Zašto volimo boje koje to baš i nisu?

Četiri petine Evropljana je prošle godine kupilo automobil u jednoj od ahromatskih boja

Od svih automobila proizvedenih 2017. godine u svetu, 40 odsto je ofarbano belom bojom, pokazao je godišnji izveštaj nemačke hemijske kompanije BASF o bojama automobila.

Bela, crna, siva i srebrna i dalje su najzastupljenije ahromatske boje, a među hromatskim gotovo podjednako su zastupljene plava i crvena.

Čak 78 odsto svih automobila proizvedenih u Evropi bilo je ofarbano u belu, crnu, sivu ili srebrnu boju. Udeo sive je porastao na 19 procenata, čime je gotovo dostigla crnu. S više od 100 varijacija, siva ima drugi najveći broj nijansi, odmah posle plave sa 130 varijacija.

"Ovakvi rezultati ne iznenađuju. Sve veća popularnost sive je pokazatelj konformizma i uklapanja u većinu. Ljudi ne vole da se ističu. Sivi automobil, takođe, šalje poruku da je za njegovim volanom poslušni građanin." – rekla je za MONDO, Simonida Zorić Jančić, kolor terapeut i autor koncepta Kreativistika, koji se bavi razvojem kreativnosti kod odraslih ljudi i simbolikom boja.

U sferi hromatskih boja, plava je već standardno u trendu. Iako je njen udeo od 10 procenata stabilan, razmera nijansi plave značajno raste iz godine u godinu, budući da je gotovo svaki drugi "hromatski obojeni" automobil proizveden u Evropi 2017. godine, bio plav.

BASF je došao do zaključka da što je auto manji, to je nijansa boje upečatljivija.

"Što se tiče hromatskih boja, plava je pokazatelj da muška populacija čini većinu vozača, jer je upravo plava, druga najpopularnija "muška" boja, posle sive. A kako žene biraju manje automobile, onda i ne čudi što je među tim modelima prisutno više kolornih varijanti." – dodala je Zorić Jančić.

I vi, verovatno, vozite pogrešan automobil!

Izveštaj o bojama za Severnu Ameriku 2017. godine pokazuje da su nove tehnologije pigmentacije povećale potražnju za specijalnim efektima boje, u prevodu – da svetluca i da blješti. To naročito utiče na raznovrsnost bele, crne i srebrne, koje su najpopularnije boje vozila u Severnoj Americi.

Kod električnih vozila, a posebno onih s autonomnim upravljanjem, estetika boja sve se više razmatra u kombinaciji s funkcionalnošću, odnosno sposobnošću detekcije senzora koja je bitna za automatsko upravljanje vozilom. Za to su najpoželjnije, ponovo, ahromatske boje - srebrna, bela ili crna.

Suprotno Severnoj Americi, na tržištima Azije i Pacifika jarke crvene nijanse i druge upadljive boje sve su popularnije.

Ali i tamo je ipak najviše automobila belo – 49 procenata proizvedenih prošle godine. Zbog kulturnog konteksta u azijsko-pacifičkom regionu, bela se povezuje s pozitivnim predstavama o čistoti i pametnim naprednim tehnologijama, naveo je BASF.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Od svih automobila proizvedenih 2017. godine u svetu, 40 odsto je ofarbano belom bojom, pokazao je godišnji izveštaj nemačke hemijske kompanije BASF o bojama automobila.

Bela, crna, siva i srebrna i dalje su najzastupljenije ahromatske boje, a među hromatskim gotovo podjednako su zastupljene plava i crvena.

Čak 78 odsto svih automobila proizvedenih u Evropi bilo je ofarbano u belu, crnu, sivu ili srebrnu boju. Udeo sive je porastao na 19 procenata, čime je gotovo dostigla crnu. S više od 100 varijacija, siva ima drugi najveći broj nijansi, odmah posle plave sa 130 varijacija.

"Ovakvi rezultati ne iznenađuju. Sve veća popularnost sive je pokazatelj konformizma i uklapanja u većinu. Ljudi ne vole da se ističu. Sivi automobil, takođe, šalje poruku da je za njegovim volanom poslušni građanin." – rekla je za MONDO, Simonida Zorić Jančić, kolor terapeut i autor koncepta Kreativistika, koji se bavi razvojem kreativnosti kod odraslih ljudi i simbolikom boja.

U sferi hromatskih boja, plava je već standardno u trendu. Iako je njen udeo od 10 procenata stabilan, razmera nijansi plave značajno raste iz godine u godinu, budući da je gotovo svaki drugi "hromatski obojeni" automobil proizveden u Evropi 2017. godine, bio plav.

