Male promene za bolje mentalno zdravlje

Autor:

Male promene koje možete da unesete u svakodnevno ponašanje i obaveze mogu da naprave veliku razliku.

3
A- A A+
sreća, tuga, raspoloženje, optimizam, pesimizam Foto: Guliver/Getty Images/Thinkstock

Evo šta možete da uradite, a ne zahteva nikakav naročit trud.

Hodajte uspravno

Studija je pokazala da time što se aktivno trudite da hodate uspravno, uzdignute glave i ramena blago zabačenih unazad, imate više šanse da tokom dana budete dobro raspoloženi. Sa druge strane, ako spuštate ramena i hodate pogrbljeno, veće su šanse da ćete da se fokusirate na negativne nego na pozitivne stvari.

Prestanite da fotografišete sve

Možda mislite da ćete time što fotografišete svaki trenutak sačuvati više uspomena, ali studija je pokazala sasvim suprotno. Ako ste ipak zavisni od „škljocanja“, potrudite se da barem više fotografišete ljude nego objekte.

Vežbajte

Vežbanje tri puta nedeljno smanjuje rizik od depresije za 19 odsto, pokazala je studija sprovedena na Univerzitetu u Londonu. Istraživači su otkrili da su aktivni ljudi manje skloni depresiji, kao i da su depresivni ljudi manje skloni tome da budu aktivni.

Ne odlažite obaveze

Što duže odlažete obavezu koje se plašite ili zbog koje ste anksiozni, to vam više utiče na nerve i ima gori efekat. Olakšajte sebi tako što ćete slušati muziku ili trenirati, pa se onda uhvatiti u koštac sa obavezom, ali je ne odlažite za drugi dan.

Izađite iz toksične veze

Ostajanje u vezi sa nekim ko vas stalno „spušta“, zapostavlja i generalno se ne ponaša lepo prema vama, može mnogo da utiče na vaše samopouzdanje, a da to ni ne shvatite. Na kraju zbog takve veze možete da postanete anksiozni i depresivni. Ukoliko vaši roditelji ili prijatelji imaju razloga da brinu za vas zbog vašeg partnera, poslušajte ih i izađite iz toksične veze.

Spavajte više

Vaše telo ne može normalno da funkcioniše ako ne spavate dovoljno. Ukoliko imate problema sa snom, prvo pokušajte da utvrdite razlog i potražite stručnu pomoć ako je potrebno. Imajte na umu da je moguće da vam možda treba samo malo više fizičke aktivnosti da biste bolje spavali .

Nađite vremena za sebe

Trudite se da ugodite svima, balansirate između posla, porodice, prijatelja, partnera i zbog toga zapostavljate sebe? Nađite malo vremena za sebe jer će to pomaže da anksioznost i depresija ostanu podalje od vas.

Povremeno se isključite sa svim uređaja

Smartfoni, tableti i laptopovi previše stimulišu naš mozak, pa je zato važno da svom mentalnom zdravlju učinimo uslugu i ponekad se malo odmorimo od svega toga. Barem jednom nedeljno se isključite sa svih uređaja, makar na pola dana ili na nekoliko sati.

Prestanite da radite više stvari istovremeno

Nemojte da šaljete mejlove dok ručate jer, iako to ne deluje naročito opasno, može da poveća stres. Umesto toga, radite po jednu stvar, fokusirajte se na to što radite i na ono što se dešava oko vas.

Sve vesti