Sagrađen je u vojne svrhe, a zahvaljujući jednoj epizodi Top Geara - postao je turistička atrakcija. Čaušesku je naredio gradnju Transfagarašana želeći da se zaštiti od najezde Sovjeta. Srećom danas ima potpunu drugačiju namenu.
Piknik na najlepšem putu na svetu
Novinarka Monda Aleksandra Petrovski provozala se Čaušeskuovim krivudavim putem kroz najviše vrhove južnih Karpata. Prenosi vam utiske u slici i reči.
Put je dug 90 kilometara, a njegove krivine, oštri usponi i spektakularni vidikovci ga stvrstavaju na listu najzanimljivijih i najlepših svetskih puteva.
Na najvišoj tački (2.034 m) je jezero Balea i glavno stecište izletnika.
Džeremi Klarkson je svojevremeno Transfagarašan nazvao najboljim putem na svetu. Time je učinio više za njegovu popularizaciju van granica Rumunije, nego što je to uradila turistička organizacija od početka 21. veka.
Mnogi Rumuni se začude kada neki stranac ovo nazove Čaušeskuov put, što ne znači da izbegavaju DN7C. Naprotiv. U velikom broju danas baš ovuda voze od Baskova do Sibijua. Često na obroncima Garašana prave piknik.
Na tezgama sa hranom uvek je prilična gužva.
Mnogo sredstava i ljudi je sedamdesetih godina uloženo u gradnju. Upotrebljeno je šest hiljada tona dinamita. Zbog nestručnog rukovanja dinamitom zvanična statistika kaže da je poginulo 40 ljudi, nezvanična svedočanstva da ih je bilo na stotine.
Nikolaj Čaušesku možda nije imao nameru da ovo danas bude turistička atrakcija, ali definitivno da je intimno želeo da bude jedno od dela po kome će ga svet pamtiti, iako je odbio da se zove njegovim imenom.
Tagovi