Reno Senik: Najluksuzniji do sada! (TEST)

Autor:

Da li se "senik" dovoljno tranformisao da zadovolji aktuelni ukus publike?

Reno Senik: Najluksuzniji do sada! (TEST) Foto: Mondo/Stefan Stojanović

Kada se pojavio pre 21 godinu, "megan senik" je bio prvi evropski miniven, odnosno mini ili kompaktni MPV (multi-purpose vehicle – vozilo za različite namene). Ubrzo, "senik" se oslobodio "megana" i krenuo da vozi zasebnom trakom.

Sve do prošle godine, on je bio jedan od sinonima za porodični automobil. A zbog pet zasebnih sedišta bio je veoma cenjen među porodicama sa dvoje ili troje dece.

"Seniku" je upotrebljivost bila na prvom mestu. O luksuzu je krenulo stidljivo da se priča dolaskom treće generacije 2009. godine. Ova karakteristika je došla u prvi plan s dolaskom aktuelne, četvrte generacije.

Pogledajte kako izgleda novi "senik" na ulicama:

"Reno senik" (Renault Scenic) je doživeo preobražaj i približio se megapopularnim krosover modelima. Sada on izgleda sveže, moderno i luksuzno. Taj utisak nam je dodatno pojačan modelom koji smo imali na testu.

Ali pre opisa konkretnog modela moramo reči da "senik" četvrte generacije s bilo kojim paketom opreme izgleda odlično. Razlog tome je činjenica da je Reno odlučio da novi model ponudi isključivo s gumama dimenzija 195/55 R20. Dakle, "dvadesetice"! Zahvaljujući njima "senik" izgleda stripovski, odnosno kao da je sišao na ulice direktno sa idejnog crteža.

Zadržimo se još malo na spoljašnjosti. Prednji kraj automobila se delimično uklapa u Renoov aktuelni dizajnerski potpis. Predimenzionisana značka je odlično uklopljena sa prednjom svetlosnom grupom, koja se razlikuje od one u "meganu" i "talismanu" jer nema posebnog LED dnevnog svetla C oblika, već je sve lepo spakovano u jedno kućište.

Zadnja svetla, više nisu u stubu kao u prethodnoj generaciji, već su horizontalna i veoma lepog dizajna. A tu je još jedna Renoova "fora" – dnevna LED svetla su prisutna i pozadi. Jednostavno, efektno i veoma korisno rešenje.

Što se tiče same vožnje, najjači utisak je vezan za pomenute gume. Osim što su zaslužne za upečatljiv izgled, ovakva "obuća" predstavlja i problem. Naime, "senik" prilično oseća neravnine na putevima. Ali, dokle god ste na dobrom putu – uživanje je na najvišem nivou.

Još ako ste za volanom "senika" kakav smo imali prilike da vozimo, onda se to pretvara u doživljaj koji nismo navikli da dobijemo od jednog porodičnog, "kutijastog" modela.

Testni model je bio pun opreme. Osim one koja stiže u visokom "Bose" paketu opreme, "senik" je imao još nekoliko dodataka, pa možemo reći da je to to. Luksuznije okruženje od ovog, "senik" ne može da ponudi.

Tehnika narodu

Kožna sedišta sa grejanjem i masažom, "hed-ap" displej i veliki stakleni krov su samo neki od luksuznih dodataka na koje smo naišli.

Kabinom dominira vertikalno postavljeni displej R-link 2 info-zabavnog sistema dijagonale 8,7 inča. Odlično je uklopljen u enterijer, a sistem omogućava kontrolu velikog broja opcija koje se nalaze u novom "seniku".

Izdvajamo "Multi-Sense" tehnologiju kojom birate između pet načina vožnje – Comfort, Neutral, Sport, Perso i Eco. Osim preko displeja, ove modove možete birati i preko posebnog tastera koji se nalazi pored ručice sedmostepenog EDC automatskog menjača.