BASF je došao do zaključka da što je auto manji, to je nijansa boje upečatljivija.

"Što se tiče hromatskih boja, plava je pokazatelj da muška populacija čini većinu vozača, jer je upravo plava, druga najpopularnija "muška" boja, posle sive. A kako žene biraju manje automobile, onda i ne čudi što je među tim modelima prisutno više kolornih varijanti." – dodala je Zorić Jančić.

I vi, verovatno, vozite pogrešan automobil!

Izveštaj o bojama za Severnu Ameriku 2017. godine pokazuje da su nove tehnologije pigmentacije povećale potražnju za specijalnim efektima boje, u prevodu – da svetluca i da blješti. To naročito utiče na raznovrsnost bele, crne i srebrne, koje su najpopularnije boje vozila u Severnoj Americi.

Kod električnih vozila, a posebno onih s autonomnim upravljanjem, estetika boja sve se više razmatra u kombinaciji s funkcionalnošću, odnosno sposobnošću detekcije senzora koja je bitna za automatsko upravljanje vozilom. Za to su najpoželjnije, ponovo, ahromatske boje - srebrna, bela ili crna.

Suprotno Severnoj Americi, na tržištima Azije i Pacifika jarke crvene nijanse i druge upadljive boje sve su popularnije.

Ali i tamo je ipak najviše automobila belo – 49 procenata proizvedenih prošle godine. Zbog kulturnog konteksta u azijsko-pacifičkom regionu, bela se povezuje s pozitivnim predstavama o čistoti i pametnim naprednim tehnologijama, naveo je BASF.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Od svih automobila proizvedenih 2017. godine u svetu, 40 odsto je ofarbano belom bojom, pokazao je godišnji izveštaj nemačke hemijske kompanije BASF o bojama automobila.

Bela, crna, siva i srebrna i dalje su najzastupljenije ahromatske boje, a među hromatskim gotovo podjednako su zastupljene plava i crvena.

Čak 78 odsto svih automobila proizvedenih u Evropi bilo je ofarbano u belu, crnu, sivu ili srebrnu boju. Udeo sive je porastao na 19 procenata, čime je gotovo dostigla crnu. S više od 100 varijacija, siva ima drugi najveći broj nijansi, odmah posle plave sa 130 varijacija.

"Ovakvi rezultati ne iznenađuju. Sve veća popularnost sive je pokazatelj konformizma i uklapanja u većinu. Ljudi ne vole da se ističu. Sivi automobil, takođe, šalje poruku da je za njegovim volanom poslušni građanin." – rekla je za MONDO, Simonida Zorić Jančić, kolor terapeut i autor koncepta Kreativistika, koji se bavi razvojem kreativnosti kod odraslih ljudi i simbolikom boja.

U sferi hromatskih boja, plava je već standardno u trendu. Iako je njen udeo od 10 procenata stabilan, razmera nijansi plave značajno raste iz godine u godinu, budući da je gotovo svaki drugi "hromatski obojeni" automobil proizveden u Evropi 2017. godine, bio plav.

BASF je došao do zaključka da što je auto manji, to je nijansa boje upečatljivija.

"Što se tiče hromatskih boja, plava je pokazatelj da muška populacija čini većinu vozača, jer je upravo plava, druga najpopularnija "muška" boja, posle sive. A kako žene biraju manje automobile, onda i ne čudi što je među tim modelima prisutno više kolornih varijanti." – dodala je Zorić Jančić.

I vi, verovatno, vozite pogrešan automobil!

Izveštaj o bojama za Severnu Ameriku 2017. godine pokazuje da su nove tehnologije pigmentacije povećale potražnju za specijalnim efektima boje, u prevodu – da svetluca i da blješti. To naročito utiče na raznovrsnost bele, crne i srebrne, koje su najpopularnije boje vozila u Severnoj Americi.

Kod električnih vozila, a posebno onih s autonomnim upravljanjem, estetika boja sve se više razmatra u kombinaciji s funkcionalnošću, odnosno sposobnošću detekcije senzora koja je bitna za automatsko upravljanje vozilom. Za to su najpoželjnije, ponovo, ahromatske boje - srebrna, bela ili crna.

Suprotno Severnoj Americi, na tržištima Azije i Pacifika jarke crvene nijanse i druge upadljive boje sve su popularnije.

Ali i tamo je ipak najviše automobila belo – 49 procenata proizvedenih prošle godine. Zbog kulturnog konteksta u azijsko-pacifičkom regionu, bela se povezuje s pozitivnim predstavama o čistoti i pametnim naprednim tehnologijama, naveo je BASF.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.