Zatamnjena stakla - cena i policijska kontrola

Počinje intezivnija policijska kontrola vozila sa zatamnjenim staklima

86

Saobraćajna policija će u predstojećem periodu pojačano kontrolisati zatamnjenost stakala na vozilima, saznaju Novosti.

U okviru tih kontrola biće obavljene i bezbednosne provere da li se u tim vozilima nalaze lica sa "one strane zakone".

Vozači koji ne budu imali odgovarajući atest za ugrađene folije na vozilima biće kažnjeni. "Sumnjiva" vozila koja, na primer, imaju vidno tamnija stakla nego u atestu, biće upućivana na vanredne tehničke preglede.

Po zakonu, zatamnjivanje stakala je dozvoljeno, ali uz ograničenja.

Pre svega, nikakvo zatamnjivanje šoferšajbne nije dozvoljeno. Bočna prednja stakla je dozvoljeno zatamniti do 30 odsto, dok zadnja stakla vlasnici mogu da zatamne koliko god hoće, pod uslovom da vozilo poseduje bočne retrovizore sa leve i desne strane. Fabrički zatamnjena stakla ne podležu proverama.

Ako lepite foliju, bitno je da ona ima odgovarajući atest proizvođača folije. Potrebno je dobiti i dozvolu za "prepravke na vozilu" od ovlašćenog uvoznika vozila na kome zatamnjujete stakla, a zatim podneti zahtev Agenciji za bezbednost saobraćaja (ABS) za dobijanje dozvole za ispitivanje zatamnjenosti stakala.

Prilikom dodatnog zatamnjenja stakala menjaju se njegove karakteristike (mehanička čvrstoća, sprečavanje rasprskavanja bočnih kaljenih stakala – kristalne strukture, procenat vidljivosti i dr.) čime se odstupa od homologacijske oznake utisnute na staklu koje je fabrički ugrađeno.

Samim tim je potrebno uraditi dodatno ispitivanje stakala u akreditovanim institucijama (AMSS centrima Beograd, Niš, Novi Sad, Institut Vinča, Mašinski fakultet u Beogradu, Nišu, Novom Sadu idr) gde se dobija uverenje o tehničkoj ispravnosti vozila, odnosno atest koji verifikuje dodatna zatamnjenja s pravilnikom.

Cena poduhvata:

Lepljenje folija na stakla automobila prosečne veličine – oko 10.000 dinara.

"Uvoznička" dozvola – oko 12.000 (neki je izdaju i besplatno)

Zahtev za atest i obrada dokumentacije ABS – 3.300 dinara

Ispitivanje u AMSS – 2.400 dinara

Izdavanje uverenja u ABS – 3.000 dinara.

Administrativna taksa – 300 dinara

Novi tehnički pregled – 800-2.400 dinara

Ukupno: oko 33.000 dinara (ili oko 20.000 dinara, ako dobijete gratis dozvolu proizvođača)

Kakvu vaša iskustva sa zamatnjivanjem stakala? Pišite nam u komentarima…

Saobraćajna policija će u predstojećem periodu pojačano kontrolisati zatamnjenost stakala na vozilima, saznaju Novosti.

U okviru tih kontrola biće obavljene i bezbednosne provere da li se u tim vozilima nalaze lica sa "one strane zakone".

Vozači koji ne budu imali odgovarajući atest za ugrađene folije na vozilima biće kažnjeni. "Sumnjiva" vozila koja, na primer, imaju vidno tamnija stakla nego u atestu, biće upućivana na vanredne tehničke preglede.

Po zakonu, zatamnjivanje stakala je dozvoljeno, ali uz ograničenja.

Pre svega, nikakvo zatamnjivanje šoferšajbne nije dozvoljeno. Bočna prednja stakla je dozvoljeno zatamniti do 30 odsto, dok zadnja stakla vlasnici mogu da zatamne koliko god hoće, pod uslovom da vozilo poseduje bočne retrovizore sa leve i desne strane. Fabrički zatamnjena stakla ne podležu proverama.

Ako lepite foliju, bitno je da ona ima odgovarajući atest proizvođača folije. Potrebno je dobiti i dozvolu za "prepravke na vozilu" od ovlašćenog uvoznika vozila na kome zatamnjujete stakla, a zatim podneti zahtev Agenciji za bezbednost saobraćaja (ABS) za dobijanje dozvole za ispitivanje zatamnjenosti stakala.

Prilikom dodatnog zatamnjenja stakala menjaju se njegove karakteristike (mehanička čvrstoća, sprečavanje rasprskavanja bočnih kaljenih stakala – kristalne strukture, procenat vidljivosti i dr.) čime se odstupa od homologacijske oznake utisnute na staklu koje je fabrički ugrađeno.

Samim tim je potrebno uraditi dodatno ispitivanje stakala u akreditovanim institucijama (AMSS centrima Beograd, Niš, Novi Sad, Institut Vinča, Mašinski fakultet u Beogradu, Nišu, Novom Sadu idr) gde se dobija uverenje o tehničkoj ispravnosti vozila, odnosno atest koji verifikuje dodatna zatamnjenja s pravilnikom.

Cena poduhvata:

Lepljenje folija na stakla automobila prosečne veličine – oko 10.000 dinara.

"Uvoznička" dozvola – oko 12.000 (neki je izdaju i besplatno)

Zahtev za atest i obrada dokumentacije ABS – 3.300 dinara

Ispitivanje u AMSS – 2.400 dinara

Izdavanje uverenja u ABS – 3.000 dinara.

