Hrana koja čuva mentalno zdravlje

Autor:

Već znamo da je redovno konzumiranje voća i povrća važno za zdravlje, ali je veoma bitno i za psihičko zdravlje. Evo koje voće i povrće je najbolje i zašto treba da ga jedete sirovo.

1
A- A A+
voće Foto: MONDO/Bojana Zimonjić Jelisavac

Konzumiranje sirovog voća i povrća može da popravi raspoloženje, apetit i otkloni mogućnost depresije, kažu naučnici.

Sirova šargarepa i spanać mogu da otklone mogućnost depresije jer sadrže više esencijalnih hranjivih sastojaka. Takođe, sirovo voće i povrće bolje je za mentalno zdravlje od kuvanog, konzerviranog ili obrađenog.

Doktor Tamlin Koner sa Univerziteta Otago rekla je da kuvanje i obrada voća i povrća smanjuje nutritivne vrednosti.

Naučnici sa Novog Zelanda utvrdili su da se kod osoba koje konzumiraju više sirovog voća i povrća poboljšalo ukupno psihološko stanje, uključujući pozitivno raspoloženje i životno zadovoljstvo.

Naučnici su utvrdili listu voća i povrća koje ima najbolje efekte ako se konzumira sirovo - šargarepa, banane, jabuke, povrće tamnozelenih listova kao što je spanać, grejpfrut, zelena salata, citrusno voće, sveže bobice, krastavac i kivi.

Drugi faktori koji utiču na mentalno zdravlje su fizička aktivnost, san, hronična zdravstvena stanja i, generalno, način ishrane.

Takođe, naučnici su utvrdili da seckanje povrća povećava njihova hranljiva svojstva, odnosno oslobađa zdrave enzime koji pomažu proces varenja.

Povezano

Sve vesti