijskog saveznog ministarstva za saobraćaj, inovacije i tehnologiju za dobijanje dozvole za obavljanje vazdušnog saobraćaja.
Procedura akreditacije je sada u odmakloj fazi i kompanija se nada da će uskoro dobiti dozvolu što će joj omogućiti da osnuje novu kompaniju Izidžet Jurop.
Novoformirana evropska firma će biti filijala firme bazirane u Lutonu ali će imati potpunu autonomiju, rekao je portparol Izidžeta za Frans pres.
Izidžet je naveo da ni jedno od 6.000 radnih mesta u Velikoj Britaniji neće biti prebačeno u Austriju.
Matična firma bazirana u Lutonu biće zadužena za korišćenje oko 140 aviona baziranih u Velikoj Britaniji koji će služiti za veze te zemlje sa zemljama EU i sa neevropskim zemljama. Izidžet Jurop će koristiti oko sto letelica i osloniti se na svojih 4.000 zaposlenih u Evropskoj uniji.