![](/img/placeholders/placeholder-mondo.png)
Dakle... Zašto su avioni beli? Evo odgovora.
Podaci međunarodne asocijacije za vazdušni saobraćaj (IATA) kažu da je, recimo, 2016. bilo oko 3,77 milijardi letova, dok je samo 12 godina ranije taj broj bio upola manju. Broj putika na tim letovima odgovara otprilike polovini svetske populacije.
Avioni, prirodno, postaju sve veći i veći, primaju sve više i više putnika. Ali, ostaju uglavnom beli. Primetili ste to nekad?
Pa, i ako niste, obratite pažnju - stvarno su beli. Skoro uvek. I za to postoji nekoliko razloga.
Prvo, tu je pitanje bezbednosti. Na beloj površini najlakše se uočavaju pukotine, naprsnuća, curenje ulja, korozija i slični problemi koji se ponekad javljaju na avionima, a samim tim, kvar se brže otklanja.
Zatim, bela boja najbolje reflektuje zrake sunca, tako da ona najefikasnije sprečava metal od kojeg je avion napravljen da se zagreje, piše britanski "Metro". To smanjuje rizik od pregrevanja i doprinosi bržem hlađenju aviona, nakon što se prizemlji.
Bela boja je i lako uočljiva što je važno ukoliko avion nesrećnim sticajem okolnosti završi u moru.
I, bela boja - ne bledi. Farbanje aviona je dug i zahtevan posao, prilično skup, takođe, a farbanje bi bilo potrebno mnogo češće ukoliko bi avion bio obojen u neku tamniju boju jer one vrlo brzo izblede zbog atmosferskih uslova.
Takođe, kompanije retko kupuju avione koji nisu beli, pa bi bojenje u neku drugu boju bilo potpuno neisplativo.
Zvezda u drami pobedila Partizan i odbranila Kup: Mekintajer doneo petu "Žućkovu levicu" u nizu
Da li je ovo ključni detalj finala Kupa Radivoja Koraća? Snimak otkriva zašto je Obradović pobesneo
"Nisu igrači odlučili finale, znamo svi o čemu pričamo": Obradović siguran da je i navijačima Partizana jasno
"Pakao i košarkaška Nigerija": Zoran Savić objavio snimak posle poraza Partizana u finalu Kupa
"Manje smo kukali, ružno je da se tako omalovažava": Zvezdin MVP Filip Petrušev traži više poštovanja