Najtraženije zanimanje: E-commerce menadžer

Autor:

Saznajte zašto je E-commerce manager zanimanje budućnosti i pročitajte više o novoj Webiz edukaciji, koja nas očekuje 22. i 23. marta.

Najtraženije zanimanje: E-commerce menadžer Foto: Promo/Webiz

Najveći izazov za vlasnike online prodavnica u ovom trenutku jeste zadobiti i zadržati poverenje kupaca. Ipak, naša sagovornica kaže da uz savete iskusnijih, praćenje trendova i konstantnu edukaciju, ovaj izazov može biti uspešno savladan.

Zorana Milidrag je regionalni rukovodilac odeljenja online prodaje u Sport Vision-u i trenutno jedan od najvećih stručnjaka e-commerce poslovanja, koje domaća scena ima. Upravo zbog iskustva, ali i sposobnosti da znanje prenese, Webiz tim ugostiće Zoranu i u okviru Webiz edukacije (22. i 23. mart), koja je posvećena e-commerce poslovanju, ali i u okviru Webiz konferencije (23-25. mart) namenjene mladima i onima, koji su na početku karijere, a zainteresovani su za digitalne tehnologije, IT i marketing.

U poslednje vreme često čujemo da je sad pravi trenutak za pokretanje web-prodavnice. Kakvo je vaše mišljenje na tu temu i zbog čega baš "sada"?

Zorana Milidrag: The Time is now“, jer svaki propušteni dan u internet prodaji je propušten profit za vašu ideju ili kompaniju. U Evropi se sve više okreću ovom trendu i rezultat je da oko 30 odsto od ukupnog poslovanja obavlja putem web prodavnica. U Srbiji se, iako iz meseca u mesec imamo sve više internet prodavnica, online prodaja svodi na angažovanje pojedinih kompanija da napreduju u korisničkom iskustvu, koje pružaju svojim kupcima. Pozitivna strana našeg kašnjenja u odnosu na naše komšije jeste ta da kad ste među prvima u bilo kom segmentu, vi ste ti koji diktirate standarde, imate veću šansu za lojalnost kupaca i najveću mogućnost za dodatnom zaradom. Navika koju stvarate kod vaših kupaca da kupuju baš kod vas, ukoliko ste među prvima, još je izraženija kod internet nego kod klasičnih prodavnica. Sport Vision je prepoznao potencijal e-commerca i iz godine u godinu investicija u ovaj segment poslovanja je sve veća.

Na Webiz edukaciji održaćete predavanje "Why Consumer Journey Mapping Matters More Than Ever?". Za one koji možda ne znaju, a žele da se pripreme za vaše predavanje, šta je ukratko consumer journey mapping?

Zorana Milidrag: Kako biste saznali šta vaši kupci žele, potrebno je da osluškujete njihove potrebe i želje. Consumer journey govori o putevima vašeg kupca, kako saznaje za vas, kako dolazi u vašu prodavnicu, šta radi u vašoj prodavnici, kojim putem dolazi do onoga što mu treba, da li saznaje i za stvari koje ste želeli da mu kažete i ponudite. Svaku od ovih tačaka je važno označiti, nakon čega je potrebno tumačiti poteze kupaca, što za krajnji cilj ima zadovoljstvo kupca i prodavca. Predavanje o Consumer journey mappingu će pružiti nove perspektive iz kojih možete da saznate više o vašem kupcu.

Znamo da je u igri mnogo igrača, ali šta je ta jedna stvar koju biste izdvojili a koja razlikuje uspešne online prodavnice?

Zorana Milidrag: Na tržištima poput Srbije, koje je pionirsko u oblasti online kupovine, najvažnija je jednostavnost. Većina robnih marki ulaže najviše energije i finansija da naprave online prodavnicu koja lepo izgleda. Kupci zapravo žele funkcionalnu prodavnicu, koja se lako pretražuje, žele jednostavnu kupovinu u što manje koraka, žele dobru korisničku podršku, žele da im bude jasno na koji način mogu da vrate robu. Lepa internet prodavnica je samo vaš lep izlog, ali ukoliko kupcu ne ponudite jednostavnost izgubićete jednu od ključnih prednosti online kupovine za kupca.

Na Webiz konferenciji održaćete predavanje "E-Commerce menadžer - zanimanje budućnosti". Mladi ljudi kojih interesovanja ili već postojećih zanimanja, mogu da se prekvalifikuju za ovo zanimanje?

Zorana Milidrag: Svaka osoba koju zanima da konstantno uči nove stvari, sagledava prodaju iz više uglova i vodi dinamičan život, treba da razmisli o karijeri e-commerce manager. Ovo zanimanje pruža vam mogućnost da dokažete da je marketing investicija, a ne trošak, da procesi mogu da budu kreativni, da programiranje nije razumljivo samo za naučnike i da ne morate da znate puno da pričate da bi ste bili dobar prodavac, jer dobra slika proizvoda vredi više od hiljadu reči. E-commerce Manager je deficitarno zanimanje na tržištu, koji raste iz dana u dan, što vam omogućava da se pozicionirate kao oni koji su počeli među prvima.

Sve vesti