
Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović obišla je danas radove na rekonstrukciji pruge Požarevac - Majdanpek i najavila da će ta pruga u dužini od 90 kilometara ponovo oživeti od 21. novembra, i to brzinom od 80 kilometara na čas.
Mihajlović se sa predstavnicima medija provozala šinskim vozilom "Kalimero" duž dva kilometra trase kod železničke stanice Požarevac i tom prilikom je prosečna brzina bila svega 10 km na sat.
"Ovde uopšte ne funkcioniše putnički saobraćaj već pet godina, već samo teretni i to nedovoljno", rekla je Mihajlović novinarima.
Istakla je da je ta pruga od izuzetnog značaja za privredu i razvoj tog dela Srbije.
Pruga je u izuzetno lošem stanju, zbog čega je na 50 kilometara ove pruge brzina vozova danas samo 10 do 20 kilometara na sat, a na preostalih 40 kilometara svega 50 kilometara na sat.
Radne knjižice za srećnike u Železnici
Reč je o veoma važno železničkoj saobaćajnici za srpsku privredu zbog Luke Prahovo, RTB -a Bor, rudnika Majdanpek, Kaone i Kostolca.
Nosivost pruge biće povećana sa sadašnjih 16 na 22,5 tona po osovini. Radovima će biti obuhvaćena zamena šina, pragova i tucanika, zamena kolosečne rešetke, mašinsko rešetanje i regulisanje koloseka.
Prugu Valjevo - Loznica gradimo 20 godina, ali...
Pruga je jednokoloseča, a izgrađena je 1938. godine i do danas su remontovane samo pojedine deonice u dužini od 40 km i to još 1991. godine.Najteža deonica je Požarevac - Babušnica duga osam kilometara, na kojoj se nalazi tunel dugačak 975 metara, u kojem će takođe biti rekonstruisan kolosek.