Administrativna taksa – 300 dinara

Novi tehnički pregled – 800-2.400 dinara

Ukupno: oko 33.000 dinara (ili oko 20.000 dinara, ako dobijete gratis dozvolu proizvođača)

Kakvu vaša iskustva sa zamatnjivanjem stakala? Pišite nam u komentarima…

Saobraćajna policija će u predstojećem periodu pojačano kontrolisati zatamnjenost stakala na vozilima, saznaju Novosti.

U okviru tih kontrola biće obavljene i bezbednosne provere da li se u tim vozilima nalaze lica sa "one strane zakone".

Vozači koji ne budu imali odgovarajući atest za ugrađene folije na vozilima biće kažnjeni. "Sumnjiva" vozila koja, na primer, imaju vidno tamnija stakla nego u atestu, biće upućivana na vanredne tehničke preglede.

Po zakonu, zatamnjivanje stakala je dozvoljeno, ali uz ograničenja.

Pre svega, nikakvo zatamnjivanje šoferšajbne nije dozvoljeno. Bočna prednja stakla je dozvoljeno zatamniti do 30 odsto, dok zadnja stakla vlasnici mogu da zatamne koliko god hoće, pod uslovom da vozilo poseduje bočne retrovizore sa leve i desne strane. Fabrički zatamnjena stakla ne podležu proverama.

Ako lepite foliju, bitno je da ona ima odgovarajući atest proizvođača folije. Potrebno je dobiti i dozvolu za "prepravke na vozilu" od ovlašćenog uvoznika vozila na kome zatamnjujete stakla, a zatim podneti zahtev Agenciji za bezbednost saobraćaja (ABS) za dobijanje dozvole za ispitivanje zatamnjenosti stakala.

Prilikom dodatnog zatamnjenja stakala menjaju se njegove karakteristike (mehanička čvrstoća, sprečavanje rasprskavanja bočnih kaljenih stakala – kristalne strukture, procenat vidljivosti i dr.) čime se odstupa od homologacijske oznake utisnute na staklu koje je fabrički ugrađeno.

Samim tim je potrebno uraditi dodatno ispitivanje stakala u akreditovanim institucijama (AMSS centrima Beograd, Niš, Novi Sad, Institut Vinča, Mašinski fakultet u Beogradu, Nišu, Novom Sadu idr) gde se dobija uverenje o tehničkoj ispravnosti vozila, odnosno atest koji verifikuje dodatna zatamnjenja s pravilnikom.

Cena poduhvata:

Lepljenje folija na stakla automobila prosečne veličine – oko 10.000 dinara.

"Uvoznička" dozvola – oko 12.000 (neki je izdaju i besplatno)

Zahtev za atest i obrada dokumentacije ABS – 3.300 dinara

Ispitivanje u AMSS – 2.400 dinara

Izdavanje uverenja u ABS – 3.000 dinara.

Administrativna taksa – 300 dinara

Novi tehnički pregled – 800-2.400 dinara

Ukupno: oko 33.000 dinara (ili oko 20.000 dinara, ako dobijete gratis dozvolu proizvođača)

Kakvu vaša iskustva sa zamatnjivanjem stakala? Pišite nam u komentarima…

Komentari(86)
Sl
Sladja23.7.2018
Lopovska drzava, juce su nas maltretirali preko tri sata policija, koja treba da cuva postene gradjane, auto fabricko zatamljenje, uredni papiri, odveli nas u stanicu na proveru svega, sto je najstrasnije imam malu bebu od 19 meseci, zavrsen pregled u pola jedanaest, nikakvo obrazlozenje nismo dobili, niti izvinjenje za pravi mobing koji se sprovodi nad postenim gradjanima ove Banana drzave. Umesto da hapse kriminalce zadrzavaju porodicu sa malim detetom, bruka i sramota, moj predlog skidajte folije da i vi nedozivite sta smo mi doziveli, mi smo skinuli posten svet nemoze protiv ove politike, nikome nezelim da se desi neprijatnost kao nama.
Sr
Srecko11.7.2018
Meni na prednjim staklima pise da je propustljivost min 70% pa ni sam ne znam da li treba atest?
Ma
Marko21.4.2018
U emisiji SAT (pre par meseci) je gostovao čovek iz Evropske agencije za bezbednost saobraćaja koji je portvrdio da ni u jednoj evropskoj zemlji zatamnjena stakla ne moraju da se atestiraju. Jednostavno odeš u servis koji ugrađuje folije, ugradiš ih, od servisa imaš papir da je to urađeno i to je sve. O čemu mi pričamo? A kao usklađujemo propise sa Evropskom unijom!? Jadna je ovo država kad se u njoj auto star 15 godina koji vredi 3000 eura i ima 2001 cm3 smatra luksuzom, a nov auto koji vredi 50000 eura i ima 1999cm3 ne smatra luksuzom!!! Gde je mozak? Kako stavljanje folija može da se smatra prepravkom auta i da to utiče na bezbednost (govorim o prednjim bočnim staklima zatamnjenim do 30%)? A šta je onda čip tjuning? Poveća se snaga motora a kočnice i vešanje ostanu isti - a to je kao bezbedno. Ja ne znam nikoga da je posle čip tjuninga išao na atest, tražio potvrdu proizvođača da može da izvrši prepravku, išao u Agenciju za bezbednoist i šta već još. Ali čip tjuning se ne vidi (kako dokazati da je urađen?) i tu je teško uzeti lovu, a folije se vide i tu je lova sigurna pa onda udri po sirotinji.