Stižu "golf dvojke"

Ako poželite da uvezete omiljeni "golf" ili neki drugi oldtajmer, on će morati da izgleda kao da je juče sišao sa montažne trake

Uredba o uvozu motornih vozila je izmenjena, a najvažnija novina je to da se svaki automobil stariji od 30 godina sada automatski smatra oldtajmerom i može da se uveze bez obzira na to što ne ispunjava EURO 3 standard. Ono što je takođe bitno jeste da takva vozila moraju biti u ispravnom stanju.

Postoje određena i dodatna ograničenja. Vozila moraju biti proizvedena pre 30 i više godina, očuvana i održavana u originalnom i ispravnom stanju.

Moraju biti od istorijskog značaja, kolekcionarski primerak ili registrovani oldtajmer iz zemlje odakle se uvozi, odnosno moraju predstavljati svojevrstan materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa. Dakle, "golf dvojka" može jer ispunjava sve navedeno!

Šalu na stranu, potvrdu da vozilo ima istorijsku vrednost izdaje Muzej automobila u Beogradu.

"Ko će da utvrdi da li vozilo ispravno 100 ili nekih 30 odsto? Ne može jedan 'ford T' koji ima kočnice samo na zadnjim točkovima da ide na valjke, tako da će ova uredba morati da pretrpi neke izmene čisto iz praktičnih razloga. Trebalo je da bude malo više konsultacija oko toga“, istakao je za RTS, Bratislav Petković iz Muzeja automobila Beograd.

Što se uvoznih dažbina, one su iste kao i za druga putnička vozila. Carina se ne plaća ukoliko je automobil proizveden na teritoriji Evropske unije, a porez je 20 odsto. Međutim, javlja se problem kako će se procenjivati vrednost automobila, odnosno osnovica za porez.

„Ti automobili, to je ono što ekonomisti zovu afektaciona vrednost jer za nekoga ne vredi ništa, a za kolekcionara može vredeti mnogo. Uglavnom Muzej ima performanse, ima i ljude stručne koji mogu da urade procenu sasvim korektno“, objasnio je Petković.

Posle novih pravila postavlja se pitanje ko će moći da ispuni sve uslove za uvoz, kažu u Muzeju automobila i dodaju da naši ljudi većinom uvoze starija vozila koja su za popravku i koja tek treba sređivati.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Uredba o uvozu motornih vozila je izmenjena, a najvažnija novina je to da se svaki automobil stariji od 30 godina sada automatski smatra oldtajmerom i može da se uveze bez obzira na to što ne ispunjava EURO 3 standard. Ono što je takođe bitno jeste da takva vozila moraju biti u ispravnom stanju.

Postoje određena i dodatna ograničenja. Vozila moraju biti proizvedena pre 30 i više godina, očuvana i održavana u originalnom i ispravnom stanju.

Moraju biti od istorijskog značaja, kolekcionarski primerak ili registrovani oldtajmer iz zemlje odakle se uvozi, odnosno moraju predstavljati svojevrstan materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa. Dakle, "golf dvojka" može jer ispunjava sve navedeno!

Šalu na stranu, potvrdu da vozilo ima istorijsku vrednost izdaje Muzej automobila u Beogradu.

"Ko će da utvrdi da li vozilo ispravno 100 ili nekih 30 odsto? Ne može jedan 'ford T' koji ima kočnice samo na zadnjim točkovima da ide na valjke, tako da će ova uredba morati da pretrpi neke izmene čisto iz praktičnih razloga. Trebalo je da bude malo više konsultacija oko toga“, istakao je za RTS, Bratislav Petković iz Muzeja automobila Beograd.

Što se uvoznih dažbina, one su iste kao i za druga putnička vozila. Carina se ne plaća ukoliko je automobil proizveden na teritoriji Evropske unije, a porez je 20 odsto. Međutim, javlja se problem kako će se procenjivati vrednost automobila, odnosno osnovica za porez.

„Ti automobili, to je ono što ekonomisti zovu afektaciona vrednost jer za nekoga ne vredi ništa, a za kolekcionara može vredeti mnogo. Uglavnom Muzej ima performanse, ima i ljude stručne koji mogu da urade procenu sasvim korektno“, objasnio je Petković.

Posle novih pravila postavlja se pitanje ko će moći da ispuni sve uslove za uvoz, kažu u Muzeju automobila i dodaju da naši ljudi većinom uvoze starija vozila koja su za popravku i koja tek treba sređivati.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Uredba o uvozu motornih vozila je izmenjena, a najvažnija novina je to da se svaki automobil stariji od 30 godina sada automatski smatra oldtajmerom i može da se uveze bez obzira na to što ne ispunjava EURO 3 standard. Ono što je takođe bitno jeste da takva vozila moraju biti u ispravnom stanju.

Postoje određena i dodatna ograničenja. Vozila moraju biti proizvedena pre 30 i više godina, očuvana i održavana u originalnom i ispravnom stanju.

Moraju biti od istorijskog značaja, kolekcionarski primerak ili registrovani oldtajmer iz zemlje odakle se uvozi, odnosno moraju predstavljati svojevrstan materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa. Dakle, "golf dvojka" može jer ispunjava sve navedeno!

Šalu na stranu, potvrdu da vozilo ima istorijsku vrednost izdaje Muzej automobila u Beogradu.

"Ko će da utvrdi da li vozilo ispravno 100 ili nekih 30 odsto? Ne može jedan 'ford T' koji ima kočnice samo na zadnjim točkovima da ide na valjke, tako da će ova uredba morati da pretrpi neke izmene čisto iz praktičnih razloga. Trebalo je da bude malo više konsultacija oko toga“, istakao je za RTS, Bratislav Petković iz Muzeja automobila Beograd.

Što se uvoznih dažbina, one su iste kao i za druga putnička vozila. Carina se ne plaća ukoliko je automobil proizveden na teritoriji Evropske unije, a porez je 20 odsto. Međutim, javlja se problem kako će se procenjivati vrednost automobila, odnosno osnovica za porez.

„Ti automobili, to je ono što ekonomisti zovu afektaciona vrednost jer za nekoga ne vredi ništa, a za kolekcionara može vredeti mnogo. Uglavnom Muzej ima performanse, ima i ljude stručne koji mogu da urade procenu sasvim korektno“, objasnio je Petković.

Posle novih pravila postavlja se pitanje ko će moći da ispuni sve uslove za uvoz, kažu u Muzeju automobila i dodaju da naši ljudi većinom uvoze starija vozila koja su za popravku i koja tek treba sređivati.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.