Svakome od nas povremeno je potreban predah. Evo kako da znate da li vam preti da "sagorite" na poslu.
Psiholog dr Šeri Benton objasnila je za "Popsugar" da postoji važna razlika izmedu depresije i "sagorevanja" na poslu, i da oni koji pate zbog drugog problema cesto imaju poteškoce koje, zbog odsustva dijagnoze, ne tretiraju ni na koji nacin.
Ona je podvukla da je "sagorevanje" problem sa kojim se susrece veliki procenat zaposlenih, i da njegovi simptomi podsecaju na depresiju, ali i druge poremecaje.
"Kada koncentracija opada, kada ne možete da se fokusirate i svaki zadatak vam se cini težim od prethodnog, dolazi do 'sagorevanja'. Ono utice na citav sistem razmišljanja i pamcenja, i tera ga da radi u tom preforsiranom stanju tokom dužeg vremenskog perioda. Ukoliko ne postoji ravnoteža izmedu posla i ostatka života, 'sagorevanje' ce dovesti do toga da postanete manje sposobni i efikasni," objasnila je ona.
Otkrila je i pet stvari koje mogu da izazovu "sagorevanje" kod osoba koje su pod stresom zbog posla.
PERFEKCIONIZAM
Preterani trud da sve bude savršeno, obicno donosi samo frustraciju kada iz objektivnih razloga sve NE MOŽE da bude savršeno. To razocaranje, i stres zbog stvari na koje ne možemo da uticemo, znacajno podižu nivo stresa i mogu dovesti do "sagorevanja".
PREMORENOST I NESANICA
Poremecaji u rasporedu spavanja jedan su od znakova da vam je potreban predah. Doktorka Benton istice da bi obavljanje i završavanje neke aktivnosti trebalo da nam donese osecaj ponosa i "nagrade". Ukoliko primetite da se zbog posla osecate ispijeno, da cesto ne možete da zaspite, pripazite i potrudite se da dovoljno spavate, jer ce umor loše uticati na citav organizam.
ODSUSTVO PODRŠKE
Ukoliko na vašem radnom mestu ne postoji dobar menadžment koji bi rasporedio zaduženja, ili osoblje koje bi trebalo da vam pruži podršku u obavljanju vaših dužnosti, postoji rizik da "sagorite". Kljucno je da umete da rasporedite svoje obaveze ili ih delegirate, jer "radoholicari", na duge staze, sebi cine više štete nego koristi.
RAVNODUŠNOST
Najbolje se osecamo na poslovima koji nam daju osecaj svrhe, zbog kojih se osecamo ponosno. Ukoliko ste prema svom poslu ravnodušni, odnosno on vas ne ispunjava jer ne zastupa vrednosti koje smatrate važnim, lakše cete "sagoreti" jer ce vam se ciniti da je sve što (toliko) radite - uzalud.
RAD, RAD I SAMO RAD!
Vreme za predah, vreme provedeno sa prijateljima i porodicom ili kreativni hobi koji nema nikakve veze sa vašim "maticnim" poslom, izuzetno su važni za balans vašeg poslovnog života. Svaka osoba mora imati najmanje jedan, a poželjno je i više, "izvora blagostanja".