"Folksvagen polo": Više od "malog golfa" (TEST)

Ovo više nije MALI gradski auto...

MONDO/Stefan Stojanović 

Pred nama je šesta generacija "folksvagena polo". On je porastao u svim dimenzijama, prerastao, recimo, "golfa četvorku" i više mu nikako ne pristaje epitet "mali".

Poređenje sa pomenutim "golfom" četvrte generacije je vrlo zanimljivo. Osim dužine ("četvorka" je duža za 10 cm), u svim ostalim dimenzijama novi "polo" je veći. A posebno je zanimljiv podatak da ima i veći međuosovinski razmak, koji je u odnosu na prethodnu generaciju "malog golfa" povećan za skoro deset centimetara.

Folksvagen Volkswagen Polo TSI Comforline test
MONDO/Stefan Stojanović Novi "VW polo"

Dakle, u kabinskom prostoru prostora ne nedostaje. Šta više, osećaj na prednjim sedištima je kao da sedite u nekom modelu iz C segmenta, da ne kažemo, u "golfu". I pozadi ima dosta prostora, ali će se tri odrasle osobe ipak osećati pomalo "intimnije".

Što se tiče izrade i upotrebljenih materijala, ovaj model je bez premca u klasi. Sve je uklopljeno perfektno – počevši od tastera na multifunkcionalnom trokrakom volanu, koji je "trkački" zasečen sa donje strane, preko tapacirunga, pa do kontrole automatske klime, koja podseća na radio iz "golfa kockice".

Folksvagen Volkswagen Polo TSI Comforline test
MONDO/Stefan Stojanović 

Po prvi put u "polu" je moguće imati naprednu, digitalnu instrument tablu. No, kod našeg testnog modela ova opcija je izostala. Nismo mnogo tugovali, jer je tu klasična varijantna sa lepim, preglednim i analognim pokazivačima brzine, obrtaja, temperature ulja i nivoa goriva u rezervoaru. U sredini instrument table se nalazi veliki crno-beli informativni ekran koji pokazuje uobičajene podatke sa "bord" kompjutera. Lepo i pregledno.

Na centralnoj konzoli se nalazi odlično uklopljen veliki ekran info-zabavnog sistema. Ako bismo krenuli sa njegovim detaljnim opisom, ovaj članak biste čitali dugo, dugo. U najkraćem – čista petica*. Sve je urađeno sa stilom, meniji su organizovani bez greške, povezivanje sa telefonom radi odlično, a posebno je dobra "fora" sa senzorom koji povećava određene delove ekrana i prikazuje opise ikonica tek kada mu primaknete prst.

Folksvagen Volkswagen Polo TSI Comforline test
MONDO/Stefan Stojanović 

Ipak, info-zabavni sistem ima jednu veliku manu (to je ta * pored "petice"). Nema navigaciju, odnosno ona se doplaćuje. Nije nam jasno zašto je to tako u eri odličnih besplatnih navigacija za mobilne telefone (Google Maps, Here WeGo i druge).

Ako ovo, teškom mukom, zanemarimo (ili doplatimo), "polo" je unutra perfektan.

Smeštajni kapaciteti u zadnjem delu iznose respektabilnih 350 litara, a ispod poda prtljažnika se nalazi rezervni točak punih dimenzija.

Jedna komponenta je morala da istrpi zbog opisanog komfora i pristojne zapremine gepeka. Reč je o rezervoaru koji prima samo 40 litara goriva. Bilo bi lepo da ima mesta za još koji litar, da ne kažemo celih deset.

Folksvagen Volkswagen Polo TSI Comforline test
MONDO/Stefan Stojanović 

Spolja, "polo" prati velikog brata. Zaobljene crte prethodnika su zamenjene agresivnijim izgledom. Ali ne isuviše agresivnim. Prednja svetla su relativno velika i lepo uklopljena sa uskom maskom hladnjaka. "Konzervativni" Folksvagenovi dizajneri nisu eksperimentisali ni kada su dnevna LED svetla u pitanju. Ona su odmerena i smeštena pored "maglenki".

