Uputstva za pešake - za ne daj Bože (VIDEO)

Profesionalna kaskaderka savetuje kako da reagujete u slučaju da auto naleće na vas.

6

"Auto udario pešaka!"

Zbog sve većeg broja "ometača" vozača, ovo je jedan od sve češćih naslova koji završavaju na stranicama crne hronike, iako je pešak, na sreću, otišao sa mesta nesreće kao da se ništa nije dogodilo.

Razloga za srećan ishod može biti nekoliko. Pre svega, tu je vozač ili, u poslednje vreme, automobil, od čije reakcije zavisi koliko će brzo ukočiti vozilo. Bitan je i faktor sreće.

Pogledajte kako su ovi srećnici izbegli teže posledice:

Postoji i tehnika koju treba primenjivati u slučajevima kada procenite da ne možete da izbegnete kontakt sa vozilom.

Ovi saveti se odnose na bliske kontakte sa vozilima na čiju haubu je moguće naskočiti. Dakle, autobusi, kamioni i glomazna SUV vozila su i dalje za 100-postotno izbegavanje.

Temi Berd, profesionalna holivudska kaskaderka, kaže da je vreme reakcije od presudnog značaja.

"Najbitnija stvar je naskočiti na haubu jer ne želite da vas auto udari prednjim delom i odbaci na put", rekla je Berd za emisiju "Insajd edišn".

Ovo je njen savet kako treba reagovati.

"Postarajte se da vam noga bude što bliže automobilu, ali da imate prostora da naskočite bokom na haubu. Ruke treba da su vam pored glave, kako biste je zaštitili od udarca u haubu ili prednje staklo", kaže Berd i dodaje da i u slučaju da bežite od automobila treba da probate da naskočite leđima na haubu.

Ako osoba i izađe iz ovakvog bliskog susreta potpuno nepovređena, morala bi da se javi doktoru. Čak i ako se oseća dobro, moguće je da je povređen neki unutrašnji organ.

"Nemojte da vas udar adrenalina zavara da ste u redu", savet je lekara.

Pogledajte i kompletan prilog:

I proizvođači automobila polažu veliku pažnju na ovu problematiku. Tako se prilikom dizajniranja prednje maske i haube veliki akcenat stavlja i na zaštitu pešaka. Ovo je jedan od četiri elementa koja se ocenjuju na testovima bezbednosti.

Automobili pešaci sudar saveti
Foto: MONDO/Marko Tanasković

Prema EuroNCAP rangiranju, "VW arteon" je trenutno najsigurniji automobili po pešake, sa ocenom u ovoj kategoriji od 85 odsto. Slede dva Subaru modela, "XV" i "impreza", i dva BMW-a, serije 6 GT i serije 5. Zanimljivo je da je u prvih deset i kabasti "mercedes X klase".

Kako su pešaci najnezaštičenija kategorija u saobraćaju, jedna od najvećih kazni izmenjenog Zakona o bezbednosti saobraćaja iznosi 120.000 dinara i odnosi si se na vozače koji obilaze vozilo koje se zaustavilo na pešačkom prelazu radi propuštanja pešaka.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

"Auto udario pešaka!"

Zbog sve većeg broja "ometača" vozača, ovo je jedan od sve češćih naslova koji završavaju na stranicama crne hronike, iako je pešak, na sreću, otišao sa mesta nesreće kao da se ništa nije dogodilo.

Razloga za srećan ishod može biti nekoliko. Pre svega, tu je vozač ili, u poslednje vreme, automobil, od čije reakcije zavisi koliko će brzo ukočiti vozilo. Bitan je i faktor sreće.

Pogledajte kako su ovi srećnici izbegli teže posledice:

Postoji i tehnika koju treba primenjivati u slučajevima kada procenite da ne možete da izbegnete kontakt sa vozilom.

Ovi saveti se odnose na bliske kontakte sa vozilima na čiju haubu je moguće naskočiti. Dakle, autobusi, kamioni i glomazna SUV vozila su i dalje za 100-postotno izbegavanje.

Temi Berd, profesionalna holivudska kaskaderka, kaže da je vreme reakcije od presudnog značaja.

"Najbitnija stvar je naskočiti na haubu jer ne želite da vas auto udari prednjim delom i odbaci na put", rekla je Berd za emisiju "Insajd edišn".

Ovo je njen savet kako treba reagovati.

"Postarajte se da vam noga bude što bliže automobilu, ali da imate prostora da naskočite bokom na haubu. Ruke treba da su vam pored glave, kako biste je zaštitili od udarca u haubu ili prednje staklo", kaže Berd i dodaje da i u slučaju da bežite od automobila treba da probate da naskočite leđima na haubu.

Ako osoba i izađe iz ovakvog bliskog susreta potpuno nepovređena, morala bi da se javi doktoru. Čak i ako se oseća dobro, moguće je da je povređen neki unutrašnji organ.

"Nemojte da vas udar adrenalina zavara da ste u redu", savet je lekara.

Pogledajte i kompletan prilog:

I proizvođači automobila polažu veliku pažnju na ovu problematiku. Tako se prilikom dizajniranja prednje maske i haube veliki akcenat stavlja i na zaštitu pešaka. Ovo je jedan od četiri elementa koja se ocenjuju na testovima bezbednosti.

Automobili pešaci sudar saveti
Foto: MONDO/Marko Tanasković

Prema EuroNCAP rangiranju, "VW arteon" je trenutno najsigurniji automobili po pešake, sa ocenom u ovoj kategoriji od 85 odsto. Slede dva Subaru modela, "XV" i "impreza", i dva BMW-a, serije 6 GT i serije 5. Zanimljivo je da je u prvih deset i kabasti "mercedes X klase".

