Kompjuter i tastatura su veoma važni za ravoj čovečanstva, ali ne i za razvoj ljudskog mozga, kažu naučnici.
Istraživači Univerziteta Prinston, kao i Univerziteta Los Anđeles, sproveli su niz studija kako bi demonstrirali razlike između studenata koji su zapisivali beleške tokom predavanja, i onih koji su kucali beleške.
Rezultati su pokazali da su i jedni i drugi podjednako dobro uradili prvi test, ali dugoročno su bolje razumeli i zapamtili svoje beleške studenti koji su rukom pisali ono što čuju.
Takođe, oni koji su koristili olovku i papir, bili su više od druge eksperimentalne grupe, otvoreniji za razumevanje novih ideja.
Pročitajte: Pisanje leči, ali stvarno!
Prednost zapisivanja je u tome što studenti koji to rade moraju brzo da pišu i zato se fokusiraju na najvažnij ečinjenice u lekciji koju slušaju.
Takođe, mnogi od njih ponovo prepisuju ono što su na predavanju zapisivali, što takođe doprinosi pamćenju.
To ne znači da nas tastature zaglupljuju i da treba da prestanemo da ih koristimo, već da to ne radimo često, i ne u ranoj mladosti.
Pročitajte: Otežano čitanje i pisanje – lenjost ili disleksija
Istraživači Univerziteta u Indijani upoređivali su skenirane slike mozga starijih od pet godina koji su praktikovali kucanje i onih koji su praktikovali pisanje. Ispostavilo se da oni koji pišu imaju bolje moždane aktivnosti.
Dakle, roditelji, ne dozvolite svojoj deci da "budu potpuno digitalni", dajte im olovku u ruku!