Naučnici su utvrdili zbog čega muškarci obožavaju brendirane ili skupe stvari, a to ima veze sa njihovim emotivnim statusom!
Muškarci ce odabrati luksuzni, skupi proizvod bez obzira na njegov kvalitet, zato što ih na to navodi testosteron, utvrdili su naucnici.
Istraživanje na Univerzitetu u Pensilvaniji obuhvatilo je 240 muškaraca starosti od 18 do 55 godina, podeljenih u dve grupe. Prva grupa dobila je malu dozu testosterona u obliku gela koji se nanosi na kožu, dok je druga grupa takode mazala gel, ali "placebo" verziju u kojoj nije bilo testosterona.
Ucesnicima iz obe grupe zatim su pokazivane fotografije istih artikala razlicitih proizvodaca, primera radi, "Roleks" satova, "Armani" odela ili "Dom Perinjon" šampanjca, i jeftinije verzije istog proizvoda nekog ne toliko poznatog proizvodaca.
Muškarci koji su dobili dozu testosterona u gelu birali su skuplje stvari cuvenijeg proizvodaca, što znaci da taj hormon utice i na odabir brenda pri kupovini.
Ovo treba da znate o testosteronu
Oni su ocenjivali zainteresovanost za proizvod na skali od jedan do deset, a interesantno je da su se još više vezivali za "fensi" proizvod ukoliko ga je pratila reklamna poruka koja bi kupcu "obecavala" sticanje moci ili prestiža.
"Dejli mejl" prenosi da to znaci da muškarci smatraju da skuplji, poznatiji brend predstavlja moc i status, koji ce poboljšati njihove šanse pri pronalaženju partnerke.
Ovo je prva studija koja je direktno pokazala da testosteron igra ulogu u odabiru naizgled trivijalnih stvari, kao što je odluka pri "šopingu". Bice, dodaje "Dejli mejl", od koristi oglašivacima koji žele da svoje proizvode plasiraju na mestima na kojima je testosteron povišen, kao što su sportski dogadaji, teretane ili slicno.