R-link 2 sistem pruža i standardne opcije, kao što su povezivanje telefona preko Bluetooth-a, odličnu navigaciju (TomTom mape) i vrhunski Bose audio sistem sa 11 odličnih zvučnika.

Da je reč o naprednom info-zabavnom sistemu govori i činjenica da je moguće napraviti čak šest zasebnih korisničkih profila. Osim što je moguće memorisati izgled R-link korisničkog okruženja i digitalne instrument table, svaki profil može da čuva i poziciju elektro-pomičnih sedišta i retrovizora. Na taj način, "senik" se samo jednim dodirom u potpunosti prilagođava vozaču.

Pogledajte detalje unutrašnjosti:

U ovom "renou" se sedi i više nego udobno, što posebno važi za prednja sedišta, koja odlično obuhvataju telo. Moguće ih je podesiti u više pravaca, a tu si i tri masažne opcije – tonus, opuštajuće i lumbalno. Polučasovna vožnja sa posla uz masažu je nešto što treba doživeti. Masaža prija i na dužim putovanjima, za koje je predviđeno i proširenje sedalnog dela.

Udobnost je visoka i na zadnjim sedištima, ali smo tu "naleteli" na jedan problem. Naime, sa zadnje strane prednjih sedišta su instalirani stočići na koje je moguće staviti telefone i tablete. Zgodna opcija za duža putovanja, posebno s decom. Međutim, konstrukcija tih stočića je isuviše debela, pa mogu zasmetati, posebno ako imate malu decu koja se još uvek voze u takozvanom jaje-sedištu.

Inače, prostora za odlaganje sitnica ima zaista mnogo. A posebno je impresivno šta sve može stati u konzolu između prednjih sedišta. Prostora ima dovoljno i u gepeku. Njegova zapremina od 506 litara se značajno može proširiti obaranjem zadnjih sedišta, koje je moguće sklopiti električnim putem preko tastera u gepeku, ali i preko info-zabavnog sistema jednostavnim dodirom centralnog ekrana.

U vožnji

"Senik" se vozi lako i lepo.

Model koji smo vozili imao je ispod haube najjači dizel u ponudi – 1,6-litarski dCi koji razvija 160 konjskih snaga. Veoma je elastičan i odlično reaguje na vozačeve zahteve.

Pored motora, za ugođaj u vožnji je bitna preglednost. Ona je u "seniku" na najvišem nivou zahvaljujući velikim staklenim površinama, a posebno podeljenom A stubu.

Zbog toga se "senik" odlično snalazi i u gradu, gde mu pomažu i parking senzori, kao i sistem asistencije pri uparkiravanju. Naravno, otvoreni put je njegovo "prirodnije stanište". Lako dolazi do 150-160 km/h, a verujemo i da maksimalnih dvesta na sat nije teško dostižno. "Senik" stiže sa adaptivnim tempomatom, koji prati vozilo ispred i prilagođava svoju brzinu njihovom. Bitno je napomenuti da se nameštanje željene brzine obavlja veoma jednostavno.

reno, senik, test, specifikacije Foto: Mondo/Mario Milojević

Nakon nedelju dana testiranja, zaključak je – čudan!

Ovo se ne odnosi na "senik", jer nam je ostavio odličan utisak. Ponovićemo da se vozi lepo i lako. Gomila gedžeta su nam svakako prijali, baš kao i njegov spoljašnji izgled. On je uslovljen i njegovom najvećom manom (za vožnju mnogim putevima u Srbiji), a to su (pre)velike gume.

Što se cene tiče, osnovni "senik" sa benzincem od 115 "konja" košta 16.390 evra. Voženi model – skoro duplo više.

reno, senik, test, specifikacije Foto: Mondo/Mario Milojević

E sad – zašto nam je utisak čudan? Zato što nam nije jasno zašto se tržište u tolikoj meri okreće krosover/SUV modelima, a MPV-a, čiji je "senik" rodonačelnik, ima sve manje.

"Senik" jednostavno nije nimalo manje kul od njegovih SUV pandana.

Kakvo je vaše mišljenje? SUV ili MPV?