Kako su pešaci najnezaštičenija kategorija u saobraćaju, jedna od najvećih kazni izmenjenog Zakona o bezbednosti saobraćaja iznosi 120.000 dinara i odnosi si se na vozače koji obilaze vozilo koje se zaustavilo na pešačkom prelazu radi propuštanja pešaka.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

"Auto udario pešaka!"

Zbog sve većeg broja "ometača" vozača, ovo je jedan od sve češćih naslova koji završavaju na stranicama crne hronike, iako je pešak, na sreću, otišao sa mesta nesreće kao da se ništa nije dogodilo.

Razloga za srećan ishod može biti nekoliko. Pre svega, tu je vozač ili, u poslednje vreme, automobil, od čije reakcije zavisi koliko će brzo ukočiti vozilo. Bitan je i faktor sreće.

Pogledajte kako su ovi srećnici izbegli teže posledice:

Postoji i tehnika koju treba primenjivati u slučajevima kada procenite da ne možete da izbegnete kontakt sa vozilom.

Ovi saveti se odnose na bliske kontakte sa vozilima na čiju haubu je moguće naskočiti. Dakle, autobusi, kamioni i glomazna SUV vozila su i dalje za 100-postotno izbegavanje.

Temi Berd, profesionalna holivudska kaskaderka, kaže da je vreme reakcije od presudnog značaja.

"Najbitnija stvar je naskočiti na haubu jer ne želite da vas auto udari prednjim delom i odbaci na put", rekla je Berd za emisiju "Insajd edišn".

Ovo je njen savet kako treba reagovati.

"Postarajte se da vam noga bude što bliže automobilu, ali da imate prostora da naskočite bokom na haubu. Ruke treba da su vam pored glave, kako biste je zaštitili od udarca u haubu ili prednje staklo", kaže Berd i dodaje da i u slučaju da bežite od automobila treba da probate da naskočite leđima na haubu.

Ako osoba i izađe iz ovakvog bliskog susreta potpuno nepovređena, morala bi da se javi doktoru. Čak i ako se oseća dobro, moguće je da je povređen neki unutrašnji organ.

"Nemojte da vas udar adrenalina zavara da ste u redu", savet je lekara.

Pogledajte i kompletan prilog:

I proizvođači automobila polažu veliku pažnju na ovu problematiku. Tako se prilikom dizajniranja prednje maske i haube veliki akcenat stavlja i na zaštitu pešaka. Ovo je jedan od četiri elementa koja se ocenjuju na testovima bezbednosti.

Automobili pešaci sudar saveti
Foto: MONDO/Marko Tanasković

Prema EuroNCAP rangiranju, "VW arteon" je trenutno najsigurniji automobili po pešake, sa ocenom u ovoj kategoriji od 85 odsto. Slede dva Subaru modela, "XV" i "impreza", i dva BMW-a, serije 6 GT i serije 5. Zanimljivo je da je u prvih deset i kabasti "mercedes X klase".

Kako su pešaci najnezaštičenija kategorija u saobraćaju, jedna od najvećih kazni izmenjenog Zakona o bezbednosti saobraćaja iznosi 120.000 dinara i odnosi si se na vozače koji obilaze vozilo koje se zaustavilo na pešačkom prelazu radi propuštanja pešaka.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Komentari(6)
Zo
Zoki25.4.2018
Jeste. U tim trenucima sve čovek ima vremena da razmisli gde da mu bude leva noga, gde desna, kako da skoči, gde ruke da drži... To je trenutak koji iksljučivo zavisi od Boga!
Zo
Zoro od Srbiju :25.4.2018
Mene je udari vozač na pešačkom prelazu , koji je već prošao ! Stao je jer se setio da nije kupio novine , krenuo unazad ! Ja samga video da je prošao i pošao da pređem jer je dolazio drugi automobil ( bio je udaljen 100 m. ). Začuo sam zvuk kola koja idu u „ rikverc". Stiga sam samo da se okrenem ka njemu , da me ne udari sa boka i polomi noge ! Pošto je bila u pitanju „ Škoda fabia karavan " naleteo sam grudima na koso zadnje staklo . Udarac je bio toliko jak da sam mu šakom ulubio lim karoserije ! Odbacio me je 5 m. , i pao sam na trotoar potrbuške , između saobraćajnog znaka i betonske žardinjere !
Чи
Чича из Рогаче24.4.2018
Ово "важи", у условима, "успореног саобраћаја"(под условом да се, "поштује"), на улицама, слаба вајда, нити га видите, нити га чујете, једноставно се "створи", испред или иза вас, па немате времена, ни да трепнете већ сте, "на хауби", а камоли, да скачете на исту... Мој је савет, купите пластичну кесу, у "Максију", за два динара, па је напуните, каменим "облицама"(има их свуда, дуж улица), и лепо кренете у шетњу, у близини пешачких прелаза, извадите 1(словима: једну)"облицу", распоредите се, "у стрелце", и будете у приправности, ако треба да се, "дејствује", по ветробранским стаклима, да "енергично" дејствујете, без оклевања... Зашто је, важно, да користите, само по једну, "облицу"?! Па баш зато, да би могли, безбедно да се вратите, из куповине, са пијаце, јер ћете морати да пређете бар 4-6 пешачких прелаза, у одласку, и исто толико назад... Тако МИ, у Рогачи, радимо, и верујте, "даје резултате"...