• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Biznismeni pomozite, dajte Ministarstvu procedure

Izvor Tanjug

Privrednici preko portala ePapir, koji je dostupan od 15. maja, mogu da upute svoje predloge za izmenu administrativnih postupaka i da na taj način učestvuju u kreiranju sopstvenog poslovnog okruženja.


Prema rečima pomoćnice ministra u Ministarstvu privrede Katarine Obradović Jovanović, ideja je da se administrativni postupci koji nisu neophodni ukinu, a oni za koje postoji prostor da se unaprede kroz smanjenje procedura i izostavljanjem pojedinih dokumenata, kako bi se privrednicima olakšalo poslovanje, skratilo vreme i uštedeo novac.

"ePapir je višegodišnji projekat Vlade Srbije čiji je cilj da popiše, optimizuje i digitalizuje sve one administrativne postupke kroz koje privreda komunicira sa državnim upravom. Do sada je popisano oko 2.500 postupaka, a faza koja je otpočela 15. maja, kada je otvorena baza za dostavljanje predloga privrede, jeste njihova optimizacija", objašnjava za Tanjug Obradović Jovanović.

Očekivani rezultati

Očekivani rezultati projekta do 2021. godine su uspostavljanje Registra svih administrativnih postupaka, optimizacija 500 najučestalijih i najskupljih postupaka, digitalizacija minimum 100 postupaka za izdavanje dozvola i saglasnosti, kao i da se administrativni troškovi privrede smanje za minimum 15 odsto.

Paralelno sa postupkom ePapira, navodi ona, teku pripreme i za uvođenje e-uprave, koja podrazumeva digitalizaciju administrativnih postupaka, kada svi oni budu popisani i optimizovani.

Tada će privrednici umesto odlaska na šalter i suočavanja sa rečenicom "fali Vam još jedan papir", sve administrativne procedure moći da obavljaju elektronskim putem - "iz fotelje".

Plan je, ističe pomoćnica ministra, da do 2021. prvih 100 postupaka bude digitalizovano.

Ona dodaje da privreda već sada u sistemu ima nekoliko postupaka koji su digitalizovani - izdavanje građevinskih dozvola, podnošenje finansijskih izveštaja, podnošenje poreskih prijava, elektronska registracije preduzetnika.

Koji će sledeći postupci biti digitalizovani, kaže Obradović Jovanović, saznaće se iz elektronskog dijaloga sa privredom, gde će privrednici kroz upitnik detaljno dostaviti svoje komentare i predloge o administrativnim postupcima koji u njihovom poslovanju predstavljaju najveći problem.

Može i onlajn: Plaćanje registracija preko eUprave

"Pozvali smo pojedinačno kompanije, ali i poslovna udruženja, pre svega Privrednu komoru Srbije, Uniju poslodavaca i druge, da se priključe ovom postupku i da sa svojim čanovima delegiraju koji su to najproblematičniji postupci koje prvo treba reformisati, ali i da predlože koje oblasti u narednom periodu treba unaprediti", ukazala je Obradović Jovanović.

Naglašava da je bez angažovanja privrede nemoguće otkriti šta je to što najviše smeta u sistemu i navodi da su u Ministarstvu sigurni da će ovakav način komunikacije sa državnom upravom motivisati privrednike da svoje problem pokušaju rešiti slanjem komentara na portal ePapir.

U projekat ePapir uključeno je više organa, poput Republički sekretarijat za javne politike, Kancelarija za IT i eUpravu, dok je zadatak Ministarstva privrede da definiše zakonski okvir za formiranje Registra administrativnih postupaka, u kome će se svi postupci naći i biti vidljivi za privredu, i da obezbedi da se u budućnosti, kada se donose novi propisi, ne naruši sistem koji je formiran.

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image