Pre pola veka "Boš" je predstavio elektronsko ubrizgavanje goriva
Kada su zaposleni kompanije "Boš" (Bosch) kupili prvo test vozilo 1959. godine, odlučeno je da ga koriste kao da je u pitanju regularno vozilo kompanije. Zapravo inženjeri su na njemu u potpunoj tajnosti stvarali novu tehnologiju – elektronski upravljano ubrizgavanje benzina.
Nijedan kupac u automobilskoj industriji nije mogao da sazna bilo šta o revolucionarnoj tehnologiji na kojoj su inženjeri "Boša" radili. Da je reč o nečemu toliko bitnom najbolje govori podatak da je pre svakog servisa na vozilo vraćan originalni karburator kako niko ne bi posumnjao da "Boš" radi na nečem novom.
Vodeću ulogu u razvoju elektronskog sistema ubrizgavanja benzina imao je sadašnji počasni predsednik kompanije, Herman Šol, koji se priseća tih dana – "Kada smo 1964. godine predstavili sistem, naš kupac 'Folksvagen' je prvobitno bio skeptičan. A takođe i ostali proizvođači automobila, kad smo pokušali da ih uverimo u vrednost našeg inovativnog sistema ubrizgavanja."
Kupci su dali kompaniji "Boš" samo dve godine kako bi pripremili sistem za proizvodnju. Sistem je bio daleko ispred svog vremena i u tom trenutku i nijedan sličan sistem nije bio u serijskoj proizvodnji.
Nova tehnologija nazvana „džetronik“ (Jetronic) imala je svoju premijeru 1967. godine na Međunarodnom autosalonu (IAA) u Frankfurtu. Prvi model sa ovim revolucionarnim rešenjem bio je "folksvagen 1600 TLE" za američko tržište.
Još su krajem šezdesetih godina oštriji zakoni o emisiji štetnih gasova u SAD zahtevali ovakva rešenja u novim vozilima.
Na početku, veoma mali broj kupaca je poručilo automobil sa ovom tehnologijom. Međutim, proizvođači su primetili dve ključne prednosti "džetronik" sistema, a to su manja potrošnja benzina i povećanje performansi motora.
Ovo je dovelo do toga da BMW, "Sitroen", "Jaguar", "Lanča", "Mercedes-Benc", "Opel", "Reno", "Sab" i "Volvo" počnu od 1969. godine sa primenom ove tehnologije u svojim najskupljim modelima, poput "mercedesa 300 SEL" i "BMW-a 3.0Si".
Na kraju, elektronika je ubedljivo pobedila u pripremi smeše vazduh-gorivo i donela je značajno smanjenje potrošnje i emisije štetnih gasova.
Koji je bio vaš prvi automobil sa elektronskim ubrizgavanjem goriva, da ne kažemo, "ajnšpricom"?