• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

EXIT Srbiji doneo 14,4 miliona evra

Izvor mondo.rs

Zvanični rezultati istraživanja koje je sproveo "TIM Centar" potvrdili su da je i ovogodišnji EXIT festival nastavio decenijski niz doprinosa domaćoj privredi i Srbiji ove godine doneo novih 14,4 miliona evra.

  Doprinos EXIT ekonomiji Srbije Izvor: MONDO/Stefan Stojanović
Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Iz Press servisa EXIT-a je saopšteno da je od osnivanja festivala do danas, domaća privreda ostvarila više od 150 miliona evra direktne ekonomske koristi od Exita, i to ne računajući višestruko veću procenjenu vrednost međunarodne promocije Novog Sada i cele Srbije.

Profitirao i region

Kada se ekonomskom efektu koji je EXIT imao u Srbiji doda i ustanovljenih 10.1 milion evra doprinosa Sea Star festivala hrvatskoj, kao i 9,9 miliona evra od Sea Dance festivala crnogorskoj privredi i zasad neprocenjen efekat Revolution festivala na rumunsku ekonomiju, EXIT Leto ljubavi regionu je ukupno donelo najmanje 34 miliona evra! Time je potvrđeno da se radi o jednom od najvećih festivalskih poduhvata u svetu, koji je ovog leta okupio preko 350.000 ljudi iz više od 90 zemalja sveta na čak četiri uzastopna festivala u regionu.

Kapije ovogodišnjeg EXIT festivala zabeležile su rekord od preko 215.000 ulazaka od strane posetilaca iz preko 60 zemalja širom sveta.

Među gostima ovogodišnjeg festivala prednjačili su gosti iz zemalja nekadašnje Jugoslavije sa 23,2%, dok je veliki broj gostiju stigao iz zemalja Zapadne Evrope koji čine 21,6% od ukupnog broja posetilaca. Među njima se posebno izdvajaju Velika Britanija, Nemačka, Holandija i Belgija, dok rast beleže gosti iz Italije, Francuske, Irske i Španije. Ove godine je bilo i nešto više posetilaca iz Istočne i Jugoistočne Evrope koji zajedno broje 14,2%, a među njima prednjače Turska, Mađarska, Grčka, Rumunija i Bugarska, a raste broj posetilaca iz zemalja kao što su Rusija, Ukrajina, Poljska, Češka i Slovačka.

Konstatno raste i broj turista van evropskog kontinenta, a ove godine je njihov ukupan broj uvećan čak za trećinu! Ovi posetioci činili su tako rekordnih 6,3% od ukupnog broja, a najviše među njima je Amerikanaca, Australijanaca i Kineza, koji zajedno čine polovinu vanevropskih gostiju, dok su u drugoj polovini ove grupe turisti iz Brazila, Južne Koreje, Japana, Tajlanda i drugih udaljenih destinacija. Oni ujedno i najviše troše i u Srbiji u proseku ostavljajući preko 600 evra po osobi!

Slede ih gosti iz Zapadne Evrope sa 532 evra, dok prirodno najmanje troškove ima domaća publika sa prosečno potrošenih 312 evra, pa u proseku, posetilac Exita za vreme festivala potroši čak 431 evro. Istraživanje je još jednom potvrdilo i da veliki broj stranih gostiju na ovom putovanju do Novog Sada iskoristi priliku da ujedno poseti i Beograd, te još neke manje destinacije u Srbiji, gde se u proseku zadržavaju dva do četiri dodatna dana!

Budite ponosni na EXIT!

Od anketiranih posetilaca čak 98% je izjavilo da će sigurno ili sa velikom sigurnošću ponovo doći na EXIT. Takođe, gotovo 64% turista doputovalo je baš zbog EXIT festivala, dok jedna trećina, uglavnom domaćih gostiju, navodi da bi svakako posetila Novi Sad. Čak 50.8% anketiranih kaže da im se zbog Exita popravilo mišljenje o Novom Sadu, dok 46,5% kaže da je ostalo jednako povoljno kao i pre. Zanimljivo je da se ovi procenti gotovo u potpunosti poklapaju sa brojem posetilaca koji su prvi put posetili EXIT, odnosno bili i na nekom od prethodnih izdanja festivala! Najveći broj posetilaca kojima je ovogodišnji EXIT bio i prvi u životu dolazi iz zemalja van Evrope (84,1%), a festivalsku "premijeru" imalo je čak 65,8% posetilaca iz Zapadne Evrope.

Leto ljubavi okupilo 350.000 ljudi!

Prosečna starost publike EXIT festivala je 25,6 godina i visokoobrazovani posetioci čine većinu od uobičajenih 80%. Publiku sa kupljenim ulaznicama čini 50,9% zaposlenih, 39,7% studenata i 3,5% srednjoškolaca, a 5,3% zajedno čine svi ostali. Istraživanje je rađeno na reprezentativnom uzorku tokom trajanja festivala, a anketirani su isključivo posetioci koji su ulaznicu kupili, dok su učesnici, radnici, predstavnici medija i drugih institucija izuzeti.

U saopštenju Press servisa bavili su se samo ekonomskim doprinosom festivala. O fiinansijama samog festivala nema reči, a na zvaničnom sajtu poslednji finansijski izveštaj je iz 2014. godine. Tada je, recimo, festival od prodaje svoje "robe" zaradio 57,5 miliona dinara (490.000 evra), od donacija/dotacija/subvencija je prihodovao 107,9 miliona dinara (oko 920.000 evra), a krajnji neto gubitak je bio 5,4 miliona dinara (oko 45.000 evra).

Tagovi

Komentari 10

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Pedja

Zanimljiv podatak na kraju, neto gubitak... hm... neko gleda da ne plati porez.... Ja bih ovo proverio dobro....

wepard

Ono sto se zaradi, sve ide u BG, a ne Srbiji. A ovo su ostalo zaradili taksisti, zakupodavci stanova i lokalne prodavnice i marketi. Srbija i Novi Sad su dobili razvaljenu Tvrdjavu, koja ce se urusiti samo je pitanje godine i ne spavanje tih dana.

Deda

Na koji nacin su doneli te pare, ajd neka ozbiljnija analiza

special image