• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

BG metro: Predstavljen plan

Izvor Tanjug

Izgradnja prve linije metroa počeće 2020. godine, biće puštena u rad 2022. godine, a novac za to je obezbeđen, kažu nadležni. Stručnjaci ističu - najbolje integrisati linije metroa sa BG vozom.

 BG metro - poredstavljen projekat Izvor: Ivan Bogunović/MONDO
Ilustracija
Izvor: Ivan Bogunović/MONDO

Na Makiškom polju već postoji neophodna infrastuktura za početnu stanicu metroa i zato je, između ostalog, to mesto odgovarajuće za početak realizacije tog projekta, kaže Tom MekEligot, stručnjak za javni gradski prvoz iz kompanije WSP, koja je izradila master plan saobraćajne infrastrukture grada.

MekEliot je danas u Starom dvoru predstavio projekat izgradnje metroa, čija bi prva linija, prema ranijim najavama, išla od Makiškog polja do Ade Huje.

On je naveo da je Makiško polje važno zbog izgradnje infrastrukture koje je potrebna za održavanje.

"Tamo ima dovoljno prostora za 'park and ride' (parkiraj i vozi) koji će da primi saobraćaj pre nego što uđe u najopterećenije delove grada", rekao je Eligot.

Ne slaže se sa tvrdnjama da Makiško polje nije pravo mesto za početnu stanicu metroa, navodeći da je to mesto izuzetno važno na "duže staze" zbog razvoja grada i kad se ima u vidu izgradnja pomoćne infrastrukture za održavanje metroa.

Metro u Beogradu - ovo će biti prve linije...


Prema rečima gradonačelnika Beograda Siniše Malog, izgradnja prve linije metroa počeće 2020. godine, biće puštena u rad 2022. godine, a novac za to je obezbeđen.

Kako je rekao, planiranje i izgradnja metroa nije politička tema, već kolosalan projakat od nacionalnog značaja o kojem jedino stručnjaci mogu da donose konačne odluke.

On je dodao da su stručnjaci zaključili da će jedino dve linije metroa u kombinaciji sa četiri linije "BG voza" ubrzati saobraćaj u gradu, povezati udaljene krajeve grada i otvoriti velike investicione potencijale u svim delovima centra grada.

Beograd korak bliže metrou


Kako je rekao, u izradu plana su bili uključeni i domaći, najeminentniji stručnjaci, pa je prvi put dobijen konkretan i detaljan plan koji će služiti kao smernica u procesu rešavanja saobraćajnih problema za koje se do skora mislilo da su nerešivi.

"Oni su zaključili da samo jedna linija metroa samostalno ne bi značajno rasteretila gužve u saobraćaju, već da je za rešavanje ključnih saobraćajnih problema neophodno proširiti gradsku železnicu "BG voz" i integrisati je u prve dve linije metroa",  podvukao je Mali.

Kako je pojasnio, analizirana je postojeća saobraćajna infrastruktura u gradu, kako bi se znalo kako se putnici kreću, koje su najopterećenije tačke, gde se stvaraju najveće gužve...

"Zato nam je bila potrebna pomoć eminentnih stručnjaka, da se napokon razotkriju sve zablude o metrou koje su postojale u javnosti više od 40 godina. Bušiti skupe tunele po Beogradu samo da biste mogli da kažete da se metro gradi je neozbiljno, graditi metro koji će biti prazan i neisplativ samo da bi se stvorio utisak da Beograd ima metro je neodgovorno",  rekao je Mali.

Cilj nadležnih je, kaže, da se izgradi metro koji će, pre svega, služiti Beograđanima tako što će skratiti vreme putovanja i smanjiti gužve u saobraćaju.

"Metro koji će biti isplativ i opravdan", podvukao je gradonačelnik i dodao da plan metroa koji se danas predstavlja nije osmišljen na osnovu nasumičnih procena malog kruga ljudi iz političkog života, već na osnovu iscrpnih analiza i procena domaćih i inostranih stručnjaka.

Komentari 7

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Sreten

VIDIKOVAC LABUDOVO BRDO PETLOVO BRDO isto su Beograd mi najudaljeniji smo ostali bez Metro-a zar nije moguce da se kod Trgovacke trasa podeli kao na dve linije jedna prema Makisu a druga prema Vidikovcu i da se resi problem? Pa tako svi rade i Rusi imaju to neka ide svaki 3 voz prema juznom delu grada ali da barem imao nesto...

Peki

Stučnjaci su više puta dali svoje mišljenje i do sada je njihovo mišljenje išlo u korist građana Beograda. Klasičan/teški (ruski) metro je projektovan do poslednjeg šrafa, pa gurnut u fioku (preskup ili nešto drugo). Za laki (francuski) metro je napravljeno nešto kao idejni projekat, ali je i za to trebalo dosta para (verovatno kredit od Francuske). U obe varijante bi se povezivala naselja gde žive ljudi a ne livade na kojima će tajkuni zidati zgrade i tržne centre. Ovo što bi aktuelna gradska vlast htela da uradi je metro za tajkune (investitore/graditelje) i skorijeviće (imućne stanare novih zgrada). Sramota!

Petar

Šta bre tek 2020-te počinju radovi, pa na tv Pinku metro već završen, ljudi se voze, momak pogledom flertuje sa lepom devojkom, klima glavom u znak odobravanja budućem gradonačelniku.

special image