Požarevac - Majdanpek: S jeseni ponovo radi voz

Autor:

Posle pet godina stanovnici Srbije na potezu Požarevac - Majdanpek ponovo će videti putnički voz, a možda se i voziti njime brzinom od 80 kilometara na čas.

1
A- A A+
voz, švajcarac, švajcarski, železnica Foto: Mondo/ Goran Sivački

Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović obišla je danas radove na rekonstrukciji pruge Požarevac - Majdanpek i najavila da će ta pruga u dužini od 90 kilometara ponovo oživeti od 21. novembra, i to brzinom od 80 kilometara na čas.

Novi otpravnici

Zbog oživljavanja pruge Požarevac - Majdanpek Infrastruktura Železnice Srbije će primiti 25 novih otpravnika vozova. Inače, železničari u Srbiji danas obeležavaju i slavu Car Konstantin i carica Jelena, jer je toga dana 1889. godine država Srbija preuzela upravljanje nad srpskim železnicama.

Mihajlović se sa predstavnicima medija provozala šinskim vozilom "Kalimero" duž dva kilometra trase kod železničke stanice Požarevac i tom prilikom je prosečna brzina bila svega 10 km na sat.

"Ovde uopšte ne funkcioniše putnički saobraćaj već pet godina, već samo teretni i to nedovoljno", rekla je Mihajlović novinarima.

Istakla je da je ta pruga od izuzetnog značaja za privredu i razvoj tog dela Srbije.

Zbog lošeg stanja pruge, putnički vozovi između Požarevca i Majdanpeka već pet godina ne saobraćaju, a poslednji put su prošli tom trasom 20. juna 2013.

Tom prugom u proseku dnevno prođe svega par teretnih vozova i 90 kilometara putuju četiri sata.

Infrastruktura Železnice Srbije je 21. maja počela rekonstrukciju regionalne pruge Požarevac - Majdanpek, u dužini od 90,2 kilometara.Remontom pruge biće stvoreni uslovi za ponovno uspostavljanje putničkog saobraćaja između Požarevca i Majdanpeka, a vreme putovanja sa sadašnjih četiri sata biće skraćeno na 75 minuta. Rok za završetak radova je 180 dana, a vrednost posla je oko 30 miliona evra.

Incident kod Svrljiga: "Pobegao" vagon s kiselinom

Remont se radi u okviru tekućeg održavanja, a koriste se materijali skinuti prilikom remontra pruge sa Koridora 10.

Pruga je u izuzetno lošem stanju, zbog čega je na 50 kilometara ove pruge brzina vozova danas samo 10 do 20 kilometara na sat, a na preostalih 40 kilometara svega 50 kilometara na sat.

Radne knjižice za srećnike u Železnici

Reč je o veoma važno železničkoj saobaćajnici za srpsku privredu zbog Luke Prahovo, RTB -a Bor, rudnika Majdanpek, Kaone i Kostolca.

Nosivost pruge biće povećana sa sadašnjih 16 na 22,5 tona po osovini. Radovima će biti obuhvaćena zamena šina, pragova i tucanika, zamena kolosečne rešetke, mašinsko rešetanje i regulisanje koloseka.

Prugu Valjevo - Loznica gradimo 20 godina, ali...

Pruga je jednokoloseča, a izgrađena je 1938. godine i do danas su remontovane samo pojedine deonice u dužini od 40 km i to još 1991. godine.Najteža deonica je Požarevac - Babušnica duga osam kilometara, na kojoj se nalazi tunel dugačak 975 metara, u kojem će takođe biti rekonstruisan kolosek.

Tagovi:

Povezano

Sve vesti