Usavršeni 1.6 i-DTEC pruža odličnu kombinaciju performansi, efikasnosti i ekoloških odlika
Krajem aprila u Srbiju stižu prve "honde sivik" sa novim 1.6 i-DTECdizel motorom.
Novi agregat jedna je od prvih jedinica koja ce biti zvanicno testirana po novom jedinstvenom postupku testiranja lakih vozila (WLTP) na potrošnju goriva i ciklus emisija, koji ove godine stupa na snagu. Motor ce biti testiran i postupkom "stvarnih emisija vožnje" (RDE) koji meri izbacivanje azotnih oksida.
Dok su podaci iz poznatog NEDC testa zasnovani na teorijskom profilu vožnje, WLTP ciklus je razvijen korišcenjem stvarnih podataka o vožnji prikupljanih širom sveta i projektovan tako da dovede do rezultata bližih stvarnom iskustvu vožnje.
Kako bi izbacivao manje azotnih oksida (NOx), pogonski sklop ima novi sistem skladišnog konvertera (NSC) s vecim katalizatorima i višom sadržinom plemenitih metala (srebra, platine i neodimijuma) koji skladište gas do ciklusa regeneracije. Senzor za cad precizno detektuje trenutak kada je potreban ciklus regeneracije, što produžava trajnost izduvne komponente.
Sve o novim WLTP i RDE testovima
Honda je unela znacajna poboljšanja u agregat i izduvni sistem kako bi dobila maksimalne performanse. Pored toga, unapredena je i efikasnost, pa Honda Civic 1.6 i-DTEC troši samo 3.7 litara na 100 km i emituje 99g CO2 po kilometru (po WLTP ciklusu).
Unapredenje ovog dizel agregata obuhvata smanjenje trenja cilindara, koje je postignuto zahvaljujuci klipovima izradenim od veoma trajne legure celika, hroma i molibdena, kao i "super brušenju" unutrašnjih površina cilindara kako bi se omogucilo mirnije kretanje klipova.
Motor od 1.597 kubika koristi napredni Bošov sistem ubrizgavanja goriva, turbopunjac, sistem za recirkulaciju izduvnog gasa niskog pritiska i ulazni otvor glave cilindra za jako usisavanje i kovitlanje.
Snažna, laka i uska radilica, potpuno aluminijumski blok motora, kao i otvoreni prostor oko cilindara dodatno su smanjili ukupnu težinu motora.
Tojota se (polako) oprašta od dizela
Agregat 1.6 i-DTEC proizvodi 120 konjskih snaga pri 4.000 obrtaja u minutu i 300 Nm obrtnog momenta pri 2.000 obrtaja u minutu, tako da "sivik" do 100 km/h ubrzava za 10,5 sekundi.
Unapredeni agregat se sklapa u Hondinoj fabrici u engleskom Svindonu, a bice na raspolaganju za obe verzije "sivika" - sa 4 i 5 vrata.
Sredinom godine, u "sivike" stiže i devetostepena automatska transmisija koja ce dodatno uvecati njihove performanse. Ovo ce biti prva primena ovog menjaca na nekom automobilu s pogonom na dva tocka.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u MONDO Auto rubrici, kao i našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.