Zaljubljenik u inostrane TV serije, Jelena Đurović, osvrnula se na godinu koja je za nama i dala svoj sud - koja je bila najbolja (ne, nema "Igre prestola"). Pročitajte!
/piše: Jelena Ðurovic, agitpop.me/
Šta je to najbolje što sam doživela u toku 2017. godine? Putovanja? Ljubav? Uspesi? Druženje? Zdravlje? Pokloni?
Greška. Godinu za nama cu pamtiti po seriji, a pogotovo osmoj epizodi Twin Peaks: The Return.
Kao što je promenio tok televizije pre 25 godina i uticao na sve što ce uslediti (pa i na vecinu serija sa ove liste) Dejvid Linc je ponovo postavio lestvicu na teško dostupnu visinu. "Twin Peaks: The Return" je VIŠE nego što smo ocekivali, o cemu svedoci opšta egzaltacija kriticara i teoreticara. Ne mogu vas nagovarati da pogledate The Return, ne mogu ni da vam objasnim zašto su mi krenule suze radosnice kad je Agent Kuper izgovorio "I am the FBI", niti da vam dokažem da to nije od ludosti vec od ozarenosti pred talentom i snagom koja je Linc. Tu su neki linkovi kao objašnjenje zašto je ovaj osamnaestocasovni film toliko prelomna tacka u istoriji svetske kulture 21. veka. (Guardian, Rolling Stone, Vulture).
Svi moji TV muškarci: Agent Kuper iz "Twin Peaks"
Razgovaralo se na temu TP dok je serija bila u zacetku, dok nismo mogli sanjamo šta nam "Džejms Stjuart sa Marsa" tek sprema i da smo ponovo svedoci istorije: Tribina AgitPop:TV iz juna.
Bez dileme i bez konkurencije, na prvom mestu. Ispod, ogroman prazan prostor a onda idu ostali pacici i ucenici…
"The Leftovers" nije slucajno prva do prvog, Linca. Kreatori su veliki fanovi Twin Peaksa, a znajuci da je posle tri sezone i kraj ove TV balade potpuno su se raspustili u pozitivnom smislu... Keri Kun (Carrie Coon) je nepravedno zapostavljena u dodelama i nominacijama i mislim da njeno vreme tek dolazi, a pojedine epizode poslednje sezone su zaista uzvišene, kao da ne gledate u ekran vec ucestvujete u religioznom ritualu - ponajviše epizoda broj pet . Posebni najež: upotreba numere benda A-ha "Take on me".
O "The Handmaids Tale" smo dosta toga rekli na AgitPop:TV tribini koju možete da pogledate na linku ispod. U pripremi je druga sezona, a kad konacno ude u velike holivudske blokbastere Elizabet Mos može da postane naslednica Meril Strip. Da, toliko je dobra glumica (gledala sam je pre nekoliko godina u predstavi na West Endu pa to tako samouvereno i mogu da tvrdim).
"The Deuce" je naveliko obradovala tokom druge polovine 2017. Uspela sam da zavolim Džejmsa Franka, i da jovo-nanovo potvrdim ko je i šta Megi Džilenhol. Ona je ozbiljan maher, pionirka, krciteljka jednog novog puta za glumice i ženske likove uopšte. Od "Secretary" do "The Honourable Woman" Megi nije prezala da krene glavom tamo gde druge ne bi ni nogom. Serija o seksualnom oslobadanju i nacinima da prihvatite sebe i uzmete sudbinu u ruke. Genijalno.
"Halt and Catch Fire S04". Poslednja sezona ove ultra-inteligentne serije nije razocarala, naprotiv. Maestralno vodena uz besprekoran soundtrack koji nas je dovodio do suza (hints: Dona&Pat Benatar: "We Belong", Gordon&Dire Straits “So Far Away”, Dona, Kameron, Džo&Peter Gabriel: “Solsbury Hill”). Preporuka da pogledate sve cetiri sezone, poslušate najbolju muziku a bogami i naucite nešto.
Potvrda da "Nemac igra do devedesetog minuta" je i fenomenalno iznenadenje: "Dark". Odjednom, stiže nam "Stranger Things" na evropski nacin: tu je Nena, tu su alhemicari i Tabula Smaragdina, tu je Nice, prezgodni plavušani i filozofija. A tema se poklapa sa Lincovom: Koja je ovo zapravo godina i šta nam znaci vreme?
