Robot taksi nam stiže do 2022. godine

Autor:

Globalni automobilski lider predstavio svoj petogodišnji plan

0
A- A A+

Gama Renoovih "zelenih" ZE (zero emission) vozila Foto: Promo/Renault SAS Gama Renoovih "zelenih" ZE (zero emission) vozila

Korporacija Reno-Nisan, nakon prošlogodišnje kupovine Micubišija i informacije da su prodali više vozila u prvoj polovini godine od bilo kog drugog proizvođača, postala je igrač na čije poteze se pomno gleda. Zbog toga jutrošnja promocija petogodišnjeg plana i „Alijanse 2022“ dobijaju dodatno na važnosti.

Kao globalni lider na ovom polju, korporacija će nastaviti razvoj električnih vozila. Planira da se u narednih pet godina izbaci 12 novih potpuno električnih modela. Zanimljivo je da će čak40 vozila dobiti mogućnost autonomne vožnje, a radi se i na razvoju robotizovanog taksija.

"Potreba za autonomnim komercijalnim vozila raste iz dana", izjavio je Karlos Gosn, predsednik Alijanse, "Kompanije poput 'Ubera' imaju potrebu za takvim vozilima i mi nameramo da uđemo u trku sa ostalima, jer možemo razviti tehnologiju koja omogućava vozilo bez vozača."

Bitni za grad

Velika vrednost korporacije leži i u modelima koja nisu atraktivna široj publici. U pitanju su manja dostavna vozila, koja se najviše koriste u urbanim celinima. Nekih 50 hiljada električnih kombija – „nisan ENV 200“, „reno kangu ZE“ i „micubiši minikeb-MiEV“ svakodnevno isporučuje robu u gradovima širom sveta i na taj način utiču na smanjenje zagađenja.

Predstavnici Alijanse nisu izneli podatak koliko će komada EV i hibridnih modela biti isporučeno. Do sada su sve tri članice ukupno proizvele pola miliona e-automobila, a prednjači „nisan lif“ (Nissan Leaf) sa preko 15.000 jedinica isporučenih u prvom kvartalu ove godine. Sledi ga „reno zoe“ (Renault Zoe) sa 9.250 vozila, a treba pomenuti i hibridni „micubiši autlender PHEV“ (Mitsubishi Outlander PHEV) sa 7.000 isporučenih vozila.

Devet od ukupno planiranih 14 miliona novih vozila će deliti četiri zajedničke platforme. A plan je da se čak 75 posto svih proizvedenih vozila u narednom periodu deli zajedničke pogonske jedinice.

Na osnovu ovih informacija jasno je da je i ušteda bitan deo ove strategije. Ovo je potvrdio i Gosn izjavivši kako je plan da „Alijansa 2022“ ostvari uštedu od deset milijardi evra.

Osim plana, Alijansa je promovisala i svoj logo:

Alijansa 2022, Reno, Nisan, Micubiši, logo Foto: Promo/Renault SAS

Sve vesti