Dijeta u koju se "kune" Nikol Kidman...

Autor:

... a i Hju Džekmen. Evo šta kažu stručnjaci.

8
A- A A+

Nikol Kidman Foto: Guliver/Getty Images/Tristan Fewings Nikol Kidman

  Dijete "bez gladovanja" su uvek prilično popularne. Nažalost, prilično često - ne rade.

Ali, ovoj koje se pridržavaju Nikol Kidman i Hju Džekmen "zeleno svetlo" dali su i lekari. Dakle, em je zdrava, em radi.

"Dijeta osam sati" ili "dijeta 16:8" podrazumeva da u toku dana hranu konzumirate tokom osam sati, dok ostalih 16 sati "služe" za sagorevanje kalorija.

Sve se svodi na to da između večere i doručka treba da prođe 16 sati, recimo ovako: doručkujete u 10, ručate u dva, večerate u šest popodne i tako opet sutra, prekosutra, dan posle toga i tako... dok vam ne dosadi. Ili dok ne smršate, šta god da se od ta dva pre dogodi.

Da li je ova dijeta stvarno efikasna koliko se priča? Evo šta kažu stručnjaci.

"Ideja povremenog uzdržavanja od hrane možda vam deluje čudno, neizvodljivo, možda vas čak i plaši, ali kad razmislite malo bolje - to radite svaki dan. Legnete da spavate, i sve do ujutru - uzdržavate se od hrane. Tako pratite jednu od najpopularnijih dijeta trenutno, a da toga niste ni svesni", kaže za "Dejli mejl" nutricionista Li Holms.

Kako da ovu jednostavnu činjenicu "pretvorite" u dijetu? Tako što ćete produžiti vreme između poslednjeg obroka u toku dana i prvog obroka narednog dana. Jednostavno, zar ne?

"Ako praktikujete ovaj vid 'posta', vi svom telu i organima za varenje dajete dovoljno vremena da se odmore. Ovakav način ishrane smanjuje opterećenje organa za varenje, i omogućava im da rade optimalno. Takođe, i proces izbacivanja štetnih materija iz organizma postaje efikasniji", objašnjava Li Holms.

Ukoliko planirate da isprobate ovaj režim ishrane, imajte samo u vidu da je potrebno da tokom tih osam sati u organizam unesete dovoljno kvalitetnih namirnica koje su dobri izvori svih važnih nutrijenata, proteina, zdravih masti, vitamina...

Dakle, ova dijeta neće raditi ako jedete čokoladu i burek. Ili šta god već da vam je slaba tačka. Jedite voće, povrće, ribu, jaja, orašaste plodove, mlečne proizvode i integralne žitarice i ubrzo ćete primetiti da se osećate bolje i izgledate lepše.

Šest najčešćih mitova o držanju dijete

Nutricionistkinja: Evo zašto vam ne treba dijeta

Stalno ste na dijeti, a nikako da smršate?

Sve vesti