DARK: Evo našeg mišljenja, da cujemo vaše?
Iako nije bio ni blizu kvaliteta druge sezone (a to ce se teško dostici) "Fargo (S03)" nam je doneo neke epohalne momente: tu je ponovo Keri Kun koju znamo iz "The Leftovers", naš Goran Bogdan i njegov rusko/kozacki geng, zli Varga koji ceni sovjetsku revoluciju i nezaboravne biblijske citate koje ležerno "cepa" Rej Vajz (Ray Wise) - inace u Twin Peaks igra tatu Lore Palmer u kome cuci BOB a ovde je misteriozni Wandering Jew. Autor Noa Hauli (Noah Hawley) je fan Linca, i sve nas to vraca na važnost broja Jedan na ovoj listi.
"Deliver a message when the time comes, to the wicked: 'Though thou exalt thyself like the eagle; though thou make thy nest among the stars; thence will I bring thee down, saith the Lord'".
IZNENAÐENJE: Ovo je najgledanija serija godine!
O ostalim serijama sa liste cu po recenicu-dve:
"Feud" je zabavna, cinicna i upozoravajuca serija (pogotovo imajuci u vidu Weinstein skandal). Sarandon i Lang su perfektne.
"Stranger Things (S02)" je na pocetku ubio u pojam, ali je poslednja epizoda ono zbog cega ga vredi gledati. Hint: Pretty in Pink. Ipak, ni blizu onome kako nas je "odradio" u prvoj sezoni.
STRANGER THINGS 2: Bolje od prve sezone?
"Back" - Micel i Veb, naši miljenici iz serije "Peep Show" su se vratili u urnebesnom sitkomu.
"Big Little Lies" za peticu ali je meni to sve PREVIŠE. Previše matematicke glume, previše ispolirano, nedovoljno uverljivo.
"American Vandal" je mocumentary/omaž dokumentarnom serijalu "The Keepers". Ipak, kako šala odmice, sve je manje šale. Odlicna stvar, na Rottenu zasluženih 100%.
"Godless" - ženski vestern. Nema šta da se ne voli. Michelle Dockery - Lady Mary iz Downtown Abbey nam se vraca u velikom stilu, Jeff Daniels iz The Newsroom u ulozi monstruoznog negativca a tu je i Scoot McNairy, Gordon iz Halt and Catch Fire. Mnogo bolje od Westworld, ajde bacajte kamenje, ali jeste.
"Brooklyn Nine-Nine" - I dalje sitkom broj jedan. Najbolji su kad se uozbilje i dotaknu gorucih, politickih tema. Pokažu šta znaju pa se vrate na šegu i zezu.
"Taboo" se ili voli ili mrzi. Meni se dopao zbog elemenata koji su omaž Grofu Monte Kristu, dobro spakovane osvete ali i cinjenice da su otac i sin Hardi zajednicki radili na projektu. Moram priznati, cesto sam tokom gledanja razmišljala koliko li svi oni smrde kad su stalno blatnjavi i neokupani :)
"Pls Like" - Brutalni "mocumentary" o tome kako postati i ostati online zvezda. Snimljen je u produkciji BBC3 - možete ga gledati samo na YouTube. Eksperiment koji je uspeo. Bravo!
"Billions" - Iako sad vec pomalo mamuzaju mrtvog konja i ulaze u repeticiju, važna je Taylor prvi non-binary lik na TV-u. Uzgred, igra je/ga non-binary osoba. Ono je toliko atipicno i cela serija se zapravo gleda zbog nje/njega.
"Will&Grace" su se vratili više nego dostojanstveno. Prva epizoda je spektakl, a i sve koje su usledile. Šteta što ih nije bilo više.
"Top of the lake: China Girl". I opet - Elizabet Mos u kombinaciji sa Džejn Kempion. Ovo je druga sezona koja može da se gleda apartno od prethodne.
"Narcos"… Kad smo mislili da ne može bez Pabla, dobili smo Cali ekipu, mafijašku homoerotiku Paca Herere i brutalnost dostojnu Eskobara. Veliki minus - nema Džudi Monkade, moje mezimice.
Ubijen na zadatku za seriju "Narcos"!
