Od 2022. godine. ostajemo bez svih onih lepih skraćenica – jednog od omiljenih dizel agregata
Fijat, odnosno grupacija Fijat Krajsler Automobili (FCA), saopštio je da od 2022. godine više nece isporucivati putnicka vozila sa cuvenim "multidžet" motorima.
Prema pisanju Fajnenšl Tajmsa, glavni razlog ove odluke je rast troškova oko prilagodavanja motora novim, daleko strožim propisima, kao i globalni pad potražnje, a posebno u Evropi.
Dizelima se crno piše u Nemackoj
Ovakav korak ne predstavlja veliko iznenadenje, jer je slican potez vec povukla Tojota, koja vec povlaci dizele iz svojih gradskih automobila, dok je Porše pre neki dan u potpunosti završio sa dizelskom pricom.
Inace, dizel je do pre samo dve godine bilo najpopularnije evropsko gorivo.
Medutim, nakon ispitivanja o štetnosti azotnih oksida, koje ispuštaju dizelaši, kao i afere "dizelgejt", ovo gorivo je naglo pocelo da budi na popularnosti u Evropi, ali je u poslednje vreme poceo drasticno da gubi na popularnosti zbog borbe javnosti za zaštitu životne sredine.
Samo u prošloj godini, u Evropi je prodato je cak osam odsto manje dizela u odnosu na 2016. godinu i sada njihov udeo iznosi oko 44 odsto, što je najniža vrednost za poslednjih deset godina.
Cuveni "Multidžet" motori - MJT, JTD i JTDM, koji se proizvode od 1997. godine, jedni su od omiljenih agregata medu domacim ljubiteljima automobila.
Osim vozila iz FCA grupacijama, ove agregate su koristili i mnogi drugi proizvodaci, kao što su Opel, Suziki, Sab, Pežo, Ševrolet, Sitroen, pa i indijska Tata.
Koji je vaš omiljeni Fijatov dizelaš? Pišite nam u komentarima…