• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Čuveni "orao" se modernizuje: Biće kao MIG

U sistem borbenog dežurstva protivvazduhoplovne odbrane Srbije uskoro će biti uključen i bombarder "orao".

Čuveni avion biće modernizovan i opremljen novim naoružanjem kao što je vođena raketa vazduh-zemlja VRVZ-200 koju su razvili domaći stručnjaci.

Za nekoliko nedelja, saznaje "Politika”, s aviona "orao” trebalo bi da se obavi lansiranje rakete vazduh-zemlja VRVZ-200 domaće proizvodnje. To je naravno vest vredna pažnje jer je reč o složenom proizvodu odbrambene industrije, ali je “još veća” vest da će to biti prvi značajniji test modernizovanog “orla”.

Migove nećemo videti, bar do juna 2018.

Naime, već duži niz godina, govorilo se o neophodnosti modernizacije školsko-borbenog aviona G-4. Međutim, nedavno je kao prioritet predstavljena modernizacija “orla”, jurišnog aviona – namenjenog pre svega za dejstva po ciljevima na zemlji.

Poslovi na modernizaciji G-4, neophodni za savremenu obuku pilota, biće nastavljeni. Ali za razliku od tih planova, modernizacija “orla” nije se “rastegla” na (više)decenijski period, već je veoma brzo postala vidljiva – na vojnim manifestacijama, a uskoro i na poligonima.

Vođena raketa vazduh-zemlja BPB3-200 dometa 40 kilometara opremljena je televizijskom ili termovizijskom glavom za samonavođenje i linkom za prenos slike s glave rakete do prikazivača u kabini aviona, kao i za prenos komandi upravljanja od operatera do rakete. Oprema za link između aviona i rakete integrisana je u podvesni kontejner, koji je podešen ispod trupa aviona.

U cilju stvaranja uslova za letna ispitivanja i lansiranje rakete BPB3-200 koje se očekuje u narednih nekoliko nedelja, u toku je realizacija verifikacionih ispitivanja ugrađene opreme”, kažu za “Politiku” u Ministarstvu odbrane.


Orao je ponos vazduhoplovne industrije SFRJ.

Osim za podršku trupama po zemlji namenjen je i za izviđanje i obuku, pa i za dejstva po ciljevima u vazdušnom prostoru. Avion postiže visoke podzvučne brzine, a u vreme JNA opitni pilot je ovom letelicom u obrušavanju probio zvučni zid.

Orlovi su svoju žilavost i efikasnost potrdili u ratovima na prostoru bivše Jugoslavije.

SPEKTAKL: Grmelo nebo nad Beogradom! (FOTO)

Ove letelice su i danas u upotrebi u Vojsci Srbije, a pošto je prošlo više od četvrt veka od njihove proizvodnje, postavilo se pitanje šta učiniti sa njima, odnosno jurišnom avijacijom.

Novi avioni su skupi, pa je modernizacija postojećih logično rešenje.

"U dosadašnjoj eksploataciji avioni tipa “orao” prosečno su neleteli oko jedne četvrtine propisanog veka upotrebe od 3.000 časova. Ispitivanja stanja strukture aviona potvrdila su mogućnost produženja veka upotrebe ovih aviona do 48 godina (orjentaciono do 2040. godine). Mogućnost relativno duge upotrebe aviona, uz dokazane visoke performanse, opravdava mogućnost nejgove modernizacije u cilju efiksanosti upotrebe u savremenim i budućim uslovima borbenih dejstava”, navode u Ministarstvu odbrane.

Modernizacija "orla" podrazumeva ugradnju digitalne elektronske opreme, sistema naoružanja, napadno-navigacijskog sistema I uređaja za protivelektronsku zaštitu.

Osim toga obaviće se modifikacija delova strukture, ugradnja jednodelnog prednjeg vetrobranskog stakla i, naravno, novog vođenog naoružanja za dejstvo po ciljevima na zemlji.

U ministarstvu kažu da je ugrađen i novi optoelektronski akvizicioni sistem koji omogućava zahvat ciljeva na većim daljinama.

Komentari 38

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Vatro Marx

Fantastican avijon i sa ponosom teba biti zato sto je licno domaci proizvod. U savrsiti takve avijone za Srbiju bi bilo dovoljno da ne baca novac u strane avione." Orao" je ponos Srbije.

Dex

Bas da vidim jadnu budalu koja bi usla u ovo i suprotstavila se F-16 ili MiG-u 29, da ne govorim o naprednijim lovcima (ili bar naprednijim prackama sa zemlje). Na stranu sto od ovog ionako nema nista. Jos jedan pokusaj da se izmuze novac iz budzeta, bez brige za zivot pilota (da ima ikakve brige, imali bi bar nekakav trening tokom godine, ja cesce letim od njih).

Ajduk s Fruške Gore

@Dex Ovaj avion i nije napravljen za dominaciju u vazdušnom prostoru i suprostavljanju lovcima kao što su F16, MiG29,... jer je J22 Orao bombarder, tačnije jurišni bombarder. Njegova glavna i osnovna namena je raketiranje i bombardovanje ciljeva na zemlji i kao takav se pokazao odličnim.

special image