Automobilski brend koji je doživeo najveću promenu prošle godine je Opel.
Iz višedecenijskog američkog vlasništva prešao je u evropske, tačnije francuske ruke. Sada je Opel deo Pežo Sitroen grupacije (PSA).
Osim ovog internog "potresa", Nemci su prošle godine prodrmali i tržište promocijom čak sedam modela, što je rekord koji će teško biti (ikad) oboren.
Među novitetima su bila i dva moderna SUV modela, "kroslend X" i "grandlend X", koji su direktna PSA "posledica", odnosno bazirani su na postojećim "Francuzima".
Oni su se priključili "moki X" i na taj način je dobijen tim od tri gradska SUV modela koji odlično pogađaju ukus probirljive publike.
Modele "kroslend X" i "grendland X" smo imali prilike da probamo na kraćoj prezentaciji, pa smo se za duži test odlučili za vidimo kakva je "moka X".
Ovo je fejslift verzija originalne "moke", modela koji je 2013. nasledio "merivu", u trenutku kada je počela da raste popularnost SUV modela na uštrb praktičnih, ali očigledno nedovoljno kul MPV varijanti. Nažalost, samo nekoliko proizvođača je zadržalo MPV, poput Renoa.
No, vratimo se mi našoj "moki X".
U odnosu na original, X model je dobio novu prednju masku koja se odlikuje elegantnijim svetlima dizajniranim u skladu sa ostatkom game. Ona se posebno se ističu atraktivnim rešenjem LED dnevnih svetala.
Iako ostatak spoljašnjosti nije doživeo značajnije, utisak je da "moka" sada deluje agresivnije i bolje se uklapa u opšti trend.
Ono gde je "moka X" najviše napredovala jeste unutrašnjost. Centralnom konzolom dominira relativno veliki ekran info-zabavnog sistema "Intelilink NAV 900". Sve aplikacije su jasno i logično organizovane. Tu su navigacija, Bluetooth povezivanje s telefonom i, naravno, audio sistem sa FM radijom, kao i mogućnošću reprodukcije muzike s telefona i USB memorije. Sistem podržava i Android Auto i iOS CarPlay.
Ispod ekrana osetljivog na dodir je smeštena praktična hardverska kontrola sistema u vidu seta tastera – home, back, prethodna i sledeća pesma/stanica, kao i kružnog tastera za jačinu zvuka sa on/off dugmetom u sredini. Ova grupa tastera se nalazi i na volanu, zajedno sa kontrolom tempomata.
Volan veoma lepo leži u ruci, a kako se može podešavati po visini i dubini, lako mu je naći pravi položaj.
Instrument tabla nam se naročito svidela jer odlično kombinuje tradicionalno (analogni pokazivači brzine, obrtaja, količine goriva i radne temperature motora) s modernim. Između pomenutih pokazivača je smešten ekran u boji na kome se prikazuju sve opcije putnog računara. Osim detaljnog prikaza, ističe se i lakom kontrolom, što često nije slučaj kod drugih proizvođača.
Očekivano, u "moki X" se sedi više, ali ne i neudobno. Šta više, i to na svim sedištima i na dužim putovanjima. S obzirom da je u pitanju model dugačak 4,27 metara i širine 1,78 metara, mesta ima sasvim dovoljno za pet putnika. Kao i za njihov prtljag u gepeku zapremine 356 litara.
A kako bi se putnici i prtljag prevezli na najbrži (dozvoljeni) način, odgovoran je motor. U našem testnom modelu, to je bio odlični turbo-dizelaš, koji snagu od 135 konja isporučuje na sva četiri točka.
Zapravo, snaga se prvenstveno prenosi na prednju osovinu, a po potrebi i na zadnje. Dakle, moći će da vas iščupa iz blata, snega i sličnih problematičnih situacija. A upravo je pogon ono što najviše razlikuje "moku" od ostale X braće, jer "kroslend" i "grandlend" snage prenose na podlogu samo preko prednjih točkova.
"Moka X" lepo ubrzava u svim stepenima prenosa, a veoma joj prija duga šesta brzina za duža putovanja, bez obzira da li se radi o magistralnom ili autoputu.
Osim na otvorenom drumu, ovaj model se odlično snalazi i u urbanom okruženju. Preglednost pozadi jesta umanjena masivnim C stubom, ali se to u vožnji ne oseća zahvaljujući velikim retrovizorima, kao i parking senzorima i kamerom. Takođe, ni viši ivičnjaci ne predstavljaju problem ovom Opelu.
Kao i obično, na kraju stižemo i do cene. "Moka X" se trenutno nudi s popustom u iznosu od pet do sedam hiljada evra. Tako "moka X" u srednjem paketu opreme Enjoy može da se kupi i za manje od 17 hiljada evra. "Naš" dizelaš s 4x4 pogonom, najvišim paketom opreme Innovation i odličnim info-zabavnim sistemom stoji 25 hiljada evra.
Naravno, ima i drugih kombinacija. Naš favorit bi bio model koji se u odnosu na testni model razlikuje u motoru (turbo-benzinac od 140 KS umesto dizelaša) i pogonu (samo prednja osovina). U tom slučaju, "moka X" košta primamljivih 20 hiljada evra.
Pogledajte i kompletnu galeriju:
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.