Nova studija je pokazala da žene koje vidimo na društvenim mrežama, u medijima, oblikuju način na koji razmišljamo o sopstvenom telu - i to za samo 15 minuta!

Žan-Luk Žake sa Univerziteta u Švajcarskoj posetio je ruralne oblasti na obali Nikaragve, kako bi našao žene koje nisu bile izložene uticaju "savršenih" žena koje se pojavljuju u medijima, na reklamama…

U tim oblastima ljudi nemaju televiziju niti pristup Internetu, što znači da nema ni beskrajnog "skrolovanja" po Instagramu, razgledanja tih savršeno isklesanih tela, niti bombardovanja fotografijama "Viktorijinih anđela"…

Tim ovog naučnika je okupio 80 volontera iz sela - muškaraca i žena starosti od 16 do 78 godina - i pitao ih da mu pokažu kako po njihovom mišljenju izgleda "idealan" oblik ženskog tela.

Nakon što su pomoću kompjuterskog softvera kreirali izgled idealne žene, volonterima je pokazan jedan modni katalog.

Polovini volontera su pokazane 72 fotografije mršavih žena, a drugoj polovini su pokazane 72 fotografije plus-size modela, a zatim je od njih traženo da izaberu najatraktivniju ženu.

Nakon ovog zadatka koji je trajao samo 15 minuta, volonteri su ponovo na računaru kreirali savršeno žensko telo.

Ispostavilo se da su volonteri koji su gledali fotografije mršavica kreirali idealno telo manjih proporcija u odnosu na prvu idealnu ženu koju su napravili. Sa druge strane, učesnici koji su gledali fotke plus-size modela napravili su savršenu ženu krupniju nego ranije.

Stručnjaci objašnjavaju da to znači da samo 15 minuta izloženosti fotografijama modela može da utiče na to kako shvatamo lepotu. Zamislite onda samo šta su godine izloženosti uradile vašem shvatanju privlačnosti…

Ipak, studija nije uspela da utvrdi koliko dugo efekat traje, odnosno nije baš sigurno da je tih 15 minuta dovoljno da dugoročno promeni vaše mišljenje o lepoti i privlačnosti ženskog tela. Međutim, ako za tako kratko vreme barem privremeno promeni naše viđenje lepote, prilično je sigurno da konstantna izloženost fotografijama mršavih i “savršenih” devojaka loše utiče na samopouzdanje.