Šoferšajbna ne sme da se dira, prednja stakla se mogu zatamniti do 30 odsto, a ostala po volji
Zatamnjena stakla su tema koja sve više zanima ljubitelje automobila.
Sa jedne strane mnogi vole da se smanje mogućnost okoline da gleda šta se dešava u njihovom automobilu, dok drugi kupuju ili naknadno zatamnjuju stakla iz praktičnih razloga, jer smanjuju prodor sunčevih zraka i na taj način je u kabini hladnije. Ovo je posebno korisno ako pozadi imate decu u sigurnosnim sedištima.
Horor priča: Sunce, ogledalo i dečje sedište
Pominjemo samo zadnja stakla jer su upravo ona najčešće i zatamnjena, a i po zakonu njih vlasnici mogu zatamniti koliko god žele. Prednja stakla mogu biti zatamnjena do 30 odsto, dok se šoferka ne sme "dirati".
Vozila s tamnim staklima su obično magnet za policijske patrole. Krajem godine smo pisali da policija sve više proverava takva vozila, odnosno da li imaju atest za folije.
Koliko košta zatamnjivanje stakala na automobilu?
Fabrički zatamnjena su "sigurica" jer za njih nije potreban atest. Ako kupujete polovni automobil, najlakši način da utvrdite da li je staklo fabrički tamnije jeste da pogledate homologacijsku oznaku koja se nalazi u uglu svakog stakla.
U slučaju da je staklo originalno zatamnjeno iznad kruga sa slovom E i broja se nalazi simbol u obliku latičničnog slova V koji označava da staklo ima zatamnjene više od 30 odsto (kao na ilustraciji).
Inače, broj pored slova E označava u kojoj zemlji je sertifikovano staklo. E10 je oznaka za Srbiju, E4 za Belgiju, E3 za Italiju…
Ostale oznake označavaju proizvođača vozila i stakla, tip stakla, usklađenost sa regionalnim standardnima (evropski, američki, kineski…), kao i datum proizvodnje.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.