• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Da li i vi prevoz plaćate ovako?

Izvor Promo

Od januara gradski prevoz u Beogradu možete plaćati Mastercard beskontaktnim karticama. Pročitajte kako i saznajte zašto je ova vrsta plaćanja u ekspanziji.

 BusPlus plaćanje Matsercardom Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović
ilustracija
Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Više od 50% svetske populacije danas živi u urbanim sredinama, a procenjeno je da će taj broj porasti na 70% do 2050. godine.

U okolnostima kada prenaseljenost postaje sve veći problem, gradovi širom sveta moraju da modernizuju svoje svakodnevno funkcionisanje tako što će prevazići oslanjanje na papir, ručno obavljanje poslova i robusne aktivnosti koje em troše mnogo vremena, em su jako skupe.

Prevoz se generalno posmatra kao oblast pogodna za pametnu transformaciju - kako je to sistem koji se u velikoj meri oslanja na plaćanja u kešu, uvođenje novih tehnologija daje brze rezultate u pogledu veće transparentnosti poslovanja i bržeg obavljanja prevoza, većeg stepena naplate karata, kao i boljeg kvaliteta usluge, tako da ne treba da čudi što gradovi širom sveta rade na modernizaciji svojih sistema javnog prevoza. Ipak, sistemi javnog prevoza širom sveta se veoma razlikuju.

Korisnici su često zbunjeni sistemima za naplatu i informacijama o linijama prevoza. Ali šta ako bi vaša platna kartica mogla da radi kao multipass iz filma "Peti element", tako da možete da koristite bilo koji voz ili autobus jednostavnim prislanjanjem te kartice na validator?

Ovo je ideja na kojoj se zasniva inicijative kompanije Mastercard da uz pomoć svoje beskontaktne platne tehnologije omogući ljudima da jednostavno putuju unutar jednog grad ili zemlje. Više od 100 gradova širom sveta omogućava putnicima da plate kartu za prevoz prislanjanjem svojih kartica na terminal u samom vozilu.

Ova opcija je dostupna i onim korisnicima koji više vole da koriste pametne telefone za beskontaktna plaćanja. U praksi, to izgleda ovako - London, grad sa jednim od najvećih sistema javnog prevoza na svetu uveo je beskontaktna plaćanja 2014. sada već neverovatnih 40% karata u vozilu se plaća upravo beskontaktnim putem.

Opcija za plaćanje karata mobilnim telefonom uvedena je u njujoršku Long Ajlend železnicu i severne linije metroa na leto 2016. godine i za prva tri meseca, aplikacija je imala više od 280.000 jedinstvenih korisnika, dok je vrednost prodatih karti premašila 47 miliona dolara, odnosno dostigla je 8% celokupne prodaje karata u Njujorku.

Putnici mogu da koriste platnu metodu koju već nose sa sobom kako bi imali pristup prevozu u bilo kom gradu u koji otputuju, bez gubljenja vremena u redovima za kupovinu karte i bez potrebe da detaljno prouče javni prevoz u svakom novom mestu u koje putuju.

Kada dobiju pristup globalnoj mreži za elektronska plaćanja, prevoznici više ne troše vreme i novac na upravljanje i distribuciju karata - umesto toga, mogu da se fokusiraju na pružanje kvalitetne usluge svojim korisnicima. Od januara 2018. kartu za prevoz u svim vozilima javnog prevoza u Beogradu moguće je platiti Mastercard beskontaktnim karticama.

Uvođenje beskontaktnih plaćanja Mastercard karticama u sistem javnog prevoza ima za cilj modernizaciju javnog prevoza, ali i njegovo pojednostavljivanje i povećanje efikasnosti kako za stanovnike, tako i za turiste kojih je sve više.

Ova modernizacija je u skladu sa povećanom upotrebom beskontaktnih plaćanja među korisnicima kartica u Srbiji - najnovije MasterIndex istraživanje pokazalo je da je za godinu dana broj aktivnih korisnika beskontaktnog plaćanja povećan za 23%.

Kako je javni prevoz već godinama bio na listi lokacija na kojima bi ljudi želeli da plaćaju beskontaktno, uvođenje opcije za beskontaktno plaćanje dokaz je da je razvoj platne infrastrukture na tržištu u skladu sa realnim potrebama korisnika kartica.

Plaćanje Mastercard beskontaktnim karticama u javnom prevozu isto je kao i beskontaktno plaćanje na bilo kojoj drugoj lokaciji - korisnik jednostavno prisloni svoju Mastercard beskontaktnu karticu na validator prilikom ulaska u vozilo, a uređaj će označiti uspešnu transakciju zvučnim signalom i porukom na displeju. Kako cena karte predstavlja manji iznos - ispod 1.500 dinara, nije potrebno unositi PIN kod, što je još jedan dokaz prilagođenosti ove platne metode uslovima javnog prevoza.

"Ne želimo da gradovi budu pametni tek tako; želimo da izgradimo pametne gradove koji će omogućiti ekonomski rast i društveni razvoj stanovništva. Zato je naš cilj da unapredimo javni prevoz kroz uvođenje platnih tehnologija, jer na kraju krajeva, ta usluga predstavlja deo svakodnevnog života ljudi", kaže generalni direktor za tržišta Balkana u kompaniji Mastercard, Artur Turemka.

(Promo/Mastercard)

Komentari 18

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Dejan

Svaki vid placanja karticama ovde zatrpava (finansijski) pojedinca. Objektivno, ovde ni 5% ljudi nije sposobno da koristi bilo kakve kartice i to slepilo bus plusa je nista drugo do jos jednog od zilion Potemkinovih sela.

Žiks

Treba da uvedu plaćanje po dužini vožnje. Koliko se voziš, toliko platiš.

Sinovac

Prevoz se ne plaća nikako. Čuva se socijalni mir i to samo u Beogradu. Grad od 2 miliona ljudi sve ukupno kupi za mesec dana 100 hiljada karata sve ukupno. Biće još gori prevoz. Bg voz nikad niko kartu platio nije

special image