"Udruženja za zašititu potrošača bi trebalo da brane prava, objašnjavaju ljudima koja su njihova prava, a ona udruženja koja su aplicirala za sredstva od Ministarstva trebalo bi i da učestvuju u potrošačkim sporovima pred parničnim sudom", kaže viša savetnica u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tamara Samardžićagenciju Beta i EurActiv.
U Srbiji postoji 28 registrovanih udruženja za zaštitu potrošača, koji predstavljaju sponu potrošača i trgovaca, ali nisu sva na "evropskom nivou".
"Na dnevnom nivou imamo kontakte s njima i vidimo da nedostaju neka osnovna pravna znanja", ocenila je Tamara Samardžić.
"Ali ono što mogu udruženja to je da, ako smatraju da je došlo do povrede prava, mogu u ime oštećenog kupca da podnesu zahtev za pokretanje prekršajnog postupka pred sudom. Oni to ne koriste. A to je vrlo lep instrument za pritisak na trgovca, a ne košta ništa", rekla je Samardžićeva.
Srbija je ove godine pripremila nacrt pregovaračke pozicije za Poglavlje 28, o zaštiti potrošača i zdravlja, koja detaljno objašnjava zakonodavni i institucionalni okvir u Srbiji, administrativne kapacitete i planove za preduzimanje određenih mera i aktivnosti u cilju daljeg unapređenja u toj oblasti.
"Nacrt je upućen Evropskoj komisiji na analizu i eventualne sugestije i primedbe. Do sada nije bilo komentara Evropske komisije u delu koji se odnosi na zaštitu potrošača", rekla je Samardžić na brifingu za novinare o poglavlju 28, koji su EU info centar i Delegacija EU u Srbiji organizovali u okviru projekta "Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji".
Tamara Samardžić je rekla da se radi na novoj strategiji kojom će se definisati dalja politika u ovoj oblasti i koja će zameniti strategiju pravljenu za period od 2013. do 2018. godine.
Takođe se planira usklađivanje Zakona o zaštiti potrošača, koji se primenjuje od 2014, sa direktivama EU koje su u međuvremenu donete.
Takođe se planira usklađivanje Zakona o zaštiti potrošača, koji se primenjuje od 2014, sa direktivama EU koje su u međuvremenu donete.