Šta treba da jedete ako želite bebu

Autor:

Ako želite bebu, ishrana može da vam pomogne da brže ugledate "dve crtice". Evo šta treba da jedete.

6
A- A A+

Sitne promene u načinu ishrane mogu značajno da povećaju vaše šanse da ostanete u drugom stanju.

Nutricionista dr Melani Mekgrajs za "Dejli mejl" objasnila je da uz sveže voće i povrće uključivanje ribe, devičanskog maslinovog ulja i punomasnog mleka u ishranu poboljšava plodnost i šanse da žena ostane u drugom stanju i rodi zdravu bebu.

"Ishrana buduće mame u periodu pre trudnoće ima veliki uticaj na zdravlje njene buduće bebe", kaže dr Mekgrajs.

Evo šta treba da jedete:

Riba

Iako mnoge žene izbegavaju ribu tokom trudnoće zbog straha od listerije i zabrinutosti zbog eventualnog prisustva žive, riba može da vam pomogne da ostanete u drugom stanju.

"Preporučujem ribu bogatu omegom-3, kao što su losos i sardine dva do tri puta nedeljno. Omega-3 poboljšava kvalitet jajnih ćelija, a riba je najbolji izvor ove masne kiseline", kaže dr Mekgrajs.

Ekstra devičansko maslinovo ulje

"Istraživanja su pokazala da mediteranska ishrana značajno potpomaže plodnost", objašnjava ona. "Ekstra devičansko maslinovo ulje je esencijalna komponenta mediteranske ishrane i dokazano je da ublažava upalne procese u organizmu, koji mogu da stvaraju problem u zatrudnjivanju. Takođe, ovo ulje bogato je antioksidantima i idealno je za pripremanje hrane."

Leblebije

"Leblebije i druge mahunarke, kao što su crveni pasulj, sočivo imaju nizak glikemijski indeks. Nizak glikemijski indeks namirnica iz grupe ugljenih hidrata pomaže da se optimizuje proizvodnja insulina u organizmu, što onda posledično pozitivno utiče na regulaciju nivoa ženskih reproduktivnih hormona", kaže dr Mekgrajs.

Punomasno mleko

Istraživanja su pokazala da punomasno mleko povećava šanse da žena ostane u drugom stanju.

"Studija sprovedena na Harvardu pokazala je da žene koje su u okviru uravnotežene ishrane konzumirale punomasno mleko imaju višu stopu zatrudnjivanja od onih koje su pile mleko sa smanjenim udelom mlečne masti", kaže ona.

"Zeleni" smutiji

Smutiji koji sadrže kelj i spanać odličan su izbor ako želite da ostanete u drugom stanju.

"Domaći zeleni smutiji su bogati folatima koje u visokom procentu sadrži zeleno lisnato povrće, a folati su od velike važnosti kad pokušavate da ostanete u drugom stanju, ali i u prvim mesecima trudnoće jer su neophodni za pravilno razvijanje bebe", objašnjava dr Mekgrajs.

Šta treba da izbacite iz ishrane? Alkohol, šećer i transmasti - dakle mesne prerađevine, slatkiše, čips…

Povezano

Sve vesti