Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i hrvatski ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković potpisali su danas memorandum o obnovi pruge.
Ministri su poručili da je realizacija projekta rekonstrukcije pruge Beograd - Zagreb veoma važna za povezivanje dve zemlje i celog regiona.
Mihajlović je na konferenciji za medije istakla da je potpisani Memorandum za zajedničku rekonstrukciju pruge prvi rezultat posete predsednika Srbije Aleksandra Vučića Hrvatskoj na poziv predsednice te zemlje Kolidne Grabar Kitarović.
"Sada je između Beograda i Zabreb vozom potrebno oko 7,5 sati, a naš je plan da to skratimo da bude najviše do četiri sata", rekla je Mihajlović.
Ostaje samo voz Beograd - Zagreb - Cirih
Ističe da je plan da pruga bude za brzine vozova od 160 km na sat.
Mihajlovićeva je dodala da će se ove godine raditi na projektno- tehničkoj dokumentaicji i da bi moglo da se priča o početku radova u drugoj polovini 2019.
Prema njenim rečima, naredne nedelje će početi tehnički razgovori za rekonstrukciju pruge Beograd - Zagreb.
Pruga Beograd-Zagreb, o granici za dve godine...
Butković je istakao da je potpisani Memorandum jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata u regionu.
Naveo je da je reč o rekonstrukciji postojećeg panevropskog Koriora 10, koji ne samo da povezuje dve zemlje već i sve zemlje na pravcu Zapad - Istok.
Dodao je da je i samoj Hrvatskoj ta železnička veza veoma važna.
ŠTA SE SVE PLANIRA
Memorandum predviđa saradnju na modernizaciji železničke infrastrukture, olakšavanje postupaka na železničkim graničnim prelazima između dve države, kao i zajednički nastup prema EU fondovima i drugim međunarodnim institucijama u vezi sa modernizacijom pruge Beogad-Zagreb, na Koridoru 10.
Deo pruge kroz Srbiju je dug 116 km i prema podacima Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koji su dostavljeni Tanjugu, planirana je rekonstrukcija oba koloseka na celoj deonici Golubinci - Šid, odnosno do granice sa Hrvatskom, kao i modernizacija dela od Rume do Šida.
Za rekonstrukciju pruge na teritoriji Srbije biće potrebno oko 250 miliona evra, na teritoriji Hrvatske nešto više.
U Infrastrukturi železnice Srbije je ranije rečeno Tanjugu da je pruga Beograd - Zagreb kroz Srbiju dvokolosečna, elektrificirana i projektovana za brzine od 120 km na sat.
Levi kolosek iz pravca Beograda ka Šidu je u boljem stanju i brzina vozova od Batajnice do Šida je oko 100 km na sat.
Sa druge strane, deonica od Beograda do Batajnice je u nešto lošijem stanju i na njoj se vozovi kreću brzinom između 40 i 80 km na sat.
Takođe, desni kolosek iz pravca Beograda ka Šidu, na deonici od Rume do Šida, u lošijem je stanju i na deonici Ruma - Šid od 60 km, brzina vozova je između 30 i 50 km na sat.
Deonica Beograd - Stara Pazova u dužini od 34,5 km biće modernizovana u okviru izgradnje pruge za velike brzine Beograd - Subotica - Budimpešta sredstvima kineskog kredita.
Na levom koloseku od Stare Pazove do Šida brzina vozova je sada 100 km na sat i potrebne su manje rekonstrukcije da bi se podigla na 120 kilometara na sat.
Na desnom koloseku, između Rume i Šida, neophodno je rekonstruisati celokupan gornji stroj pruge.
To podrazumeva zamenu šina, pragova, kolosečnog pribora i rešetke, tucanika i skretnica.
Takođe, neophodne su i manje rekonstrukcije na deonici Stara Pazova - Ruma.
Celokupna rekonstrukcija tih deonica treba da omogući da brzina vozova i na desnom koloseku bude 120 km na sat.