Možda ova reklama ne bi izazvala baš toliko pažnje da nije došla u ovo vreme...
Ako će 2017. godina ostati upamćena po nečemu, to je verovatno po broju otkrivenih priča o seksualnom zlostavljanju u Holivudu, ali i među "običnim" ljudima koji su svoja iskustva podelili u kampanji #MeToo.
Baš zato ne može da vas ne začudi nova reklama brenda obuće "Džimi Ču", u kojoj se pojavljuje Kara Delevinj.
U reklami se vidi Kara Delevinj koja u kratkoj crvenoj haljini šeta Njujorkom, a na nogama ima "šljašteće" čizmice. Sve to nije problem, već to što joj muškarci dobacuju dok šeta: "lepe cipele". Nema ništa strašno u tome da neko kaže "lepe cipele", ali mnogima je zasmetalno što izgleda kao da se u reklami odobrava da muškarci dobacuju ženama, pa su je brzo proglasili seksističkom.
I manekenka se našla na meti kritika jer, iako verovatno nije učestvovala u produkciji, pristala je da je snimi, a nedavno je priznala da je bila jedna od žrtava Harvija Vajnstina. Zato je mnogima čudno kako to da barem ona nije shvatila da reklama ima "problematičnim kadrova".
Na Twitteru su komentarisali da je užasno što se žene predstavljaju kao objekti u koje je lepo gledati ili "svetlucajući objekti"...
Read the room Jimmy Choo. Selling shoes with an ad where a woman is catcalled and ogled while trying to get to where she needs to go is gross. https://t.co/3jX1z5xPRo
— Bonnie Bauman (@bonbauman) December 19, 2017
Hey ladies, buy our shoes! You'll have to beat men off with a stick! No, really! Buy two pairs now and get a Jimmy Choo man-beating stick absolutely free!
— Nick (@nabinnyc) December 20, 2017
"Perhaps now is not the best moment to run an ad about how cool and sexy catcalling is?" @jimmychoo@Caradelevingnehttps://t.co/RrmF71PKYc
— FreeTheBid (@FreeTheBid) December 21, 2017
Šta vi mislite, da li je reklama zaista problematična i seksistička?