Stigli smo i do motora. Ispod haube je smešten benzinac s tri cilindra, zapremine ceo jedan litar. Uz pomoć turbine, proizvodi 95 konjskih snaga i daje odličan osećaj u vožnji. Ima lepa ubrzanja i, čini nam se, da ne zahteva mnogo rada sa ručicom menjača, što je čest slučaj kod malih turbo-benzinaca.

Na autoputu ide veoma lepo do 140, pa i 150 na sat uz ne preteranu buku. Ono što nam je zafalilo na otvorenom putu jeste šesti stepen prenosa manuelnog menjača.

I na kraju – cena. "Polo" 1.0 TSI u Comfortline paketu opreme košta nešto preko 16 hiljada evra. Da li je ovo mnogo? Da li se može nešto drugo kupiti za ove novce? Može – i dalje je aktuelna Folksvagenova sajamska akcija, koja nudi "golf" (turbo-benzinac, ali i dizel) po sličnim cenama. Ako zanemarimo akcije, onda pomenute pare možete potrošiti na mnoge modele iz većeg, C segmenta ili uštedeti na direktnim suparnicima "velikog pola".

Ali osim fantastičnog utiska koji je ostavio na nas, "folksvagen polo", kao i drugi VW modeli, ima jednu veoma bitnu osobinu – drži cenu tokom godina korišćenja bolje od bilo kog drugog modela na tržištu.

Pogledajte i kompletnu galeriju fotografija sa testiranja:

MONDO/Stefan Stojanović folksvagen polo test

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

MONDO/Stefan Stojanović 

Pred nama je šesta generacija "folksvagena polo". On je porastao u svim dimenzijama, prerastao, recimo, "golfa četvorku" i više mu nikako ne pristaje epitet "mali".

Poređenje sa pomenutim "golfom" četvrte generacije je vrlo zanimljivo. Osim dužine ("četvorka" je duža za 10 cm), u svim ostalim dimenzijama novi "polo" je veći. A posebno je zanimljiv podatak da ima i veći međuosovinski razmak, koji je u odnosu na prethodnu generaciju "malog golfa" povećan za skoro deset centimetara.

Folksvagen Volkswagen Polo TSI Comforline test
MONDO/Stefan Stojanović Novi "VW polo"

Dakle, u kabinskom prostoru prostora ne nedostaje. Šta više, osećaj na prednjim sedištima je kao da sedite u nekom modelu iz C segmenta, da ne kažemo, u "golfu". I pozadi ima dosta prostora, ali će se tri odrasle osobe ipak osećati pomalo "intimnije".

Što se tiče izrade i upotrebljenih materijala, ovaj model je bez premca u klasi. Sve je uklopljeno perfektno – počevši od tastera na multifunkcionalnom trokrakom volanu, koji je "trkački" zasečen sa donje strane, preko tapacirunga, pa do kontrole automatske klime, koja podseća na radio iz "golfa kockice".

Folksvagen Volkswagen Polo TSI Comforline test
MONDO/Stefan Stojanović 

Po prvi put u "polu" je moguće imati naprednu, digitalnu instrument tablu. No, kod našeg testnog modela ova opcija je izostala. Nismo mnogo tugovali, jer je tu klasična varijantna sa lepim, preglednim i analognim pokazivačima brzine, obrtaja, temperature ulja i nivoa goriva u rezervoaru. U sredini instrument table se nalazi veliki crno-beli informativni ekran koji pokazuje uobičajene podatke sa "bord" kompjutera. Lepo i pregledno.

Na centralnoj konzoli se nalazi odlično uklopljen veliki ekran info-zabavnog sistema. Ako bismo krenuli sa njegovim detaljnim opisom, ovaj članak biste čitali dugo, dugo. U najkraćem – čista petica*. Sve je urađeno sa stilom, meniji su organizovani bez greške, povezivanje sa telefonom radi odlično, a posebno je dobra "fora" sa senzorom koji povećava određene delove ekrana i prikazuje opise ikonica tek kada mu primaknete prst.

