• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Raste broj lizing ugovora - posebno za vozila

Izvor mondo.rs

Zbog povećanja privredne aktivnosti vlasnici preduzeća imaju potrebu za ulaganjem u osnovna sredstva za rad, što je uslovilo i rast lizing tržišta u Srbiji.

Lizing u Srbiji beleži konstantan rast i na kraju trećeg kvartala 2017. zabeležen je rast vrednosti ugovora finansijskog lizinga za 25,6 procenata u odnosu na isti period prošle godine, rečeno je danas na godišnjoj konferenciji Asocijacije lizing kompanija Srbije (ALCS).

U strukturi lizing ugovora za period od 2012. do 2016. godine ugovori za finansiranje komercijalnih, teretnih i ostalih vozila čine 38 procenata, dok udeo putničkih vozila 36 procenata ukupne vrednosti ugovora, od kojih 66 procenata odlazi na finansijski lizing, a 34 procenta na operativni. Sektor mašina i opreme čini 24 procenata ukupne vrednosti ugovora, a sektor nekretnina 2 procenta.

Među najvećim korisnicima lizinga su kompanije koje posluju u oblasti saobraćaja i informisanja, a prate ih snabdevanje električnom energijom, rudarstvo i prerađivačka industrija i trgovina na veliko i malo.

Predsednik ALCS Boris Stević je rekao da je ukupna vrednost ugovora iznosila 272,4 miliona evra, odnosno 55,4 miliona evra više u odnosu na treći kvartal 2016. Najveća vrednost ugovora je zabeležena u sektoru komercijalnih, teretnih i ostalih vozila, čak 126 miliona evra, a po ukupnom udelu ga prati sektor putničkih vozila sa 97 miliona evra.

"Ovakvi rezultati pokazuju da će na kraju 2017. godine ukupna vrednost ugovora premašiti prošlogodišnju", naveo je Stević.

Na konferenciji su analizirani rezultati lizing industrije, faktori koji su uticali na rast lizinga, a navedeni su i indikatori koji će se u budućnosti odraziti na kretanja u ovoj grani privrede.

Dok je na kraju 2012. godine vrednost novozaključenih lizing ugovora bila 271 milion evra, po završetku 2016. ona je iznosila 338 miliona evra, što je 66 miliona evra više u odnosu na period pre pet godina.

Vrednost novozaključenih lizing ugovora u periodu 2012.-2016. godine je porasla za 24 odsto.

Stević je rekao da zbog povećanja privredne aktivnosti vlasnici preduzeća imaju potrebu za ulaganjem u osnovna sredstva za rad, što je uslovilo i rast lizing tržišta u Srbiji.

"Imamo situaciju da su, na primer, domaći transporteri sve konkurentniji na inostranom tržištu. Takođe, različite industrijske oblasti - drvna, metalurgija, štamparska, IT industrija, rudarstvo i mnoge druge grane žele da unaprede svoju opremu kako bi im proizvodi bili kvalitetniji i inovativniji", rekao je Stević.

U istom periodu, procenat nenaplativih ugovora je smanjen sa 14,4 na 7,2 procenta, koliko je iznosio krajem 2016. godine.

Rast lizing tržišta desio se i zahvaljujući odgovarajućim zakonskim okvirima.

"U poslednjih pet godina donete su brojne regulative pomoću kojih je unapređeno tržište lizinga. Sredinom 2015. lizing je postao i zastupnik u osiguranju čime su klijenti dobili kompletnu uslugu na jednom mestu. Ono na čemu će se insistirati u narednom periodu je digitalizacija svih procesa koja će još više unaprediti i ubrzati pružanje usluge", rekla je generalni sekretar ALCS Teodora Milenković.

Dalji rast ugovora na lizing se vidi i u nabavci flotnih vozila, poljoprivrednih mašina, kao i finansiranja nekretnina, ali ne za pojedinačne kupce, već za investitore. Određene lizing kuće imaju opciju "sezonskih" rata, čiji se iznos menja u odnosu na poljoprivrednu sezonu.

Globalno najpopularnija tema kad je u pitanju automobilska industrija - električna vozila, pomenuta su i ovom prilikom. Ona se čine veoma primamljivim velikim sistemima kao deo flotnog parka. Kako je njihova cena značajnije viša od modela sa klasičnim motorima, rešenje je svakako njihova nabavka na lizing.

Kada su e-vozila u pitanju, uloga države i njenih subvencija je takođe bitna. Učesnici konferencije su rekli da ne postoje sagovornici u državi sa kojima bi moglo da se priča na ovu temu.

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

62

Posle će biti državo pomagaj

special image