Do polovine naredne decenije, "tojote" će jedna drugoj javljati o stanju na putevima, ali i slati informacije okolnoj infrastrukturi
Tojota je u Japanu prodaje vozila sa tehnologijom koja omogucava komunikaciju vozila sa drugim vozilima (V2V), ali i sa obližnjom infrastrukturom (V2I). U naredne dve godine ce ove sisteme dobiti i Tojotina vozila u SAD, a do polovine naredne decenije vecina njihovih modela širom sveta ce ih imati kao deo osnovne opreme.
Inace, rec je o sistemu koji treba da smanji saobracajne nesrece, poboljša saobracaj, kao i poboljša autonomiju vozila, a koristi "dodeljenu komunikaciju kratkog dometa" (DSRC), koja radi na 5,9 Ghz, i namenjena je "inteligentnim transportnim sistemima". Na taj nacin, vozila nece morati da koriste infrastrukturu neke druge tehnologije, poput one namenjene mobilnoj telefoniji koja radi na dosta nižim frekvencijama.
Prednosti su brojne. Vozila ce moci jedna druge da upozore na gužvu, rupe na putevima, udese, loše vremenske uslove i druge saobracajne probleme. Na ovaj nacin, automobili ce moci da "jave" aktuelnosti i lokalnoj infrastrukturi. Pa ce, na primer, putari brže dobijati informacije o stanju na putevima.
Prema recima predstavnika japanske kompanije, ova tehnologija može doprineti da u buducnosti ne bude više fatalnih nesreca, a poboljšace i protok saobracaja.
U Japanu više od 100.000 Tojotinih vozila koristi DSRC, a prošle godine slicne pilot projekte su pokrenuli i Jaguar Lend Rover, Folksvagen i Ford.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.