Evo kako da podignete serotonin na prirodan način

Autor:

Serotonin je naša "formula" za sreću. Evo kako da podignete nivo ovog hormona na prirodan način.

2
A- A A+
ljubav, radost, sreća Foto: Guliver/Getty images, Thinkstock

Ostavio vas je dečko? Pod nepodnošljivim ste stresom na poslu? Osećate se kao da ste u bezizlaznoj situaciji? Šta god da je u pitanju, verovatno ste nekad poželeli da imate neku "magijicu" da sebi popravite raspoloženje, i, pogodite! Imate je! Serotonin, hormon sreće koji luči naše telo ima upravo taj zadatak, da učini da se osećamo dobro, šta god da se dešava.

Serotonin nam pomaže u regulaciji sna, apetita i raspoloženja, to je neurotransmiter koji je od velikog značaja za naše mentalno i fizičko zdravlje.

Nizak nivo serotonina ponekad može da vodi i u depresiju, i zbog toga nije loše da znate da možete da podstaknete lučenje ovog hormona i na sasvim prirodan način, bez upotrebe lekova.

Evo pet naučno dokazanih "strategija" koje vam u tome mogu pomoći:

Vežbanje

Ovo ste sigurno već čuli, ali nije na odmet da se podsetimo. Vežbanje podstiče lučenje endorfina, endorfini nas čine srećnima. Evo kako to funkcioniše: kad vežbamo, naše telo oslobađa čitav niz neurohemikalija, uključujući i serotonin i dopamin, koji su kreirani tako da se bore protiv bilo kakve neprijatnosti u mišićima i da vam omoguće da izvedete pokrete koje želite. Prema rezultatima istraživanja Univerziteta u Vermontu, dvadesetominutni trening dovoljan je da vam održi raspoloženje "na visini" tokom sledećih 12 sati,

Najbolji pristup je da izaberete tip treninga u kojem stvarno uživate. Ako ne volite da trčite, idite na plivanje, ako vam je to dosadno, radite vežbe snage. Jer, trening ima taj pozitivan efekat samo ako u njemu uživate.

Masaža

Masaža prilično efikasno ublažava posledice anksioznosti i depresije, pokazalo je istraživanje sprovedeno na Univerzitetu u Majamiju. Terapija masažom snižava nivo kortizola (hormona stresa) za čitavih 53 odsto, a podiže nivo serotonina. Samo napred, dakle, počastite se masažom povremeno, i smatrajte da je to "lekar naredio".

Sunce

Ugrabite svaki zračak sunca tokom ovih tmurnih dana. Ako možete sebi to da dozvolite, kratka šetnjica u toku prepodneva, po ovom zimskom suncu učiniće čuda za vaše raspoloženje. Istraživanje sprovedeno u Australiji pokazalo je da je nivo serotonina u organizmu viši tokom sunčanih dana nego kad je oblačno.

Pazite šta jedete

Jedno od najboljih prirodnih "sredstava" za podizanje nivoa serotonina su orašasti plodovi. A ako ne volite da grickate lešnike, orahe, bademe, isti efekat možete da postignete i ako jedete ananas, šljive i paradajz.

Meditacija

Meditativne tehnike opuštanja snižavaju krvni pritisak i podižu nivo serotonina. Samo trideset minuta meditacije može da pomogne u ublažavanju simptoma depresije, pokazala je studija sa Džons Hopkins univerziteta, piše Women's Health.

Hrana za bolje raspoloženje

Sve vesti