Dvoje turista nedavno je platilo novčano kaznu u Bangkoku, a kažu da nisu ni znali da krše zakon. Evo na šta se žale naši turisti, a šta svetskim hotelijerima smeta kod srpskih gostiju.
Dvoje srpskih turista nedavno je novcano kažnjeno zbog nepristojnih fotografija snimljenih na zidu Hrama smaragdnog Bude u Bangkoku.
Kako navodi "Bangkok post", na fotografijama je prikazana devojka obnaženih nogu, a napravio ih je njen saputnik.
Bangkok: Srbi kažnjeni zbog "nepristojnih fotki"
Srpski turisti tvrde da nisu znali da time krše tajlandski zakon. Zaposleni u turistickim agencijama u Srbiji za RTS kažu da upozoravaju turiste na pravila ponašanja i moguce probleme, ali da ipak ne mogu u potpunosti da kontrolišu njihovo ponašanje.
Tajland, ali i mnoge druge egzoticne zemlje postaju sve popularnije turisticke destinacije medu srpskim turistima, ali sa pravilima ponašanja naši turisti izgleda nisu u potpunosti upoznati.
Iako ih u agencijama upozoravaju na razlike u tradiciji i kulturama pojedinih zemalja, neretko se ipak dogode neprijatnosti, pa naši turisti, agencijama preko kojih odlaze na putovanja, sve cešce upucuju žalbe bez ikakve osnove.
"S obzirom da se ne vodi puno racuna i ne citaju se obaveštenja na brošurama turistickih agencija, veliki broj tih reklamacija je neosnovan, to nam donosi odredene probleme da ne možemo putnicima da objasnimo da je neophodno pre zakljucivanja ugovora o putovanju da se dobro raspitaju, dobro procitaju sve uslove pod kojim uplacuju neki aranžman. Rešavanje žalbi je predvideno i Zakonom o turizmu i vrlo je jasna procedura", kaže direktor "Jute" Aleksandar Senicic.
Naši turisti žale se - na kazne za nepropisno parkiranje, smetaju im komarci, previše slano more, mnogo riba u plicaku, previsoke temperature. Neki zahtevi i komentari, umeju i da nasmeju.
"Imali smo prošle godine situaciju kada smo jednu gospodu obavestili da je let u ranim jutarnjim satima, a ona nam kaže: 'može li da se odloži za malo kasnije, zbog deteta da bi se naspavalo?' A bio je u pitanju carter let. Autobus je jednom cekao pola sata da krene iz Beograda, jer je jedan putnik insistirao da ponese džak krompira, jer je krompir u Grckoj skup", opisuje za RTS Bojan Stefanovic, vlasnik turisticke agencije.
I strani hotelijeri žale se na ponašanje srpskih turista.
"Mi imamo hotele sa pet zvezdica koji insistiraju na odredenom kodeksu oblacenja kada se dolazi na obroke u okviru hotela. Tu naši turisti nisu u dobroj saradnji sa lokalnim hotelijerima, imamo žalbe i na ponašanje na samim ekskurzijama. Sakralni i verski objekti koji se obilaze takode zahtevaju odredene procedure, nacine oblacenja i ponašanja", istice Senicic.
Srpski turisti se najcešce žale na udaljenost smeštaja od mora
U Ministarstvu turizma kažu da nekada problem može biti mnogo ozbiljniji nego što se cini, i da naši turisti, cesto toga nisu svesni.
"Ti ozbiljniji problemi se rešavaju u toj zemlji u kojoj je putnik i otputovao. On bi trebalo da se obrati policiji, našem Konzulatu u toj zemlji, a naravno u tome treba da im pomogne turisticka agencija koja organizuje to putovanje", kaže Vera Božic iz Ministarstva turizma, trgovine i telekomunikacija.
Najcešce žalbe evropskih turista odnose se na lošu uslugu avio-kompanija, a srpskih na hranu i udaljenost smeštaja od mora. Strani hotelijeri kažu da su srpski turisti slicni ruskim. Vole da se žale na sitnice, ponekad prete i tužbom, ali po povratku kuci, obicno sve za
borave. Za razliku od turista iz Zapadne Evrope koji sve probleme rešavaju, tek po povratku sa odmora, i to najcešce tužbom.