Broj prigovora potrošača u Srbiji stalno raste i 2017. godine ih je bilo skoro 17.000.
To je trećina više prigovora nego pre pet godina, a najviše ih je bilo na obuću, izjavila je danas državna sekretarka Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Vesna Kovač.
"Potrošači znaju kome da se obrate za pomoć u rešavanju problema, a sa druge strane, sve više se primećuje spremnost trgovca da u što kraćem roku reše reklamaciju potrošača jer time stiču veću lojalnost", kazala je Kovač agenciji Beta uoči Svetskog dana zaštite potrošaća, koji se obeležava 15. marta.
Evo kako nas varaju u hipermarketima
Navela je da je najviše žalbi na obuću (21 odsto), na mobilne telefone (12 odsto), na belu tehniku (šest odsto), na računare i IT opremu (šest odsto), na nameštaj (pet odsto), i na odeću i televizore (po četiri odsto).
"U zaštiti potrošača skoro da su dostigniti evropski standardi", kazala je Kovač i istakla da je ove godine za podršku udruženjima za zaštitu potrošača namenjeno državnih 20 miliona dinara, trećina više nego prethodne godine.
Srpski potrošači među najpesimističnijima u svetu
Jedan od najvećih uspeha Zakona o zaštiti potrošača koji je u primeni od septembra 2014. godine, po njenim rečima je kolektivna zaštita potrošača, a te postupke pokreće i vodi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija.