• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Evo šta se desilo 10. jula nad Beogradom

Izvor Tanjug

Direktorat za civilno vazduhoplovstvo sprovodi postupak inspekcijskog nadzora povodom incidenta 10. jula, kada je zbog greške tokom servisiranja softvera prestala da radi Kontola letenja (SMATSA) na 50 minuta.

 Kontrola letenja SMATSA 10. jula nije radila 50 minuta Izvor: MONDO/Danijela Pašić
Izvor: MONDO/Danijela Pašić

Direktor SMATSA Radojica Rovčanin je rekao danas se takve situacije dešavaju i da je Kontrola letenja ispoštovala sve bezbednosne procedure.

Direktorka Direktorata Mirjana Čizmarov je rekla Tanjugu da postupak inspekcijskog nadzora još nije završen i da će po njegovom okončanju izveštaj biti predstavljen javnosti.

Čizmarov je dodala da do tada ne može da iznosi nikakve detalje.

Direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore Rovčanin je danas rekao Tanjugu da je 10. jula u 20.20 sati došlo do gubitka slike na našem radaru odnosno na našim panelima.

"Zato što je inženjer koji nama instalira dodatnu opremu za poboljšanje radarskih uslova i performansi greškom jedan kabal umesto u test sistem konektovao u operativni sistem, tako da smo automatski izgubili sliku. To se dešava, čovek nije imao nikakvu nameru, bio je pod stalnim nadzorom naših tehničara", objasnio je Rovčanin.

Reč je o ekspertima iz kompanije Comsoft kod kojih se obučavaju zaposleni u SMATSA, piše Tanjug.

"Bilo ko drugi da je prisustvovao i da je ima nadzor ne bi mogao tu ništa da uradi iz prostog razloga zato što je taj čovek ekspert, ali se dešava i ekspertima. I 'Apolo' 13 je izgubio sliku (1970. godine), došlo je do kvara pa su ljudi jedva preživeli. Svaka tehnika može da se pokvari, koliko je danas, na primer, u Srbiji palo sistema, da ne pričamo u svetu", naglasio je.

Ističe da je Kontrola letenja postupila automatski po proceduri, što je najvažnije i da SMATSA poseduje sistem za takve situacije, koji većina kontrola leta u Evropi nema.

"Mi smo ispraznili nebo za pola sata iz razloga bezbednosti, uveli tzv. rejt ziro - nebo bez avoina, otklonili kvar i posle 50 minuta vratili normalan saobraćaj. Ispoštovali smo sve procedure, prijavili smo događaj Direktoratu, kome i treba da prijavimo i prijavili smo Vojsci Srbije".

Rovčanin dodaje da je SMATSA takav slučaj imala i pre dve godine i napomenuo da svaki put kada se uvodi neki novi sistem postoji i opasnost da negde dođe do kuršlusa i da se izgubi slika ili da dođe do poremećaja u navođenju aviona.

Nebo nad Srbijom bilo totalno prazno!

SMATSA automatski tada iz razloga bezbednosti prazni nebo i otklanja kvar.

"To su stvari koje se dešavaju non-stop. Ovo su sve stvari koje su u Evropi od nove godine imali i najveći provajderi. To se dešava skoro svim provajderima, ali ovo je sada ujdurma i namera određenih ljudi bivšeg Nadzornog odbora Bratislava Grubačića da pravi - od muve bumbara. Ovo su normalne stvari koje se dešavaju svim provajderima", naglasio je.

Srbija preuzela kontrolu "neba" nad Hrvatskom!

Kaže da, na primer, Hrvatska ranije nije imala sliku dva dana, da su u Rumuniji imali problema zbog štrajka, pa je sve avione sa njihovog neba preuzela SMATSA, kada smo dnevno imali oko 3.000 aviona.

"Zato sam ja predvideo centar u Nišu i rezervu za Kontrolu leta, kada naša eventualno ispadne onda bi se automatski palila, to do sada nije rađeno. Mi smo već uradili sve projekte, pripremamo se, pravimo toranj i rezervnu kontrolu letenja", naveo je on.

Rovčanin je istakao da su sve procedure apsolutne ispoštovane u tom slučaju i da je nebo bilo potpuno zaštićeno do bilo kakvih tragedija.

Komentari 12

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Да ствар буде гора

Очигледно није грешка технике, него људска грешка!

Milos

Zamisli nestane ti slika na skoro sat vremena za SVE avione koji su ti u tom trenutku u drzavi??? Sam rece covek da ih nekad ima po 3000 dnevno, sto znaci da za jedan sat moze da bude i do 125... STO DVADESET I PET aviona ti je nad glavom i ti treba da ih navodis, a ti NE ZNAS GDE SU, i na sve to kazes MA NIJE TO NISTA, DESAVA SE??? Pritom ljudi imaju plate od 500.000 pa navise MESECNO!

Maki

@Milos Ljudi su obuceni i proceduralno da vode avione u takvim situacijama po potrebi. Svaka vanredna situacija ima uvezbano resenje na simulatoru. I u kontroli letenja ne moze da se kupi diploma, da odgovorim i na sledeci komentar..

special image