Dijabetes: Evo šta (ne) treba da jedete

Autor:

Evo konkretnih saveta za osobe koje su pod povišenim rizikom od razvoja dijabetesa tipa dva. Ne "smršajte", već - evo šta (ne) treba da jedete!

11
A- A A+
masline, salata, hrana, Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Novi vodič britanskog udruženja za prevenciju dijabetesa prvi put donosi konkretne savete za ishranu osoba koje su pod povišenim rizikom od razvoja dijabetesa tipa dva.

Umesto uopštenog "skinite višak kilograma", prvi put su taksativno navedene namirnice koje smanjuju rizik od ove bolesti, ali i one koje ga značajno povećavaju.

Ranije, osobama koje spadaju u rizičnu grupu davani su saveti tipa "povećajte unos vlakana za 15 odsto" ili "skinite pet odsto svoje telesne težine". Ali, lekari su sad napravili mnogo korisniji "vodič" za prevenciju dijabetesa.

Dr Pamela Dajson, koja se bavi istraživanjima iz oblasti dijetologije na Oksfordu i koja je učestvovala u kreiranju novog vodiča, kaže: "Napravili smo novi vodič koji je konkretniji, u njemu su saveti vezani za konkretne namirnice, a ne za 'nutrijente', jer ljudi jedu hranu, ne jednu 'nutrijente'."

Na taj način, ljudima je mnogo jednostavnije da se pridržavaju korisnih saveta jer se oni tiču konkretnih namirnica, prenosi "Dejli mejl".

U prevenciji dijabetesa, savetuje se konzumiranje žitarica celovitog zrna, voća i povrća - konkretno jabuka, grožđa, borovnica i zelenog lisnatog povrća.

Takođe, u ishrani bi trebalo da budu zastupljeni mlečni proizvodi, naročito jogurt i sirevi, a preporučuju se i kafa i čajevi.

Trebalo bi smanjiti upotrebu crvenog mesa, mesnih prerađevina, zaslađenih napitaka, krompira - naročito pomfrita, i rafinisanih ugljenih hidrata kakvi su oni iz belog hleba i belog pirinča.

Preporučuje se i dovođenje telesne težine u zdrave granice, kao i redovna fizička aktivnost, naravno.

Gojaznost i dijabetes - epidemije savremenog doba

Postoji treći tip dijabetesa i veoma je čest

Povezano

Sve vesti