Budućnost na točkovima je u ekranima, virtuelnim asistentima, samostalnoj vožnji…
Kineska kompanija Bajton (Byton) je početkom godine predstavila svoj prvi model istoimenog naziva. Za sada je dostupan na nivou prototipa, ali su kreatori najavili premijeru serijske verzije za kraj sledeće godine. Najpre će biti dostupan u Kini, a od 2020. godine i širom sveta.
Spolja gledano "bajton" je moderan SUV sa zanimljivim svetlosnim detaljima, koji se nalaze u branicima. Da li će oni ostati i na serijskom modelu, ostaje da se vidi.
"Bajton" nema retrovizore već kamere i to ne samo nekoliko njih koji menjaju ogledala, već gomilu. Neke snimaju saobraćaj i okolinu, dok su druge zadužene za prepoznavanje vozača. Na taj način, automobil će vozaču otvoriti vrata, namestiti mu sedište, volan…
Pogledajte "bajton" spolja:
Ekrančina
Vozača, i ne samo vozača, unutar kabine dočekuju ekrani! Mnogo ekrana, mnogo velikih ekrana.
Centralni displej, koji se prostire od vrata do vrata, dijagonale je od skoro 50 inča, odnosno širine 125 cm i visine 25 cm.
Za razliku od displeja koji se ugrađuju u aktuelne modele, ovde je rezolucija na najvišem nivou. U prevodu, 4K UHD. Ovo garantuje da će prikazati sve moguće informacije na najbolji mogući način.
Gigantski monitor nije osetljiv na dodir već će se kontrolisati gestovima, kao i glasom uz pomoć Amazon Alexa, virtuelnog asistenta.
Kontrola će biti moguća i preko ekrana od osam inča koji se nalazi u volanu! Sopstvene ekrane će imati i putnici na dva zadnja sedišta.
Info-zabavni sistem "Byton Life" će pružati neverovatan broj opcija, među kojima su prikaz 3D navigacije, video pozivanje, gledanje filmova (omogućeno kada auto je parkiran ili u auto-pilot modu)… Povezivanjem s pametnim satom ili narukvicom, automobil će moći da prati i zdravstveno stanje vozača.
Tako će automobil moći vozaču da predlaže rute zasnovane na informacijama iz njegovog kalendara, slati njegove glasovne poruke, kao i preporučivati kada i gde stati i odmoriti se.
Zahvaljujući integraciji s Amazon Aleksom, vozač će dobijati odgovore na brojna pitanja, ali će moći glasom da kontroliše brojne parametre u kolima.
Pogledajte detalje unutrašnjosti:
Zahvaljujući pomenutim kamerama, "bajton" stiže bez ključeva. Osim vozača, automobil će prepoznavati i druge osobe (članove porodice, prijatelje) i na osnovu informacija iz baze će ih puštati unutra.
Kamere se nalaze i kabinskom prostoru i služe za prepoznavanje putnika i prilagođavanje okruženja njihovim potrebama. Svakom putniku je na raspolaganju individualno nameštanje sedišta, klimatizacije, kao i multimedijalnog sadržaja koji se prikazuje na njegovom ekranu.
Takođe, putnici će imati i mogućnost bežičnog punjenja svojih pametnih telefona. Proizvođač je najavio da će, do premijere, imati i sopstveni pametni telefon dijagonale 5,5 inča.
Aleksa, vozi me
Automobil će na premijeri biti opremljen trećim nivoom autonomne vožnje (trenutno ga jedino ima "audi A8"). Proizvođač najavljuje da će od 2020. "bajton" imati i mogućnost autonomne vožnje nivoa četiri, koji garantuje potpuno autonomnu vožnju. S tim u vezi je i opcijarotiranja prednjih sedišta za 12 stepeni kako bi vožnja sa saputnikom bila što prijatnija.
"Bajton" će biti dostupan u dve elektro-opcije – s jednim motorom od 272 KS i 400 Nm obrtnim momentom ili dva, ukupne snage 476 KS (710 Nm obrtni moment). Do stotke će mu trebati između 5 i 6 sekundi, a jednim punjenjem će moći da pređe između 400 i 520 kilometara.
Najavljeno je super brzo punjenje - deset minuta će biti dovoljno za prelazak 120 kilometara, a za pola sata baterija će biti napunjena do 80 odsto.
Pored gikova, i "obični" vozači će biti zainteresovani za "bajton", naročito zbog najavljene cene od 36.000 evra, što je duplo jeftinije od Teslinog "modela X".
Ovaj SUV će stizati iz postrojenja u kineskom Nanđingu, odakle bi do 2022. godine trebala da se pojave još dva modela ovog brenda – sedan i MPV.
Kako vam se sviđa ovaj koncept? Da li (polako) menjate mišljenje o kineskim automobilima?
Pogledajte i kako Bajton zamišlja blisku automobilsku budućnost:
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.