Nemački proizvođač predstavio "jeftiniju" verziju "lamborgini urusa"
"Audi Q8" je prvi kupe-krosover poznatog nemackog proizvodaca.
Tamo gde je nekad usamljeno vladao "BMW X6", a onda mu se prikljucio "mercedes GLE kupe", sada stiže i treci "Nemac".
Mišicavoj silueti doprinose i veliki tockovi sa maksimalno 22-incnim felnama.
U pitanju je prilicno veliki automobil, koji se donekle naslanja na njihov najveci SUV, Q7, od koga je malo duži (4,99 metara) i širi (2 metara), ali i niži (1,71 metar). Ono što ce se svideti putnicima jeste meduosovinsko rastojanje od skoro tri metara, što garantuje izdašan prostor, kako napred, tako i pozadi. Nešto poput "lamborgini urusa".
"Audi Q8" izgleda prilicno drugacije od ostalih Q modela, pre svega zbog nove oktagonalne maske, na koju se nastavljaju veoma uzani LED farovi. Prema recima Audijevih dizajnera, ovaj izgled ce dobiti i nove generacije Q modela.
Kao što se može videti na slikama, izmedu njih i dela karoserije se nalazi tamna plastika, iza koje su najverovatnije smešteni neki od brojnih senzora. U najvišem paketu opreme, "Q8" ima pet radara, šest kamera, 12 ultrazvucnih senzora i jedan laserski skener. Impresivna kolekcija koja ce omoguciti bezbrižnu vožnju bez obzira da li ste na otvorenom putu, u gradu ili se jednostavno parkirate.
Preko aplikacije myAudi moguce je izaci iz kola i prepustiti "audiju" da se sam parkira u garažu.
Zadnja svetlosna grupa je takode izvedena u LED tehnologiji i pomalo podseca na "audi kvatro" s pocetka osamdesetih. Ovo svakako nije slucajnost jer je i ovde prisutan cuveni pogon na sva cetiri tocka. I to mehanicki sa raspodelom snage izmedu prednje i zadnje osovine u odnosu 40:60. Po potrebi, ovaj odnos se menja u korist tockova koji imaju bolje prianjanje.
Iako to nece cesto raditi njegovi vlasnici, "Q8" se može izvesti i van asflata. Pored pogona, tu je klirens od 25 centimetara, kratki prepusti, kao i pomoc pri brdskom spuštanju. Audi nudi i adaptivno vazdušno ogibljenje, koje može spuštati ili podizati auto za 9 centimetara.
Iako Audi zvanicno ne pominje, "Q8" ce startovati sa trolitarskim V6 TDI motorom snage 290 "konja" i maksimalnog obrtnog momenta od 600 Nm. Ovaj, kao i svi ostali motori, koje su budu ugradivali u "Q8" imace blagu hibridnu 48-voltnu pomoc.
Sistem ce, po potrebi, iskljucivati u potpunost dizel/benzinski motor do brzine od 160 km/h, kao i pri startu do 22 km/h. Na taj nacin, potrošnja ce moci da se smanji za 0,7 litara na 100 kilometara.
Unutrašnjost se naslanja na rešenje iz "audija A8". Dakle, tri velika ekrana osetljiva na dodir ce docekati vozaca, koji ce moci udobno da se smesti u sedišta sa opcijama masaže, grejanja, ali hladenja. Kontrola info-zabavnog sistema "MMI navigation plus", odnosno "digitalnog kokpita" bice moguca dodirom, kao i glasom.
Pored napredni sistem ce biti povezan na internet i prepoznavace vozaceve nacine vožnje na osnovu prethodnih putovanja i predlagace mu, na primer, rute do odredenih tacaka.
Sada je moguce otkljucavati, zakljucavati auto, kao i startovati motor preko kompatibilnog Android telefona. U aplikaciji myAudi bice moguce podesiti preko 400 razlicitih parametara i to za više vozaca. Preko telefona ce moci i da se strimuje muzika, prebacuju rute i kalendar u MMI.
"Audi Q8" stiže na evropsko tržište krajem godine.
Uživajte u galeriji fotografija:
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.