Brza pruga do Mađarske gotova za tri godine

Autor:

Gradnja treće deonice brze pruge Beograd-Budimpešta na teritoriji Srbije od Novog Sada do Subotice, za koju će sutra u Sofiji biti potpisan komercijalni ugovor sa kineskim partnerima, biće završena za tri godine.

19
A- A A+

Ilustracija Foto: MONDO/snimano Alcatel telefonom Ilustracija

To je izjavila danas potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović.

Ministarka je rekla da će na sedmom samitu šefova Vlada Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope u Sofiji potpisati komercijalni ugovor vredan 943 miliona evra za rekonstrukciju postojećeg koloseka i izgradnju još jednog za brzu prugu između Novog Sada i granice sa Mađarskom, kao i da će radovi početi najkasnije do 1. marta.

Ugovor će biti potpisan sa konzorcijumom kineskih kompanija "Čajna rejlvej internešenel" (China Railway International) i "Čajna komjunikejšn konstrakšn kompani" (China Communications Construction Company - CCCC) i "Infrastrukturom železnice Srbije".

Počelo je: Kinezi nam prave brzu prugu ka Pešti

"To je trenutno najveći ugovor koji se ovde potpisuje. Očekujemo da se nakon potpisivanja u narednih nekoliko meseci završi ugovor o finansiranju i da imamo kredit sa kineske strane, pošto već imamo odobrenje, ali se mora završiti da administracija".

Mihajlović je kazala da svakako sledeće godine treba da počne da se radi treća deonica, s obzirom da je Srbija pripremila sve što je potrebno za tu deonicu.

U gradnji pruge do Budimpešte 46 odsto srpske robe

"Potpisujem i važan memorandum u vezi sa izradom projektno-tehničke dokumentacije za rekonstrukcije dela pruge na železničkom Koridoru 10 koji nije modernizovan, između Beograda i Niša", navela je Mihajlović

Ona će sa kineskom kompanijom "Čajna roud end bridž korporejšn" (China Road and Bridge Corporation - CRBC) potpisati i Memorandum o saradnji na projektima rekonstrukcije deonica na Koridoru 10 na pruzi Beograd-Niš-Preševo-Makedonija.

Podseća da su u toku radovi na dve deonice brze pruge Beograd - Budimpešta: Beograd - Stara Pazova i Pazova - Novi Sad, kao i da se radi modernizacija pruge Niš - Dimitrovgrad.

Dodaje da je ostao deo Koridora 10 vredan oko 600 miliona evra koji treba rekonstruisati da bismo mogli da vratimo teretni železnički saobraćaj na Koridor 10 u Srbiji.

Mihajlović je rekla da Mađarska tek sada raspisuje tender za svoju deonicu i da sa njihove strane radovi tek treba da počnu naredne godine.

Ona će u okviru samita u ime Vlade Srbije potpisati i Memorandum o razumevanju između Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Srbije i Ministarstva poljoprivrede i ruralnih poslova NR Kine o zajedničkoj podršci izgradnji industrijskog parka za voće i povrće.

Povezano

Sve vesti