Folksvagen Volkswagen Polo TSI Comforline test
MONDO/Stefan Stojanović 

Ipak, info-zabavni sistem ima jednu veliku manu (to je ta * pored "petice"). Nema navigaciju, odnosno ona se doplaćuje. Nije nam jasno zašto je to tako u eri odličnih besplatnih navigacija za mobilne telefone (Google Maps, Here WeGo i druge).

Ako ovo, teškom mukom, zanemarimo (ili doplatimo), "polo" je unutra perfektan.

Smeštajni kapaciteti u zadnjem delu iznose respektabilnih 350 litara, a ispod poda prtljažnika se nalazi rezervni točak punih dimenzija.

Jedna komponenta je morala da istrpi zbog opisanog komfora i pristojne zapremine gepeka. Reč je o rezervoaru koji prima samo 40 litara goriva. Bilo bi lepo da ima mesta za još koji litar, da ne kažemo celih deset.

Folksvagen Volkswagen Polo TSI Comforline test
MONDO/Stefan Stojanović 

Spolja, "polo" prati velikog brata. Zaobljene crte prethodnika su zamenjene agresivnijim izgledom. Ali ne isuviše agresivnim. Prednja svetla su relativno velika i lepo uklopljena sa uskom maskom hladnjaka. "Konzervativni" Folksvagenovi dizajneri nisu eksperimentisali ni kada su dnevna LED svetla u pitanju. Ona su odmerena i smeštena pored "maglenki".

Stigli smo i do motora. Ispod haube je smešten benzinac s tri cilindra, zapremine ceo jedan litar. Uz pomoć turbine, proizvodi 95 konjskih snaga i daje odličan osećaj u vožnji. Ima lepa ubrzanja i, čini nam se, da ne zahteva mnogo rada sa ručicom menjača, što je čest slučaj kod malih turbo-benzinaca.

Na autoputu ide veoma lepo do 140, pa i 150 na sat uz ne preteranu buku. Ono što nam je zafalilo na otvorenom putu jeste šesti stepen prenosa manuelnog menjača.

I na kraju – cena. "Polo" 1.0 TSI u Comfortline paketu opreme košta nešto preko 16 hiljada evra. Da li je ovo mnogo? Da li se može nešto drugo kupiti za ove novce? Može – i dalje je aktuelna Folksvagenova sajamska akcija, koja nudi "golf" (turbo-benzinac, ali i dizel) po sličnim cenama. Ako zanemarimo akcije, onda pomenute pare možete potrošiti na mnoge modele iz većeg, C segmenta ili uštedeti na direktnim suparnicima "velikog pola".

Ali osim fantastičnog utiska koji je ostavio na nas, "folksvagen polo", kao i drugi VW modeli, ima jednu veoma bitnu osobinu – drži cenu tokom godina korišćenja bolje od bilo kog drugog modela na tržištu.

Pogledajte i kompletnu galeriju fotografija sa testiranja:

MONDO/Stefan Stojanović folksvagen polo test

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

MONDO/Stefan Stojanović 

Pred nama je šesta generacija "folksvagena polo". On je porastao u svim dimenzijama, prerastao, recimo, "golfa četvorku" i više mu nikako ne pristaje epitet "mali".

Poređenje sa pomenutim "golfom" četvrte generacije je vrlo zanimljivo. Osim dužine ("četvorka" je duža za 10 cm), u svim ostalim dimenzijama novi "polo" je veći. A posebno je zanimljiv podatak da ima i veći međuosovinski razmak, koji je u odnosu na prethodnu generaciju "malog golfa" povećan za skoro deset centimetara.

Folksvagen Volkswagen Polo TSI Comforline test
MONDO/Stefan Stojanović Novi "VW polo"

Dakle, u kabinskom prostoru prostora ne nedostaje. Šta više, osećaj na prednjim sedištima je kao da sedite u nekom modelu iz C segmenta, da ne kažemo, u "golfu". I pozadi ima dosta prostora, ali će se tri odrasle osobe ipak osećati pomalo "intimnije".

Što se tiče izrade i upotrebljenih materijala, ovaj model je bez premca u klasi. Sve je uklopljeno perfektno – počevši od tastera na multifunkcionalnom trokrakom volanu, koji je "trkački" zasečen sa donje strane, preko tapacirunga, pa do kontrole automatske klime, koja podseća na radio iz "golfa kockice".

