Do kraja nedelje znaci "130" na svim autoputevima

Autor:

"Srbija je najbrža ruta između Istoka i Zapada", rekla je ministarka Mihajlović.

14
A- A A+
autoput, ograničenje brzine Foto: MONDO/Čedomir Vučinić

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je za RTS da će Koridor 10 biti gotov do jeseni, a da do kraja godine očekuje da protok vozila tim Koridorom bude 52 miliona.

Ona je izjavila, gostujući u Dnevniku RTS-a, da su table sa maksimalnom dozvoljenom brzinom od 130 kilometara na sat su zamenjene na jednom delu Koridora 10.

Skupština usvojila: Ubuduće 130 km/h na autoputu

"Do nedelje će biti zamenjene sve table, ali apel vozačima je da vode računa i da se pridržavaju svih znakova", rekla je Mihajlović.

Dodaje da veću brzinu na autoputu omogućava kvalitetno urađen Koridor 10 i da se do kraja godine očekuje protok 52 miliona vozila ovim koridorom.

"Imali smo 2014. godine protok od 34 miliona vozila Koridorom 10, a do kraja godine očekujemo da protok bude 52 miliona. Srbija je najbrža ruta između Istoka i Zapada", ističe ministarka Mihajlović.

Dodaje i da Koridor 11 treba da se završi što pre, a da će Koridor 10 biti gotov na jesen.

"Od severa do juga ići ćemo Koridorom 10 do kraja godine potpuno opremljenim tunelima. Danas je priprema za asfaltiranje u Sićevačkoj klisuri koje kreće u utorak. Očekujem do kraja godine puštanje deonice Koridora 11 od Obrenovca do Preljine u dužini od 102 kilometra", izjavila je Mihajlović.

Ministarka se nada da će na samitu "16 plus 1" u julu u Sofiji biti potpisan ugovor o finansiranju deonice od Preljine do Požege, za koju je već potpisan komercijalni ugovor.

"Taj deo je važan za povezivanje sa BiH i Crnom Gorom. Radovi na toj deonici moraju početi najkasnije u martu sledeće godine, a rok za završetak je dve godine. To znači da bi 2020. od Beograda do Požege imali potpuno završen autoput", rekla je Mihajlović.

Sledeće godine kreće i izgradnja auto-puta od Niša do Prištine.

"Za Srbiju je posebno važna deonica Niš – Pločnik (kod Prokuplja). Mi smo sve spremili. Jedina velika razlika u tome kako sada radimo projekte i kako se radilo ranije jeste da ne potpisujemo nijedan ugovor dok sve ne završimo projektno tehničku dokumentaciju i eksproprijaciju", objašnjava ministarka.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Povezano

Sve vesti