Fijat, odnosno grupacija Fijat Krajsler Automobili (FCA), saopštio je da od 2022. godine više neće isporučivati putnička vozila sa čuvenim "multidžet" motorima.
Prema pisanju Fajnenšl Tajmsa, glavni razlog ove odluke je rast troškova oko prilagođavanja motora novim, daleko strožim propisima, kao i globalni pad potražnje, a posebno u Evropi.
Ovakav korak ne predstavlja veliko iznenađenje, jer je sličan potez već povukla Tojota, koja već povlači dizele iz svojih gradskih automobila, dok je Porše pre neki dan u potpunosti završio sa dizelskom pričom.
Inače, dizel je do pre samo dve godine bilo najpopularnije evropsko gorivo.
Međutim, nakon ispitivanja o štetnosti azotnih oksida, koje ispuštaju dizelaši, kao i afere "dizelgejt", ovo gorivo je naglo počelo da budi na popularnosti u Evropi, ali je u poslednje vreme počeo drastično da gubi na popularnosti zbog borbe javnosti za zaštitu životne sredine.
Samo u prošloj godini, u Evropi je prodato je čak osam odsto manje dizela u odnosu na 2016. godinu i sada njihov udeo iznosi oko 44 odsto, što je najniža vrednost za poslednjih deset godina.
Čuveni "Multidžet" motori - MJT, JTD i JTDM, koji se proizvode od 1997. godine, jedni su od omiljenih agregata među domaćim ljubiteljima automobila.
Osim vozila iz FCA grupacijama, ove agregate su koristili i mnogi drugi proizvođači, kao što su Opel, Suziki, Sab, Pežo, Ševrolet, Sitroen, pa i indijska Tata.
Koji je vaš omiljeni Fijatov dizelaš? Pišite nam u komentarima…