"Brockmire" - Da sam muško, oženila bih Amandu Pit odmah (ali to je vec uradio producent GOT, verujem da im je okej:) a tu je i Frenk Azarija. Da ne prepricavam, odmah trejler i privolite na hard.
"I Love Dick". Bože, bože, bože. KOLIKO je Kevin Bejkon savršen u ovoj humoristickoj mini-seriji. Pogledajte, molim vas!
"The Keepers" je dokumentarna serija o ubistvu opatice u malom americkom gradu. Ali ova serija "vozi" mnogo bolje od nekih fikcija i dokaz da je istina ponekad neverovatnija od mašte.
"Comrade Detective" je urnebes. Ništa ne smem da napišem a da ne napravim spojler, prema tome - klik.
"Ozark" pocinje rutinski i jeste donekle run-of-the-mill ali Džejson Bateman i Lora Lini prave da rutina postane nešto specijalno. Radujem se narednoj sezoni.
"Apple Tree Yard" je mini klasik iz kuhinje BBC-a. Emili Votson i Ben Caplin, ljubav, opsesija, ubistvo.
"Loudermilk" je novi sitkom, TV cedo Pitera Farelija (Farelly Brothers). Loudermilk je bivši pisac i bivši alkos koji sada radi za AA. Duhovito koncipirano, maestralno odglumljeno, Ron Livingston je novi doktor TV kurcobolje, onako kako je to radio Dejvid Duhovni u "Californication".
"Room 104" je cedo hiperproduktivne brace Duplas. Svaka epizoda je zasebna prica, manje ili više uspešna.
"Philip K. Dick’s Electric Dreams" takode separatne storije po Dikovim kratkim pricama. Ima odlicnih, ima dosadnih.
"Mr. Mercedes" snimljen po romanu Stivena Kinga dobro pocne (a kako i ne kad igra Brendan Glison, momcina najmomackija) ali se uprska do kraja. Upecatljiva naslovna numera koju peva T Bone Burnett.
"Manhunt: Unabomber". Tema epohalna, realizacija prosecna.
"The Missing" je drugi nastavak sage o detektivu Žilijenu Baptistu koga glumi Ceki Kario. I samo zbog Cekija treba gledati ovaj podgrejan i mlak pokušaj da se donekle reprodukuje odlicna prva sezona.
"Mindhunter". Sve je licilo na uspeh: Fincer i dobra ekipa glumaca. Kriticari odlepili, ali ja nisam uspela da odgledam do kraja sezone. Možda je do mene.
"The Americans" su, na žalost, u komatoznom stanju još od prošle sezone a sada su na veštackom scenaristickom disanju. Osim uzbudljive jedanaeste epizode i jednog lepog ubistva, kao i korišcenja pesme "More Than This" Roxy Music tamo gde joj se najmanje nadamo, sve ostalo možemo zaboraviti.
"House of Cards" serija koja je morala da se završi mnogo pre afere Kevina Spejsija. Samodovoljna do izbezumljenosti gledalaca.
"The Sinner" je kažnjena niskim mestom jer lepo pocne, Džesika Bil je vrlo korektna a onda zaluta u meandre bednjikavog TV filma iz osamdesetih.
"Transparent" je pao najniže. Otišli su u Izrael i tamo se zaglavili u pesku nekreativnosti. Džil Solovej je morala da zna kad da kaže cao, zdravo, kraj. A nije. Šteta.
***NAPOMENA: Nisam stigla da pogledam a na listi cekanja su Black Mirror, Woodworm i Berlin Babylon.
Zavirite u novi "Dosije X"! (VIDEO)
CELA LISTA:
1) Twin Peaks
2) The Leftovers
3) The Handmaids Tale
4) The Deuce
5) Halt and Catch Fire
6) Dark
7) Fargo
8) Feud
9) Stranger Things
10) Back
11) Big Little Lies
12) American Vandal
13) Godless
14) Brooklyn Nine Nine
15) Taboo
16) Pls Like
17) Billions
18) Will and Grace
19) Top of the Lake: China Girl
20) Narcos
21) Brockmire
22) I Love Dick
23) The Keepers
24) Comrade Detective
25) Ozark
26) Apple Tree Yard
27) Loudermilk
28) Room 104
29) Philip K. Dick’s Electric Dreams
30) Mr. Mercedes
31) Manhunt: Unabomber
32) The Missing
33) Mindhunter
34) The Americans
35) House of Cards
36) The Sinner