Folksvagen Volkswagen Polo TSI Comforline test
MONDO/Stefan Stojanović 

Po prvi put u "polu" je moguće imati naprednu, digitalnu instrument tablu. No, kod našeg testnog modela ova opcija je izostala. Nismo mnogo tugovali, jer je tu klasična varijantna sa lepim, preglednim i analognim pokazivačima brzine, obrtaja, temperature ulja i nivoa goriva u rezervoaru. U sredini instrument table se nalazi veliki crno-beli informativni ekran koji pokazuje uobičajene podatke sa "bord" kompjutera. Lepo i pregledno.

Na centralnoj konzoli se nalazi odlično uklopljen veliki ekran info-zabavnog sistema. Ako bismo krenuli sa njegovim detaljnim opisom, ovaj članak biste čitali dugo, dugo. U najkraćem – čista petica*. Sve je urađeno sa stilom, meniji su organizovani bez greške, povezivanje sa telefonom radi odlično, a posebno je dobra "fora" sa senzorom koji povećava određene delove ekrana i prikazuje opise ikonica tek kada mu primaknete prst.

Folksvagen Volkswagen Polo TSI Comforline test
MONDO/Stefan Stojanović 

Ipak, info-zabavni sistem ima jednu veliku manu (to je ta * pored "petice"). Nema navigaciju, odnosno ona se doplaćuje. Nije nam jasno zašto je to tako u eri odličnih besplatnih navigacija za mobilne telefone (Google Maps, Here WeGo i druge).

Ako ovo, teškom mukom, zanemarimo (ili doplatimo), "polo" je unutra perfektan.

Smeštajni kapaciteti u zadnjem delu iznose respektabilnih 350 litara, a ispod poda prtljažnika se nalazi rezervni točak punih dimenzija.

Jedna komponenta je morala da istrpi zbog opisanog komfora i pristojne zapremine gepeka. Reč je o rezervoaru koji prima samo 40 litara goriva. Bilo bi lepo da ima mesta za još koji litar, da ne kažemo celih deset.

Folksvagen Volkswagen Polo TSI Comforline test
MONDO/Stefan Stojanović 

Spolja, "polo" prati velikog brata. Zaobljene crte prethodnika su zamenjene agresivnijim izgledom. Ali ne isuviše agresivnim. Prednja svetla su relativno velika i lepo uklopljena sa uskom maskom hladnjaka. "Konzervativni" Folksvagenovi dizajneri nisu eksperimentisali ni kada su dnevna LED svetla u pitanju. Ona su odmerena i smeštena pored "maglenki".

Stigli smo i do motora. Ispod haube je smešten benzinac s tri cilindra, zapremine ceo jedan litar. Uz pomoć turbine, proizvodi 95 konjskih snaga i daje odličan osećaj u vožnji. Ima lepa ubrzanja i, čini nam se, da ne zahteva mnogo rada sa ručicom menjača, što je čest slučaj kod malih turbo-benzinaca.

Na autoputu ide veoma lepo do 140, pa i 150 na sat uz ne preteranu buku. Ono što nam je zafalilo na otvorenom putu jeste šesti stepen prenosa manuelnog menjača.

I na kraju – cena. "Polo" 1.0 TSI u Comfortline paketu opreme košta nešto preko 16 hiljada evra. Da li je ovo mnogo? Da li se može nešto drugo kupiti za ove novce? Može – i dalje je aktuelna Folksvagenova sajamska akcija, koja nudi "golf" (turbo-benzinac, ali i dizel) po sličnim cenama. Ako zanemarimo akcije, onda pomenute pare možete potrošiti na mnoge modele iz većeg, C segmenta ili uštedeti na direktnim suparnicima "velikog pola".

Ali osim fantastičnog utiska koji je ostavio na nas, "folksvagen polo", kao i drugi VW modeli, ima jednu veoma bitnu osobinu – drži cenu tokom godina korišćenja bolje od bilo kog drugog modela na tržištu.

Pogledajte i kompletnu galeriju fotografija sa testiranja:

MONDO/Stefan Stojanović folksvagen polo test

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.